  • 1. Data: 2014-02-12 11:54:56
    Temat: jakiś (w miarę prosty) soft do rysowania "technicznego" ale animowanego?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Może moje pytanie jest dziwne?
    Są przeróżne softy do rysowania 2D, 3D, projektowania itp CAD. Zapewne w
    każdym z nich da się coś narysować, zrobić screenshota, przemieścić,
    zrobić kolejnego screenshota... itd żeby uzyskać klatki animacji. Ale
    takie użycie autocada to trochę chyba bez sensu.

    Czy spotkał się ktoś z softem, w miarę możliwości prostym "jak budowa
    cepa" (i darmowym), w którym można narysować elementy-obiekty, dodać im
    punkty zaczepienia (o siebie) itp właściwości mechaniczne, i "ruszać
    tym"? W kwestii graficznej wystarcza mi nawet openoffice-draw ;) ale
    chodzi o te przekształcenia-ruch itp.

    Po co? Chciałbym dziecku albo żonie pokazać, jak coś działa (np dlaczego
    między drzwiczkami w szafce muszą być szpary, bo jak się otwierają to
    wykonują ruch po łuku i by zahaczały o siebie), pokazać jak działa (jak
    się porusza i co z tego wynika) np zawieszenie w aucie - różnica miedzy
    sztywną belką a zawieszeniem niezależnym), itd. Można to narysować na
    kartce, ale mamy XXI wiek i dużo ładniej i szybciej przemawia animacja,
    coś co można złapać myszką i ruszać, niż statyczny rysunek (zwłaszcza
    dla dziecka)

    Do wielu rzeczy są do znalezienia w sieci ładne animacje (np silnik
    tłokowy, układ różnicowy, wał kardana itp), ale do wielu też nie ma/nie
    jest łatwo znaleźć...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-02-12 12:26:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 lutego 2014 11:54:56 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
    http://www.youtube.com/results?search_query=sketchyp
    hysics

  • 3. Data: 2014-02-12 12:29:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan BartekK napisał:

> [...]
    > chodzi o te przekształcenia-ruch itp.
    >
    > Po co? Chciałbym dziecku albo żonie pokazać, jak coś działa

    Z powyższego wynika, że Phun będzie akuratni (to się teraz chyba inaczej
    nazywa, ale wyguglać się da).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2014-02-12 18:25:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-12 12:26, Konrad Anikiel pisze:
    > W dniu środa, 12 lutego 2014 11:54:56 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
    > http://www.youtube.com/results?search_query=sketchyp
    hysics

    Dzięki. Sketchupa używam, więc to będzie najlepsze rozwiązanie :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-02-12 19:53:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Sketchy Physics może trochę namieszać w SU. Bywa, że przestają działać inne
    pluginy.
    SP działa dobrze z SU7 i od wersji SP3x jest gęstość do zdefiniowania.
    http://tinyurl.com/ooek4e8

    Robert