  • 1. Data: 2012-07-20 13:59:01
    Temat: który Olympus Pen ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    Używam XZ-1 i rozważam przerzucienie się z mojej kobyły Nikona D90 na
    któregoś z Penów Olympusowych - głównie chodzi o wagę i robienie panoram
    sferycznych.

    I szczerze mówiąc trochę się gubię w nazewnictwie i modelach - zależy mi
    na jak najlepszej jakości matrycy i rawach - którą serię i model wybrać:

    E-P3
    E-PL3
    E-PL1
    E-PM1

    Czym one się tak naprawdę różnią - bo np. różnice w matrycach są
    minimalne ... ?

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    polski webhosting

  • 2. Data: 2012-07-20 16:08:38
    Temat: Re: który Olympus Pen ?
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-07-20 13:59, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > E-PL1
    > E-PM1
    >
    > Czym one się tak naprawdę różnią - bo np. różnice w matrycach są

    Z tych czterech które wymieniłeś, to matryce praktycznie są takie same,
    pozostałe ficzery też niewiele się różnią (tutaj trochę jednak E-PL1
    będzie odstawać np. w zakresie AF czy filmów) więc właściwie zostają
    gabaryty i guzikologia, a to już byś musiał sam zdecydować co Ci
    bardziej leży w ręku. Z ww. to ja bym brał E-PL3 z ewentualnym
    doklejanym minigripem od Franca. U Olka dopiero OM-D daje wyraźny
    przyrosta, tak jakości obrazu jak i ergonomii/funkcjonalności, no ale
    cena też już inna :)

    --
    marcin

  • 3. Data: 2012-07-20 16:10:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > E-PL1
    > E-PM1
    >
    > Czym one się tak naprawdę różnią - bo np. różnice w matrycach są

    Niczym :) Tzn. niczym jeśli chodzi o jakość zdjęć, trójki mają lepsze
    video, a istotne różnice to wygoda pracy (więcej przycisków/pokręteł)
    choć tak naprawdę z tą wygodą jest niezbyt fajnie - kilka ustawień menu
    jest ewidentnie nieprzemyślanych i nie da się tego przeskoczyć.
    Teoretycznie najlepszą jakość daje epl1, bo ma 100iso (nienatywne, ale
    jednak mniej szumi w cieniach niż 200 z późniejszych modeli). Przy
    okazji jest najtańszy.
    Niekonsekwencją jest nazwa epm1 - jest to odpowiednik trzeciego
    pokolenia, a nie pierwszego penów.

    Jak się nie spieszy, radzę się wstrzymać na jakieś omd-lite, aczkolwiek
    nie ma gwarancji, że w ogóle się pojawi.

    --
    pozdrawia Adam
    /dopóki mogę to napiszę, że są takie rzeczy, które mi się nie podobają/

  • 4. Data: 2012-07-22 03:36:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-20 13:59, crazy bejbi wrote:
    > Witam,
    >
    > Używam XZ-1 i rozważam przerzucienie się z mojej kobyły Nikona D90 na
    > któregoś z Penów Olympusowych - głównie chodzi o wagę i robienie panoram
    > sferycznych.

    A zerknij czy neksy nie mają przydatnej dla Ciebie funkcji do panoram, tam
    to działa bardzo dobrze i nie wymaga pracy przy składaniu. Niby automat
    ale spisuje się nieźle.

> [...]
    > E-PM1
    >
    > Czym one się tak naprawdę różnią - bo np. różnice w matrycach są minimalne

    Poważna różnica jest dopiero przy OM-D E-M5 - więc jak już olek to tylko
    ten, bo na prawde mocno go chwalą.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 5. Data: 2012-07-22 17:50:29
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-07-22 03:36, dominik pisze:

    > A zerknij czy neksy nie mają przydatnej dla Ciebie funkcji do panoram, tam
    > to działa bardzo dobrze i nie wymaga pracy przy składaniu. Niby automat
    > ale spisuje się nieźle.

    no tak, ale chodzi o panoramy sferyczne, a nie takie 'zwykłe' które
    sklejają parę obrazków ze sobą. Ale przyjrzę się może faktycznie.

    > Poważna różnica jest dopiero przy OM-D E-M5 - więc jak już olek to tylko
    > ten, bo na prawde mocno go chwalą.

    tylko on już jest duży i stosunkowo drogi no i ciężki.

    niemniej dzięki za sugestie (wszystkim).

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    polski webhosting

  • 6. Data: 2012-07-22 19:28:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-22 17:50, crazy bejbi wrote:
    > no tak, ale chodzi o panoramy sferyczne, a nie takie 'zwykłe' które
    > sklejają parę obrazków ze sobą. Ale przyjrzę się może faktycznie.

    No właśnie nie wiem na ile się Ci się to przyda ale może lepiej będzie
    składać z mniejszej części ujęć. Zerknij bo userzy bardzo to chwalą, bo po
    prostu działa i efekty są niezłe. To co ma np fuji w tym temacie to czysta
    porażka, podobnie jak dawne pomagajki canona.

    > tylko on już jest duży i stosunkowo drogi no i ciężki.

    Ale ma matrycę wiele lepszą niż pozostałe. To pierwszy aparat olka, gdzie
    matryca jest od sony, a że olek zawsze potrafił fajnie wycisnąć to softem
    to wielu ludzi zaskoczyły efekty.

    > niemniej dzięki za sugestie (wszystkim).

    Powodzenia,

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 7. Data: 2012-07-23 15:52:06
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-07-22 19:28, dominik pisze:

    > Ale ma matrycę wiele lepszą niż pozostałe. To pierwszy aparat olka, gdzie
    > matryca jest od sony, a że olek zawsze potrafił fajnie wycisnąć to softem
    > to wielu ludzi zaskoczyły efekty.

    no tak, ale z lepszą matryca to mam nikona D90 i argumentem jest to, że
    może być matryca gorsza niż w nikonie, ale waga z 5 razy niższa :D

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    polski webhosting

  • 8. Data: 2012-07-25 12:23:37
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości

    > tylko on już jest duży i stosunkowo drogi no i ciężki.

    Nie jest duzy. Rzeklbym, ze rozmiarami prawie identyczny ze swymi bracmi
    E-Pxx.
    Wagowo tylko nieznacznie ciezszy - masywniejszy korpus, nie plastikowy.

    T.

  • 9. Data: 2012-07-25 21:06:21
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > tylko on już jest duży i stosunkowo drogi no i ciężki.

    Panoramy sferyczne robi się raczej ze statywem i specjalistyczną głowicą
    więc wagę można zbagatelizować.

  • 10. Data: 2012-07-26 17:57:36
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2012-07-25 21:06, TheGuru pisze:

    > Panoramy sferyczne robi się raczej ze statywem i specjalistyczną głowicą
    > więc wagę można zbagatelizować.

    oj nie ...

    - Statyw węglowy Benro - 720 gramów (stabilny jak skała + można zawiesić
    obciążenie)
    - głowica Nodal Ninja 900 gramów
    - nikon D90 + Samyang 8mm - 3kg ...

    Warto jednak byłoby go wymienić na pena który z obiektywem waży np.
    500-600 gramów

    A i tak wiadomo, że drugi aparat trzeba wziąć. Oczywiście jak się robi
    panoramy w hotelu/kościele/biurze to nie ma sprawy, ale wtedy biorę też
    ciężki statyw Velbon sherpa i nie ma co oszczędzać na wadze. W górach
    waga MA znaczenie.

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======