  • 1. Data: 2012-02-14 13:32:47
    Temat: zagadka logiczna - reprezentacja liczby w pamięci
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Może ktoś pokusi się o rozwiązanie takiej zagadki ?
    Zapis liczby w pliku : f19000800aca5Wartość: 3865,34261925Dziele to na : 800aca5
    czyli 134261925i f19 czyli 3865Wygląda nawet podobniePrzykład 2 :
    46cd0000253389Wartość: 18125,0438025Dziele na 253389 czyli 2438025i 46cd czyli
    18125też podobnePrzykład 3 : 10000000516co ma dać 1,302516 to 13021 to 1Ma ktoś
    pomysł jak to jest właściwie zapisane ?Próbowałem to porównywać z double w pascalu i
    zdouble w visual basicu, rozpakowywać różnymi metodamiw php i nic z tego.

  • 2. Data: 2012-02-14 13:35:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 14:32, bagno pisze:
    V2l0YW0NCg0KTW/FvGUga3RvxZsgcG9rdXNpIHNpxJkgbyByb3p3
    acSFemFuaWUgdGFraWVqIHph
    Z2Fka2kgPw0KWmFwaXMgbGljemJ5IHcgcGxpa3UgOiBmMTkwMDA4
    MDBhY2E1V2FydG/Fm8SHOiAz
    ODY1LDM0MjYxOTI1RHppZWxlIHRvIG5hIDogODAwYWNhNSBjenls
    aSAxMzQyNjE5MjVpIGYxOSBj
    enlsaSAzODY1V3lnbMSFZGEgbmF3ZXQgcG9kb2JuaWVQcnp5a8WC
    YWQgMiA6IDQ2Y2QwMDAwMjUz
    Mzg5V2FydG/Fm8SHOiAxODEyNSwwNDM4MDI1RHppZWxlIG5hIDI1
    MzM4OSBjenlsaSAyNDM4MDI1
    aSA0NmNkIGN6eWxpIDE4MTI1dGXFvCBwb2RvYm5lUHJ6eWvFgmFk
    IDMgOiAxMDAwMDAwMDUxNmNv
    IG1hIGRhxIcgMSwzMDI1MTYgdG8gMTMwMjEgdG8gMU1hIGt0b8Wb
    IHBvbXlzxYIgamFrIHRvIGpl
    c3Qgd8WCYcWbY2l3aWUgemFwaXNhbmUgP1Byw7Nib3dhxYJlbSB0
    byBwb3LDs3dueXdhxIcgeiBk
    b3VibGUgdyBwYXNjYWx1IGkgemRvdWJsZSB3IHZpc3VhbCBiYXNp
    Y3UsIHJvenBha293eXdhxIcg
    csOzxbxueW1pIG1ldG9kYW1pdyBwaHAgaSBuaWMgeiB0ZWdvLg==

    A weź to wyślij normalnie;)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2012-02-14 13:39:43
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]
    >b3VibGUgdyBwYXNjYWx1IGkgemRvdWJsZSB3IHZpc3VhbCBiYXN
    pY3UsIHJvenBha293eXdhxIcg
    >csOzxbxueW1pIG1ldG9kYW1pdyBwaHAgaSBuaWMgeiB0ZWdvLg=
    =

    Poddaję się, nie znam rozwiązania;)

    Spróbuj to jednak wysłać normalnie.

    Na serio, pewnei to:

    Zbrodnia to nie jest, ale w tekście coś jest nie tak, nie ma ani jednego
    znaku nowej linii i są inne dodatki. Jest on równie wygodny
    do czytania jak zakodowana wersja powyżej.

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2012-02-14 13:52:35
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zbrodnia to nie jest, ale w tekście coś jest nie tak, nie ma ani jednego
    > znaku nowej linii i są inne dodatki. Jest on równie wygodny
    > do czytania jak zakodowana wersja powyżej.

    Dziwnie się porobiło. Na początku jest kilka enterów a potem już nic.

    -----

  • 5. Data: 2012-02-14 16:48:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 14:52, bagno pisze:

> [...]
    >
    > Ma ktoś pomysł jak to jest właściwie zapisane ?
    >
    > Próbowałem to porównywać z double w pascalu i zdouble w visual basicu,

    Coś nie widzę. Masz może więcej danych, albo najlepiej
    możliwość podmieniania i obserwowania wyniku? Tak
    najszybciej dojdziesz.

    Nie jest to zwykły zmienny przecinek, bo mamy liczbe wprost
    przed przecinkiem. Jednak zajmuje ona różną długość,
    i to po 4 bity. Ale nie widzę, gdzie ta informacja
    jest przechowywana. Przecież nie w 'dwóch zerach':)
    Co z miejscem po przecinku tez nie wiem.

    Podmień wartosći w pliku i obserwuj:)

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2012-02-14 18:56:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.02.2012 14:52, bagno pisze:
    > Ma ktoś pomysł jak to jest właściwie zapisane ?

    Traktując to jako "zagadkę" to bym powiedział, że ktoś sobie zrobił format:
    %x\x0%8x
    f19 00 0800aca5
    Pierwsza liczba oznacza wartość przed przecinkiem, druga oznacza wartość
    za przecinkiem, przy czym pierwsza cyfra dziesiętna mówi ile miejsc
    trzeba się przesunąć.

    Tylko nijak nie rozumiem poco ktoś miałby tworzyć taki format.

    Michoo

  • 7. Data: 2012-02-15 07:20:23
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    >W dniu 2012-02-14 14:52, bagno pisze:
    >>
    > Coś nie widzę. Masz może więcej danych, albo najlepiej
    > możliwość podmieniania i obserwowania wyniku? Tak
    > najszybciej dojdziesz.

    Nie da się. Mam kilka przykładów i koniec.

> [...]
    > i to po 4 bity. Ale nie widzę, gdzie ta informacja
    > jest przechowywana. Przecież nie w 'dwóch zerach':)
    > Co z miejscem po przecinku tez nie wiem.

    Nie da sie. Jest kilka przykładów i koniec.

  • 8. Data: 2012-02-15 13:59:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-15 08:20, bagno pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie da się. Mam kilka przykładów i koniec.

    Wygląda na to, że Micho rozwiązał;)

    pzdr
    bartekltg