  • 1. Data: 2012-01-17 14:47:04
    Temat: jaki operator w Niemczech?
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Jakiego byście polecali? Szczególnie pod kątem mobilnego internetu.
    Pytam o doświadczenie, a nie regulaminy.
    Zaglądałem na stronę t-mobile'a, ale z tego co zrozumiałem, blokują
    VoIPa i instant messaging.

  • 2. Data: 2012-01-17 15:19:57
    Temat: Re: jaki operator w Niemczech?
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    Witam
    U operatorów drogo, u operatorów wirtualnych są perełeczki, kupiłem w Aldi
    starter za chyba 12 euro, nazywało się to o ile pamiętam Flat Internet,
    trzeba się potem zarejestrować telefonicznie, gada papuga a my powtarzamy
    cyferki, więc przydałby się ktoś znający w miarę język niemiecki i to tyle
    na początek :)
    Teraz najważniejsze, kupujemy doładowanie za 14,99 euro i aktywujemy opcję
    Flat internet, jeśli tego nie zrobimy to GPRS zje nam doładowanie, jeśli
    aktywujemy to mamy 5GB limitu na miesiąc a potem dalej działa tylko zwalnia.
    Nic tańszego nie znalazłem.
    Piotr

  • 3. Data: 2012-01-17 15:25:49
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 16:19:57 +0100, PP napisał(a):

    > Nic tańszego nie znalazłem.

    Niemcy paradoksalnie to w ogóle jest chory telekomunikacyjnie kraj. Szczyty
    rozwoju osiągnęli instalując po całym kraju ISDN i mniej więcej wciąż tam
    siedzą. W połączeniu z tradycyjnym germańskim "ordnung muss sein" (co
    oznacza upierdliwy obowiązek rejestracji posunięty do granic absurdu) oraz
    cenami na poziomie zeszłego wieku, nie jest lekko.

    Jeszcze można próbować Simyo, ceny za 5 GB podobne, są jeszcze opcje 100 MB
    i 1 GB, odpowiednio 4,90 i 9,90 za miesiąc.

    OIDP to Simyo zamawia się wyłącznie online, więc trzeba mieć jakiś tubylczy
    adres, chyba, że coś się zmieniło.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 4. Data: 2012-01-17 17:46:38
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-01-17 16:25, Waldek Godel pisze:
    > Niemcy paradoksalnie to w ogóle jest chory telekomunikacyjnie kraj.

    Dość drogo, ale nie zawsze.
    Generalnie to nie jest problem poziomu rozwoju a niemieckich zarobków.
    Po prostu trudno kupić coś za 5EUR, jeśli trzeba utrzymać ludzi.

    Szczyty
    > rozwoju osiągnęli instalując po całym kraju ISDN i mniej więcej wciąż tam
    > siedzą.

    ? Głupoty wypisujesz.

    W połączeniu z tradycyjnym germańskim "ordnung muss sein" (co
    > oznacza upierdliwy obowiązek rejestracji posunięty do granic absurdu)

    W praktyce nie ma żadnego problemu. Kupujesz starter i dzwonisz.

    oraz
    > cenami na poziomie zeszłego wieku, nie jest lekko

    jw.

    Po raz kolejny wypowiadasz się w sprawach nt. których pojęcia nie masz.
    Mieszkam w Niemczech.

    P.

  • 5. Data: 2012-01-17 18:22:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >siedzą. W połączeniu z tradycyjnym germańskim "ordnung muss sein" (co
    >oznacza upierdliwy obowiązek rejestracji posunięty do granic absurdu)

    A to nie jest raczej wymog EU ?
    Plus oczywiscie ... no i nie wiem, "ordnung must sein" to IMHO wyginal
    dawno temu, moze raczej "Dura lex sed lex" ?

    Co do cen sie nei wypowiem ... tambylcy raczej nie oszczedzaja :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-01-17 18:40:44
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 19:22:15 +0100, J.F napisał(a):

    > A to nie jest raczej wymog EU ?

    W wielu krajach karty SIM są dostępne w sklepach, bez żadnego problemu. W
    tym w Polsce.
    W dodatku w niektórych miejscach Europy są takie na ten przykład wynalazki:
    http://telekomunikacja.org/galeria/main.php?g2_itemI
    d=33
    Ceny paskarskie, ale działa - kupujesz, sima, zdrapkę i dzwonisz. W środku
    karty z połowy Europy. W tym Erowe (fotka pstryknięta przed
    Magentaanschluss)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

  • 7. Data: 2012-01-17 18:56:58
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-01-17 19:40, Waldek Godel pisze:
    > W wielu krajach karty SIM są dostępne w sklepach

    Podobnie w Niemczech.
    W promieniu 500m:
    - kafejka internetowa - Lebara,
    - Netto - własne,
    - Obi - własne,
    - Schlecker - własne.

    Być może jest tego więcej a nie zwróciłem uwagi.

    Można otrzymać kartę wchodząc na stronę internetową (np. wspomniana
    Lebara, kilka programów telewizyjnych).
    P.

  • 8. Data: 2012-01-17 18:58:58
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > W praktyce nie ma żadnego problemu. Kupujesz starter i dzwonisz.

    Nie wypowiadam się o wszystkich operatorach, ale Mobilka popularna ze
    względu na ceny rozmów do Polski wymaga rejestracji, aktywację w papierach
    obiecują chyba do 48 godzin a na dodatek rejestracja była dość kłopotliwa,
    pojawiając się z komputerem bez internetu i kupując kartę Mobilki miałem
    kłopot by zastartować.
    Piotr

  • 9. Data: 2012-01-17 19:03:47
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-01-17 19:58, PP pisze:
    > ale Mobilka popularna ze względu na ceny rozmów do Polski wymaga rejestracji

    Lebara też. Ale numer potrzebny do rejestracji jest na opakowaniu.
    Człowiek sprzedający zapewniał, że działa od razu - i działała. Znaczy
    nudziło mu się i zarejestrował na jakiegoś Abdula. Sama rejestracja to
    wpisanie numeru, nazwiska w necie. Strona również po polsku.
    P.

  • 10. Data: 2012-01-17 19:38:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    Id=33
    >Ceny paskarskie, ale działa - kupujesz, sima, zdrapkę i dzwonisz. W

    Tym niemniej dyrektywa UE odnosnie zapisywania dostepow
    telekomunikacyjnych jest, nawet chyba u nas wprowadzona formalnie w
    zycie, byc moze w niemieckim "ordnungu" na formalnosci sie nie
    skonczylo - tylko naprawde pilnuja. A moze wyszli przed szereg i
    kazali zapisywac wiecej niz inni.

    W kazdym badz razie teraz w hotelu internet na haslo, haslo po
    okazaniu paszportu ... i nie o pieniadze tu chodzi, bo za darmo.

    J.