eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › kwestia z alfą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2011-05-15 09:40:53
    Temat: kwestia z alfą
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    alfa to prosty koncept ale nawet tutaj trzeba sie zastanowic nad
    pewnymi rzeczami bo wlasnie natrafilem na mala kwestie i nie wiem jak
    to jest

    generalnie mamy obraz z alfa i rysujemy go na jakims tle

    jesli rysowac obraz na nieprzezroczystym tle to wszystko jest jasne
    mnozy sie kolory obrazu przez k np 10% kolory tla przez 1-k czyli np
    90% i sie dodaje

    jest cos takiego jak premultiplied alpha - gdzie obraz z alpha jest
    juz skladowany jako przemnozony (np przez 10%) i trzeba tylko jak
    rozmiem przy blendingu przemnozyc tlo ( przez 90%) i dodac
    [polowiczna jest to co prawda optymalizacja no ale trudno, pominmy]

    ale jak to jest gdy samo tlo jest obrazkiem z alfa?
    jak liczy sie wynik blendingu?
    1) czy alfe tla sie wogole pomija?
    2) czy np blenduje sie jeden z 'czernia' drugi z 'czernia' i dodaje?
    (wtedy np dla dwu alf 0.9 i 0.9 kolory moglyby wynosci 255*1.8 czyli
    wyskakiwac poza zakres) - czy sie to moze normalizuje?
    3) czy moze robi sie jeszcze inaczej?



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2011-05-15 10:44:35
    Temat: Re: kwestia z alfą
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 5/15/2011 11:40 AM, f...@N...gazeta.pl wrote:

    > ale jak to jest gdy samo tlo jest obrazkiem z alfa?
    > jak liczy sie wynik blendingu?
    > 1) czy alfe tla sie wogole pomija?
    > 2) czy np blenduje sie jeden z 'czernia' drugi z 'czernia' i dodaje?
    > (wtedy np dla dwu alf 0.9 i 0.9 kolory moglyby wynosci 255*1.8 czyli
    > wyskakiwac poza zakres) - czy sie to moze normalizuje?
    > 3) czy moze robi sie jeszcze inaczej?

    A jaki system/API/engine? Ale najczęściej chyba punkt 1)

    Pozdrawiam,
    Arkadesh


  • 3. Data: 2011-05-15 11:04:46
    Temat: Re: kwestia z alfą
    Od: " " <f...@g...pl>

    Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> napisał(a):

    > W dniu 5/15/2011 11:40 AM, f...@N...gazeta.pl wrote:
    >
    > > ale jak to jest gdy samo tlo jest obrazkiem z alfa?
    > > jak liczy sie wynik blendingu?
    > > 1) czy alfe tla sie wogole pomija?
    > > 2) czy np blenduje sie jeden z 'czernia' drugi z 'czernia' i dodaje?
    > > (wtedy np dla dwu alf 0.9 i 0.9 kolory moglyby wynosci 255*1.8 czyli
    > > wyskakiwac poza zakres) - czy sie to moze normalizuje?
    > > 3) czy moze robi sie jeszcze inaczej?
    >
    > A jaki system/API/engine? Ale najczęściej chyba punkt 1)
    >

    quartz (niskopoziomowe api do grafiki 2d dla iphone'a i maca),
    wlasnie badam te sprawy testami i wychodzi mi ze chyba faktycznie
    alfa obrazka z tla jest tu pomijana (nawet co wiecej rysowanie obrazka
    tla z alfa 1 kontra 255 zdaje sie nie robic zadnej widzialnej roznicy
    - moze przez to ze jest to obrazek z ustawionym 'premultiplied')

    Przy rysowaniu natomiast obrazka na tym tle, dla duzych jasnosci pikseli
    obu warstw i dla malej alfy obrazka dostaje przebarwienia pikseli na
    fioletowo


    > Pozdrawiam,
    > Arkadesh


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2011-05-15 11:27:46
    Temat: Re: kwestia z alfą
    Od: " " <f...@g...pl>

    > Przy rysowaniu natomiast obrazka na tym tle, dla duzych jasnosci pikseli
    > obu warstw i dla malej alfy obrazka dostaje przebarwienia pikseli na
    > fioletowo
    >

    w sumie to testy potwierdzaja chyba te ustalenio-przypuszczenia
    jak rysuje obrazek z alfa (pemutiplied) to nie tyka on kolorow samego
    obrazka tylko przemnaza kolory tla przez (1-alfa) po czym dodaje jedno
    do drugiego i [dla malych alf gdzie stluminie tla jest male]
    mam 'przekrety licznika' na kolorach :/

    musze sie zastanowic co teraz zrobic, chyba bedzie trzeba zrezygnowac
    z tego premultiplied; jak uzywam obrazkow wczytanych z dysku to
    nie wiem czy nie sa one tez premultiplied a w ich wypadku nie ma zadnych
    artefaktow


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2011-05-15 12:04:58
    Temat: Re: kwestia z alfą
    Od: " " <f...@g...pl>

    w sumie to wychodziloby ze nie da
    sie zrobic i mozna sie pochlastac

    w iosie jak polozyc jeden view z
    kolorowymi przezroczystymi dziurami
    nad drugim podobnym to w tych dziurach
    pojawia sie tylko te kolory z tla ktorych
    alfa >0 (tyle z tego co ja przynajmniej
    wiem) ale jak probowac to zrobic
    przez blending obrazow z qwar-zem
    to jako ze alfa tla nie jest brana pod
    uwage wydaje sie ze nie da sie tak zblendowac

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2011-05-15 20:02:53
    Temat: Re: kwestia z alfą
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl>

    W dniu 2011-05-15 11:40, f...@N...gazeta.pl pisze:
    > alfa to prosty koncept ale nawet tutaj trzeba sie zastanowic nad
    > pewnymi rzeczami bo wlasnie natrafilem na mala kwestie i nie wiem jak
    > to jest
    (...)
    > 3) czy moze robi sie jeszcze inaczej?

    Się robi tak jak się ustawi:
    http://www.opengl.org/sdk/docs/man/xhtml/glBlendFunc
    .xml
    Zobacz też na dole 'See Also'

    --
    MB

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: