  • 1. Data: 2020-04-28 08:48:35
    Temat: kabel DisplayPort - HDMI
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kabel DisplayPort -> HDMI
    wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze

    czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny.
    czy osoba niegramotna podłaczy i wszystko zagra?

    widzieliście już tv z DP?

    https://tinyurl.com/ycvlz4y6

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2020-04-28 09:03:17
    Temat: Re: kabel DisplayPort - HDMI
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 28.04.2020 08:48, PiteR wrote:
    > kabel DisplayPort -> HDMI
    > wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze
    >
    > czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny.

    Raczej aktywny, chyba że nadawca sygnału obsługuje konwersję po swojej
    stronie.

    > czy osoba niegramotna podłaczy i wszystko zagra?

    To zależy. Konwertery bywają kapryśne i nie zawsze po włączeniu
    prawidłowo raportują obsługiwane przez monitor rozdzielczości.
    Ja staram się używać konwerterów, do których przyznaje się jakaś znana
    firma (np. Dell, HP, itp.) a nie bezimienny Chińczyk.

  • 3. Data: 2020-04-28 09:30:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    PiteR <e...@f...pl> napisał(a):
    > kabel DisplayPort -> HDMI
    > wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze
    > czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny.

    Nie jest pasywny. Dodatkowo jest kierunkowy. Jak połączysz nim wyjście HDMI
    z wejściem DP to nie zadziała.

    > czy osoba niegramotna podłaczy i wszystko zagra?

    Nie powinno być problemu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2020-04-28 10:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    >kabel DisplayPort -> HDMI
    >wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze

    >czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny.

    Aktywny.

    Podlacze sie do pytania.
    Nowy pomysl Della to jakis micro DP nazywa ?
    Po USB-C - bo wtyczka jakas owalna ?

    a to jak zmienic na HDMI ?

    J.

  • 5. Data: 2020-04-28 11:08:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Podlacze sie do pytania.
    > Nowy pomysl Della to jakis micro DP nazywa ?
    > Po USB-C - bo wtyczka jakas owalna ?
    > a to jak zmienic na HDMI ?
    > J.

    Mógłbyś podać linka? Generalnie jest coś takiego jak DisplayPort over USB-C,
    jest to powszechnie stosowane w urządzeniach przenośnych, np. nowszych
    telefonach. Nie trzeba wtedy dodatkowego gniazda HDMI. A zmiana DP na HDMI
    standardowo, omawianym tutaj właśnie kabelkiem/przejściówką.
    https://www.displayport.org/displayport-over-usb-c/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2020-04-28 14:13:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 08:48:23 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > kabel DisplayPort -> HDMI
    > wyjscie DP z peceta połączyć z HDMI w telewizorze
    >
    > czy kabel taki jest pasywny? imho jest pasywny.
    > czy osoba niegramotna podłaczy i wszystko zagra?
    >
    > widzieliście już tv z DP?

    Ja ostatnio widziałem pierwsze PC-ty z DP. Co ciekawe, miały tylko dwa DP, nawet VGA
    nie było - ale to komputery typowo biurowe, sprzedawane w zestawach nie tylko z
    monitorem/monitorami, ale nawet z klawiaturą, myszą i kablem zasilającym ;>
    A BIOS, czy też - tfu - UEFI - nie obsługuje bootowania z MBR z wewnętrznych dysków
    twardych, jedynie z nośników zewnętrznych. I masz zagwozdkę - jeśli odpalasz
    instalator Linuxa z zewnętrznego nośnika w trybie "legacy" to zainstaluje się na
    wewnętrznym dysku również w trybie legacy - bo żeby zainstalował się w trybie UEFI to
    instalator też musi być odpalony w trybie UEFI...

    Zaś kabel taki pół-aktywny może być - nie zmienia treści sygnału, a jedynie napięcia
    z 3,3V na 5V. Oczywiście jest jednokierunkowy - wyjście DP, odbiorniki HDMI - no i to
    wyjście DP to musi być DP++ (DisplayPort dual-mode) - podobno (wg wiki) prawie
    wszystkie potrafią, nawet jak nie mają znaczka.
    Działa to tak, że jak wykryje podłączenie odbiornika HDMI, to po prostu zamiast
    sygnałów DP nadaje sygnały HDMI - jedyny problem jest taki, że przebiegi są jak w
    HDMI, ale wg napięć DP (3,3V) a nie HDMI/DVI (5V).

  • 7. Data: 2020-04-29 01:25:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-28 10:38, J.F. pisze:

    > Aktywny.
    >
    > Podlacze sie do pytania.
    > Nowy pomysl Della to jakis micro DP nazywa ?

    Ani nowy, ani chyba nie DELL-a. Wersja mini portu DisplayPort -
    <https://www.morele.net/wiadomosc/mini-displayport-h
    dmi-jak-wybrac-przejsciowke-jaki-kabel-najlepszy/323
    2/>
    Apple w MacBookach z upodobaniem stosuje. Ten konwerter -
    <https://www.aliexpress.com/item/32527582431.html> według opisu
    wyciągnie wideo z portu mini DisplayPort a także z takiego samego portu
    oznaczonego jako Thunderbolt. Tutaj piszą -
    <https://www.aliexpress.com/item/32803023003.html> - że "Mini
    Displayport is compatible with Thunderbolt(1st Gen) and Thunderbolt 2,
    NOT compatible with Thunderbolt 3"

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2020-04-29 08:10:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-04-28 09:30, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Nie jest pasywny. Dodatkowo jest kierunkowy. Jak połączysz nim wyjście
    > HDMI z wejściem DP to nie zadziała.
    Z tego co napisali w Wikipedii wynika, że może być pasywny i w praktyce
    w przypadku większości źródeł DP pasywna przejściówka powinna
    wystarczyć:
    https://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort#DisplayPor
    t_dual-mode_(DP++)

  • 9. Data: 2020-04-29 08:17:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    JDX <j...@o...pl> napisał(a):
    > Z tego co napisali w Wikipedii wynika, że może być pasywny i w praktyce
    > w przypadku większości źródeł DP pasywna przejściówka powinna
> [...]

    Jeśli większość źródeł DP wspiera Dual-Mode to spoko.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2020-04-29 08:40:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2020 01:25:10 +0200, Krystek napisał(a):

    > Ani nowy, ani chyba nie DELL-a. Wersja mini portu DisplayPort -
    > <https://www.morele.net/wiadomosc/mini-displayport-h
    dmi-jak-wybrac-przejsciowke-jaki-kabel-najlepszy/323
    2/>

    Nie mini
    https://www.dell.com/support/article/pl-pl/sln298945
    /cz%C4%99sto-zadawane-pytania-faqs-dotycz%C4%85ce-po
    rt%C3%B3w-displayport-w-komputerach-firmy-dell?lang=
    pl

    To chyba ten Type-C DPort - bo zdjecia pozalowali.

    https://www.dell.com/support/article/pl-pl/sln298945
    /frequently-asked-questions-faqs-about-the-displaypo
    rt-port-on-a-dell-pc?lang=en

    https://www.dell.com/support/article/pl-pl/sln296827
    /displayport-przez-usb-type-c?lang=pl

    No wlasnie - a to moze Thundebolt 3