  • 1. Data: 2009-08-18 06:43:20
    Temat: jeszcze raz prawo autorskie
    Od: nowy <e...@w...pl>

    czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi jednemu klientowi mogę
    wykorzystać gdzie indziej?

  • 2. Data: 2009-08-18 06:46:53
    Temat: Re: jeszcze raz prawo autorskie
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "nowy" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi jednemu klientowi mogę
    > wykorzystać gdzie indziej?

    Oczywiscie, np. w toalecie.

    Jakie pytanie taka odpowiedz ;)

  • 3. Data: 2009-08-18 07:06:13
    Od: nowy <e...@w...pl>

    wobec tego jeszcze raz i więcej szczegółów
    czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi instytucji mogę
    wykorzystać gdzie indziej? np. sprzedać prasie (osoba publiczna)

  • 4. Data: 2009-08-18 07:11:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > wobec tego jeszcze raz i więcej szczegółów
    > czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi instytucji mogę
    > wykorzystać gdzie indziej? np. sprzedać prasie (osoba publiczna)

    Tak, teraz wszystko jasne ;)

    Nie wydaje Ci sie, ze to zalezy od umowy - znaczy od tego co
    tak naprawde sprzedales? Tylko nie pisz, ze zdjecia z prawami
    autorskimi, prosze... ;)

  • 5. Data: 2009-08-18 07:19:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    nowy napisał(a):

    > czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi jednemu klientowi mogę
    > wykorzystać gdzie indziej?

    Sprzedałeś prawa majątkowe? Czy udzieliłeś konkretnej licenjci na użycie
    swojej fotki? Jeśli to pierwsze to imho możesz już tylko użyć tej fotki
    w swoim portfolio, jeśli to drugie to pełna dowolność.

    j.

  • 6. Data: 2009-08-18 07:48:12
    Od: nowy <e...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Nie wydaje Ci sie, ze to zalezy od umowy - znaczy od tego co
    > tak naprawde sprzedales? Tylko nie pisz, ze zdjecia z prawami
    > autorskimi, prosze... ;)
    robiłem to pierwszy raz w życiu i wystawiłem tylko rachunek,
    a na nim:
    za foto z takiej i takiej wraz z prawami autorskimi

  • 7. Data: 2009-08-18 07:51:49
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > robiłem to pierwszy raz w życiu i wystawiłem tylko rachunek,
    > a na nim:
    > za foto z takiej i takiej wraz z prawami autorskimi

    Nie można sprzedać praw autorskich, one sa niezbywalne. Można sprzedać prawa
    majątkowe. Taki rachunek można interpretować w każdą stronę.

    --
    Radosny

  • 8. Data: 2009-08-18 07:53:02
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > wobec tego jeszcze raz i więcej szczegółów
    > czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi instytucji mogę
    > wykorzystać gdzie indziej? np. sprzedać prasie (osoba publiczna)

    Poczucie humoru Jakuba ostatnio przyciezkawe jest ;), wiec wyjasnie:
    skad my, do licha, mamy wiedziec jakie ty prawa sprzedales?

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2009-08-18 07:55:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "nowy" <e...@w...pl> napisał:

    > czy fotkę sprzedaną z prawami autorskimi jednemu klientowi mogę
    > wykorzystać gdzie indziej?

    Jeżeli sprzedałeś całość majątkowych praw autorskich - to maja one nowego
    właściciela i bez jego zgody nie możesz. Jeśli w umowie sprzedaży okresliłeś
    pola eksploatacji mktórych umowa dotyczy (np. sprzedajesz prawa do
    publikacji w prasie) - to możesz wykorzystywać na pozostałych polach
    eksploatacji.
    Bezpieczniejszym wyjściem od sprzedaży praw autorskich jest udzielenie
    licencji na wykorzystanie zdjęć - w umowie licencyjnej określasz pola
    eksploatacji, czas trwania licencji (może być ona udzielona bezterminowo lub
    tylko na określony czas), oraz to, czy możesz sam nadal wykorzystywać te
    zdjęcia na tym samym polu lub udzielać licencji na takie wykorzystanie innym
    podmiotom. Warto takie sprawy dokładnie spisac w umowie aby uniknąć
    ewentualnych sporów w przyszłości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-08-18 08:02:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosny napisał(a):

    > Nie można sprzedać praw autorskich, one sa niezbywalne. Można sprzedać prawa
    > majątkowe. Taki rachunek można interpretować w każdą stronę.

    Z pierwszego zdania jakie napisałeś wynika, że interpretować można to
    tylko w jedną stronę... Bo skoro nie można sprzedać praw osobistych to
    znaczy, że sprzedano majątkowe...

    j.