  • 1. Data: 2012-02-14 13:36:23
    Temat: kontener pod nazwa graf
    Od: " profesor fir" <f...@g...pl>

    powinienem kiedys sie wziac i usystematyzowac sobie teorie
    nt struktur danych/kontenerow ale poki co jakos nie mam
    checi

    chcialem tylko poruszyc temat: dlaczego graf nie jest
    standardowym kontenerem (bo chyba nie ma go w wielu
    'zbiorach kontenerow', ktos jakby o nim zapomnial

    kwestia czy takie rzeczy jak set drzewo tablica czy graf
    sa kontenerami czy raczej 'strukturami danych' ale powiedzmy
    ze mozna traktowac je jako kontenery

  • 2. Data: 2012-02-14 13:50:13
    Temat: Re: kontener pod nazwa graf
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 14:36, profesor fir pisze:
    > powinienem kiedys sie wziac i usystematyzowac sobie teorie
    > nt struktur danych/kontenerow ale poki co jakos nie mam
    > checi

    http://merlin.pl/Algorytmy-i-struktury-danych_Lech-B
    anachowski-Krzysztof-Diks-Wojciech-Rytter/browse/pro
    duct/1,458299.html
    Właściwie skrypt z MIMUW.

    No i oczywiście Cormen.

    Obie księżyki raczej o algorytmach, ale podstawy
    struktur danych oczywiście są.
    Inni pewnie podadzą lepsze.

    Algorytmy plus struktury danych rowna sie programy
    nie czytałem, wiec się nie wypowiem, ale wielu chwali.

    > chcialem tylko poruszyc temat: dlaczego graf nie jest
    > standardowym kontenerem (bo chyba nie ma go w wielu
    > 'zbiorach kontenerow', ktos jakby o nim zapomnial

    Też załuje:) Pewnei dlatego, że jest skomplikowany,
    można od niego wiele chcieć.

    > kwestia czy takie rzeczy jak set drzewo tablica czy graf
    > sa kontenerami czy raczej 'strukturami danych' ale powiedzmy
    > ze mozna traktowac je jako kontenery

    To może byc odpowiedź. Zauważ, że w kontenerach nie bawisz
    się wewnętrzna strukturą danych. Masz interfejs, wejście,
    wyjście, uniwersalne operacje i stwierdzenie, jaki czas zajmą.

    Całą ideą grafu jest jego struktura. Więc ciężko to
    nazwać kontenerem w sensie gotowców z STL.

    Zawsze pozostaje
    http://www.boost.org/doc/libs/1_48_0/libs/graph/doc/
    index.html

    ale http://goldns.ru/cppmap-2012.png mówi, zę daleko od granic.

    Możesz też sam napisać prosty kontener na grafy.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2012-02-14 17:58:59
    Od: " " <f...@g...pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > ale http://goldns.ru/cppmap-2012.png mówi, zę daleko od granic.
    >
    > Możesz też sam napisać prosty kontener na grafy.

    no zdaje sie ze nie ma w wiekszosci jezykow programowania,
    zgola niewiadomo dlaczego, drzewa tez nie ma natomiast set jest

    set jest chyba najbardziej podstawowym kontenerem z abstrakcyjnego
    punktu widzenia, jak mowie powinienem kiedys sobie ulozyc wiedze
    natemat tych abstrakcyjnych pojemnikow ale jakos nie moge sie na
    to zebrac

    zbstrakcyjne kontenery a podejscie c i tablica to zupelnie cos
    innego, ale tak naprawde np wydaje sie ze w zwyklycz przypadkach
    np wioski botów tablica jest pewna nadkonkretyzacją i jako pojemnik
    na boty wystarczylby abstrakcyjny set (itd)