  • 1. Data: 2012-09-19 21:26:42
    Temat: kalibracja matrycy laptopa
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    raczej jasne, ze matrycy laptopa skalibrowac sie nie da super, ale "jakos
    tam" mozna, chocby przy pomocy opcjonalnego softu dla karty graf.
    Niestety, u mnie nawet ten soft (karta graf Intela) nie jest w stanie
    wyprowadzic matrycy z b. lekkiego (ale jednak zauwazalnego) filoletu, a biel
    jest w zauwazalny sposob lekko kremowa. Laptop nowy, ale taka jego uroda.

    Czy istnieje/znacie soft, ktorym mozna zastapic ten opcjonalny dla karty
    graf., soft ktory ma wiecej opcji, "głębiej" sięga do ustawien, parametrow
    karty graficznej i lepiej, bardziej agresywnie pomoże skalibrowac matrycę?

  • 2. Data: 2012-09-20 01:28:36
    Temat: Re: kalibracja matrycy laptopa
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 19 Sep 2012 21:26:42 +0200, 1634Racine napisał(a):

> [...]
    > karty graficznej i lepiej, bardziej agresywnie pomoże skalibrowac matrycę?

    Nie. W laptopie najprawdopodobniej masz matrycę TN, a to - jeżeli chodzi o
    odwzorowanie kolorów - to jedna wielka padaka.

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]

  • 3. Data: 2012-09-20 03:12:58
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Przemysław Ryk in news:jiqes23ql0z9$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    [.........................]
    > Nie. W laptopie najprawdopodobniej masz matrycę TN, a to - jeżeli chodzi o
    > odwzorowanie kolorów - to jedna wielka padaka.

    najogolniej to ja wiem, ze to nie jest eizo.
    Jednakowoz: jakis niedlugi czas temu namierzylem w sieci niewielki program
    do regulacji monitorow/matryc i w prosty sposob osiagnalem to, co w tym
    laptopie nie jest mozliwe przy natywnym programie: biel stala sie prawie
    biala.
    Ale jaki to byl program...? Nie pamietam.
    Niewatpliwie cel minimalny jest taki: pozbyc sie az takiego zafalszowania
    koloru bialego.

  • 4. Data: 2012-09-20 18:56:08
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    > Niewatpliwie cel minimalny jest taki: pozbyc sie az takiego
    > zafalszowania koloru bialego.
    W programie do karty graficznej nie masz czegos takiego?
    (korekcja kolorów)
    Jeśli Intel - to "Intel Graphics Media Accelerator Driver"

    sTav

  • 5. Data: 2012-09-20 23:08:10
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-09-20 03:12, 1634Racine pisze:
> [...]
    > sie prawie biala.
    > Ale jaki to byl program...? Nie pamietam.
    > Niewatpliwie cel minimalny jest taki: pozbyc sie az takiego

    używam taki programik f.lux, można nim zmieniać biel ekranu i na dodatek
    ustawiać różny w zależności od pory dnia, to ma sens bo inaczej odczuwa
    się biel ekranu jeśli wkoło jest światło dzienne a inaczej gdy w pokoju
    świeca się żarówki.

  • 6. Data: 2012-09-21 15:47:05
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Padre in news:k3g0sg$jku$1@mx1.internetia.pl
    [...............................]
> [...]
    > ustawiać różny w zależności od pory dnia, to ma sens bo inaczej odczuwa
    > się biel ekranu jeśli wkoło jest światło dzienne a inaczej gdy w pokoju

    takie sobie jest. Chyba za ubogie. Jezdze tym _jedynym_ suwakiem temp
    barwowej, ale dopiero przy najwyzszej 6500 mam obraz bez jakiegos zafarbu
    wyraznego,co ważne: tego juz nowego "zafarbu", f.luxem "nakladanego", bo o
    tym mowie, on sie po odpaleniu fluxa pojawia i mozna go zmieniac, czyli
    zmieniac temp.barwowa, ale takiej jakby... "maski" nakladanej na obraz. Bo
    widze to jako efekt nakladanej "maski". Bo zupelnie inaczej, jakby "od
    srodka" , wyglada zmienianie kolorow i gammy softem opcjonalnym dla karty
    graf.Wowczas widac np jak zmienia sie kolor strony www, jak zmienia sie jej
    biel, u mnie optymalnie jest irytujaco kremowa...

  • 7. Data: 2012-09-21 16:50:49
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    sTav in news:505c5e74$0$1314$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    > W programie do karty graficznej nie masz czegos takiego?
    > (korekcja kolorów)

    przeciez napisalem: "(...) przy pomocy opcjonalnego softu dla karty graf.
    Niestety, u mnie nawet ten soft (karta graf Intela) nie jest w stanie
    wyprowadzic matrycy z...(...)"
    Jest opcjonalnie: zainstalowany Internal_VGA_Intel_WXP_6.14.10.5361,
    widziany potem w pan.sterowania jako Grafika i media Intela.
    To jest oczywiscie paczka zawierajaca i sterowink dla karty Intela.

    > Jeśli Intel - to "Intel Graphics Media Accelerator Driver"
    > sTav

    a to jest cos bardziej niz powyzsze? bo z tego, co czytam, to z pewnoscia
    paka sterownikow, z ktorych moj laptop (byc moze) wezmie swoj sterownik
    grafiki, ale co jest w opcjach potem do ustawiania? myslisz, ze
    lepiej/wiecej/precyzyjniej niz juz mam w opcjonalnym programie do korekcji
    karty intelowskiej (r/g/b + gamma, jasnosc.kontarast),a co jest jednak za
    malo, zeby wykonac lepsza "kalibracje"?

  • 8. Data: 2012-09-21 17:20:46
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-09-19 21:26, 1634Racine pisze:
> [...]
    > graf., soft ktory ma wiecej opcji, "głębiej" sięga do ustawien,
    > parametrow karty graficznej i lepiej, bardziej agresywnie pomoże

    Nie. :) (W sensie: nie da się, jeśli wszystko jest jak należy.)
    Ale zawsze możesz pogooglać za czymś w rodzaju: 'notebook display
    enhancer', jednak to raczej strata czasu.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2012-09-24 01:50:07
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    $heikh el $hah in news:k3i0kb$khb$1@usenet.news.interia.pl
    > Nie. :) (W sensie: nie da się, jeśli wszystko jest jak należy.)

    "jak należy" - to znaczy?

    > Ale zawsze możesz pogooglać za czymś w rodzaju: 'notebook display
    > enhancer', jednak to raczej strata czasu.

    dlaczego strata czasu?

    Krotko mowiac: _dlaczego_ nie da sie lepiej skalibrowac matrycy laptopa?

  • 10. Data: 2012-09-24 06:46:24
    Od: PK <p...@e...pl>

    > Krotko mowiac: _dlaczego_ nie da sie lepiej skalibrowac matrycy laptopa?

    Łopatologicznie to jest tak
    Zalozmy ze na fotografii zapisane jest 1000 kolorow
    Matryca laptopa umie wyswietlic kolory od np 230-400
    500-750 i 870-960
    To jak chcesz go kalibrowac zeby wyswietlal kolory ktorych nie umie
    wyswietlic z zasady swojej konstrukcji?
    Chcesz zeby np kolory z przykladowego zakresu od 1-229 wyswietlal jako
    kolo 870 czy np 400?
    Dorysowanie jednego zera na skali predkosciomierza malucha nie oznacza
    ze zostal skalibrowany i zamiast kaszlac i mknac 70 /h smiga 700.