  • 1. Data: 2017-10-01 01:46:33
    Temat: kamerka kopułkowa z diodami IR - kopułka powoduje problem - odbicia w akrylu
    Od: s...@g...com

    Heja.
    Mam pewien problem z kamerką.
    Sytuacja jak na obrazkach:
    https://imgur.com/a/Mduhb
    Kamerka w dzien działa dobrze, zero zastrzeżeń.
    Problem jest w nocy jak sie oświetlacz włacza.

    Pytanie proste:
    Czy da sie czymś nasmarowac te akrylowa kopułke aby zminimalizować te przecieki
    światła w akrylu?
    Juz zadbalem ze ta pianka dookoła obiektywu dokładnie dotyka kopułki, kopułka umyta i
    czysta.

    Rozgrzebywac kopulki nie chce. Chce tylko wiedziec czy polakierowanie czy
    nasmarowanie czymś pomoże na te odblaski.
    Alternatywnie sobie zrobie osobny oswietlacz a te diodki wylutuje.

    --
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2017-10-01 14:30:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 01.10.2017 01:46, s...@g...com wrote:

> [...]
    światła w akrylu?
    > Juz zadbalem ze ta pianka dookoła obiektywu dokładnie dotyka kopułki, kopułka umyta

    Co to za kamerka? Możesz podać model?
    W przyzwoitych kamerach nie ma tego problemu u ile jak sam zauważyłeś
    kopułka jest czysta, nie porysowana, nie zmatowiona, nie zatłuszczona
    itp, a pierścień wokół obiektywu idealnie dolega.
    Jeżeli kamera ma błędy konstrukcyjne to nic nie poradzisz.
    Nie wiem co miało by dać nasmarowanie, ale próbował bym raczej wymienić
    ten pierścień na nowy z gęstej pianki gumowej, ewentualnie rozgiąć /
    dogiąć diody (o ile się da).
    Zamontowanie zewnętrznego oświetlacza jest dobrym pomysłem - prawie same
    zalety.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2017-10-01 15:49:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrob otwor wielkosci obiektywu. Krawedz otworu zamaluj czarna farba. Przed obiektyw
    wklej osobna szybke.

  • 4. Data: 2017-10-01 19:26:45
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 października 2017 14:30:10 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

    > Co to za kamerka? Możesz podać model?

    kamerka to jakis tani onvif.
    W sumie nawet w interfejsie nie ma zadnego producenta wymienionego.
    Konstrukcja jest solidna ale jednak sie jej producent wstydzi.

    Dane jakie jej znalazłem:
    Version : v2.6.2
    ONVIF version : v2.1.17
    Build Date : 2014-4-22
    MCU version : 2012-09-01
    Core version : v2.0.7

    Niestety juz ciemno i nie wejde na drabine aby sprawdzic ale soc mi sie kojarzy ze
    producent lub model ma w nazwie tpip czy jakos tak.

    > W przyzwoitych kamerach nie ma tego problemu u ile jak sam zauważyłeś
    > kopułka jest czysta, nie porysowana, nie zmatowiona, nie zatłuszczona
    > itp, a pierścień wokół obiektywu idealnie dolega.

    Mam inną i w innej sa tak naprawde dwa szkiełka i plastikowa przegródka. Ale ta jest
    kopułkowa i niestety calosc ma byc ruchoma więc obiektyw ma tylko te gąbke.
    Dodałem tam dodatkowa warstwe gąbki z uszczelki okiennej. Ale nie pomoglo.

> [...]
    > dogiąć diody (o ile się da).
    > Zamontowanie zewnętrznego oświetlacza jest dobrym pomysłem - prawie same

    I tak chyba zrobie. Smarowanie to bylby tylko półśrodek.

    Dzieki.

  • 5. Data: 2017-10-01 19:27:47
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 1 października 2017 15:49:30 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Zrob otwor wielkosci obiektywu. Krawedz otworu zamaluj czarna farba. Przed obiektyw
    wklej osobna szybke.

    Wolałbym tej kamerki nie rozszczelniać. Pracuje na zewnątrz i w sumie jest całkiem
    dobrze zrobiona. Ma uszczelki gdzie trzeba, calosc jest solidna i ze dwa kilo waży.
    Obudowa metalowa.

    Szkoda bylo by ja ciąć...

  • 6. Data: 2017-10-01 21:20:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozumujesz kategoria ze traktor jest dobry bo ma trzy kola dobre i tylko jedno
    zepsute. Twoja kamera moze byc najpiekniejsza ale jak paskudzi z jakiegos powodu
    obraz to jest chujowa a nie dobra. Zadaniem kamery jest robienie dobrego obrazu a nie
    wygladanie. Jesli uwazasz ze byla by super jak by dawala dobry obraz i wiesz dlaczego
    nie daje to warto to poprawic. Dlatego ze jest zla ale mozna ja poprawic warto robic
    otwor i wklejac szybke. Jedynie w przypadku gdy nie masz umiejetnosci wystarczajacych
    do poprawienia wklejenie przez Ciebie szybki nie wchodzi w gre, chyba ze znajdziesz
    kogos kto to zrobi.