  • 1. Data: 2016-01-29 09:25:11
    Temat: klucz tranzystorowy + uC input
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Panowie
    Nie kumam co sie dzieje. Chce sterowac wejsciem procesora przez klucz
    tranzystorowy. Schemat polaczen ponizej (mam nadzie ze w miare czytelny)

    +5V

    przycisk 10k
    | |
    --- C-----*----1k---uC_input
    +5V--10k--* *---(B ) |
    E = 1.5nF
    | |
    0V 0V

    W stanie rozwartym przycisku mam stan wysoki na porcie i to jest OK.
    Natomiast w stanie zwartym na porcie jest niewiadomoco a juz na pewno
    nie stan niski. Co tu zle zrobilem? Ten kondensator jest na wypadek
    pojawienia sie jakis indukowanych napiec bo ten przycisk to bedzie na
    dlugim kablu pracujacym kolo urzdzenia przelaczajacego spore prady.
    Tranzystor to PN2222. Napiecie CE jest 0V po nacisnieciu przycisku i 5V
    po zwolnieniu. Czyli tranzystor wykonuje swoje zadanie. Poprawnosc
    polaczen sprawdzalem 100 razy i juz nic nie rozumiem...

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2016-01-29 09:28:05
    Temat: Re: klucz tranzystorowy + uC input
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    Kurka wódka! no i sie pomylilem. Errata: Port uC jest podciagnay do 3.3V
    a nie do 5V jak narysowalem
    Sorry za zamieszanie

  • 3. Data: 2016-01-29 11:04:20
    Od: maciej <...mpal@math...uni...wroc...pl>

    W dniu 2016-01-29 09:28, tomekp pisze:
    > Kurka wódka! no i sie pomylilem. Errata: Port uC jest podciagnay do 3.3V
    > a nie do 5V jak narysowalem
    > Sorry za zamieszanie

    Jeżeli pin jest podciągany do góry, to masz tam dzielnik napięciowy. Co
    prawda ten 1k to malutko, ale może akurat to jest przyczyną. Podciąganie
    zewnętrzne wystarczy.

    Maciej

  • 4. Data: 2016-01-29 11:30:12
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > Jeżeli pin jest podciągany do góry, to masz tam dzielnik napięciowy. Co
    > prawda ten 1k to malutko, ale może akurat to jest przyczyną. Podciąganie
    > zewnętrzne wystarczy.

    Hmm. Moze tak byc, chyba przesadzilem z zabezpieczeniami... Wieczorem
    sie okaze ;-)

    Dzieki za podpowiedz
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2016-01-29 12:11:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 11:30:12 +0100, tomekp napisał(a):

    > Hmm. Moze tak byc, chyba przesadzilem z zabezpieczeniami... Wieczorem
    > sie okaze ;-)

    No i jakoś nieelegancko zostawiać bazę wiszącą sobie w powietrzu.
    --
    Jacek
    -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 6. Data: 2016-01-29 12:46:58
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    > No i jakoś nieelegancko zostawiać bazę wiszącą sobie w powietrzu.

    OK. Dam 10k do masy ;-)

  • 7. Data: 2016-01-29 17:39:10
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Jeżeli pin jest podciągany do góry, to masz tam dzielnik napięciowy. Co
    > prawda ten 1k to malutko, ale może akurat to jest przyczyną. Podciąganie
    > zewnętrzne wystarczy.

    To bylo ono !
    Dzieki za pomoc i pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2016-01-29 17:47:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No i jakoś nieelegancko zostawiać bazę wiszącą sobie w powietrzu.

    Ja bym ją jakimś małym kondziołkiem do masy chociaż...

    --
    pagefile.sys

  • 9. Data: 2016-01-29 21:23:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > No i jakoś nieelegancko zostawiać bazę wiszącą sobie w powietrzu.

    Dobrze jest to nie tranzystor polowy, sam się nie uaktywni.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 10. Data: 2016-01-30 00:04:16
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-01-29 o 21:23, AlexY pisze:
    > Dobrze jest to nie tranzystor polowy, sam się nie uaktywni.
    niech moc będzie z Tobą :)