  • 1. Data: 2013-10-15 08:25:14
    Temat: ładowanie Andka i kable USB
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Pozwalam sobie podrzucić obrazek, skrinszot z monitora stanu baterii.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e4698f9f704873c
    .html

    Może nie jest najbardziej reprezentatywny, ale pokazuje cuda.
    Tablet (m723g) był wcześniej kilka(naście) godzin podpięty do
    oryginalnego zasilacza "lewym" kablem. W nocy sam się wyłączył (tak mam
    ustawiony), stąd niebieska kreska na początku wykresu (niebieska:
    ciągnie z baterii, zielona: jest ładowany). O dziwo nie ładował się.
    Po odpaleniu "niby" się ładował. Tzn ikonka sygnalizowała ładowanie, ale
    jak widać, stanu baterii nie przybywało (albo przybywało nieznacząco).
    Na tym "lewym" kablu różne cuda się działy, ale zasadniczo udawało mi
    się na nim "jeździć" kilka dni ostrego używania, więc jakoś-tam jednak
    działał.
    Najciekawsza jest szpilka na wykresie ok. 1.3o PM. Jedyne wytłumaczenie,
    to że tablet totalnie zidiociał i to miało związek z kablem właśnie, bo
    na oryginalnym kablu nic takiego nigdy nie wystąpiło.
    Później podpiąłem oryginalny kabel i zostawiłem tablet włączony, ale
    wygaszony i nieużywany. Tutaj już zachowuje się normalnie i racjonalnie.
    I na tym oryginalnym kablu zawsze tak jest. Nie wiem jak mam próbować
    wyłapać różnice w tych kablach. Mam omomierz, ale "nie chce mi się
    dziubdziać" :)
    Jeśli mnie ktoś przekona, że to ma sens, to podziubdziam i zapodam wyniki.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-10-15 14:51:54
    Temat: Re: ładowanie Andka i kable USB
    Od: Marek <p...@s...com>

    Przecież uczestniczyłeś w dyskusji ze mną w dokładnie tym samym temacie.
    Po co tworzysz nowy wątek?

    A tak na marginesie: zamierzam ciąć kabel po to aby połączyć żyły
    zasilania w pary z żyłami danych w "kiepskim" kablu. Sprawdzę czy
    przestanie on być kiepskim. Dam znać w ciągu najbliższych dni jak znajdę
    chwilkę na takie zabawy.

    Marek

  • 3. Data: 2013-10-16 21:56:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    Mam odpowiedź: zabieg taki jak opisałem poskutkował tym, że telefon
    ładuje się 3x szybciej.

    Marek

  • 4. Data: 2013-10-17 07:07:36
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-16 21:56, Marek pisze:
    > Mam odpowiedź: zabieg taki jak opisałem poskutkował tym, że telefon
    > ładuje się 3x szybciej.

    A napisz dokładnie co tam nawywijałeś.
    Z tego, co pisałeś wcześniej zrozumiałem, że połączyłeś kable danych z
    zasilającymi, czyli zrozumiałem, że:
    a) zmniejszyłeś rezystancję kabli zasilających zwiększając ich przekrój
    o drugą żyłę,
    b) we wtyczce "do telefonu" zwarłeś styki danych (?)

    - tak?

    Czy zrobiłeś taki kabel od zera (od wtyczek i drutów poczynając), czy
    poprułeś istniejący kabel?

    Czy to Ty pisałeś, że masz "całe wiadro" kabli USB? Czy mógłbyś
    jakiś-taki źle spisujący się rozpruć po wtyczkach i poszukać tam jakiejś
    "inteligencji"?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-10-17 10:07:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-17 07:07, sqlwiel pisze:

> [...]
    > zrozumiałem, że połączyłeś kable danych z zasilającymi, czyli
    > zrozumiałem, że: a) zmniejszyłeś rezystancję kabli zasilających

    Dokładnie tak.

    > b) we wtyczce "do telefonu" zwarłeś styki danych (?)

    Zgadza się. Ucinając kable danych przy wtyczce od strony ładowarki
    pozbawiłem możliwości "przenoszenia" zwarcia na telefon więc byłyby nici
    z szybkiego ładowania. Więc musiałem odtworzyć to zwarcie w powyższy sposób.

    > Czy zrobiłeś taki kabel od zera (od wtyczek i drutów poczynając), czy
    > poprułeś istniejący kabel?

    Miałoby to lepszy skutek gdyż nie musiałbym łączyć parami tych przewodów
    - dałbym grubsze i pozamiatane.

    > Czy to Ty pisałeś, że masz "całe wiadro" kabli USB?

    Tak ... i tylko jeden, na którym da się szybko ładować (co z kolei stało
    się powodem dochodzenia dlaczego tak się dzieje).

    > Czy mógłbyś jakiś-taki źle spisujący się rozpruć po wtyczkach i
    > poszukać tam jakiejś "inteligencji"?

    Masz na myśli coś bardziej inteligentnego niż zwarcie lub rezystor
    zatopiony we wtyczce? Na tych 4 żyłach nie stwierdziłem obecności tych
    mniej "inteligentnych" rozwiązań. Od tego zacząłem swoje dociekania.
    Faktem jest, że nie miałem jak sprawdzić pinu X (piątego) czy do czegoś
    nie jest zwarty ale w HTC nie ma on wpływu na szybkość ładowania więc
    zaniechałem prób.

    Mam natomiast rozbieralną przejściówkę mikro USB. Z tego co pamiętam, to
    piąty pin uruchamia tryb samochodowy w HTC. Tak "wykrywana" jest
    ładowarka samochodowa. Lekko skleiłem tą wtyczkę więc bez zaglądania nie
    jestem na 100% pewny co z czym było zwarcie ale jeśli chcesz, to ją
    otworzę. W każdym razie podłączenie samej przejściówki bez ładowarki z
    drugiej strony powoduje uruchomienie trybu samochodowego.

    Acha - i jeszcze jedno. Wczoraj był u mnie kumpel i pokazał mi kabel od
    jakiegoś smartfona, który faktycznie miał zatopiony rezystor. Nie był to
    kabel do HTC więc potraktowałem informację jako ciekawostkę. Nie
    zgłębiałem zagadnienia.

    Marek

  • 6. Data: 2013-10-18 08:29:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 08:25:14 +0200, sqlwiel napisał(a):
    > Pozwalam sobie podrzucić obrazek, skrinszot z monitora stanu baterii.
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e4698f9f704873c
    .html
    [...]
> [...]
    > dziubdziać" :)
    > Jeśli mnie ktoś przekona, że to ma sens, to podziubdziam i zapodam wyniki.

    Dziubaj, bo wynika z tego ze ladowal sie 7-8h.
    Cos jest nie tak .... ladowarka czy te procenty w programie ?

    J.

  • 7. Data: 2013-10-18 09:47:21
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-18 08:29, J.F. pisze:

    > Dziubaj, bo wynika z tego ze ladowal sie 7-8h.
    > Cos jest nie tak .... ladowarka czy te procenty w programie ?

    Podziubdziam, ale jak chęci nabiorę :)
    Zawsze się tak ładował (na oryginalnym kablu). Łatwą do zapamiętania
    regułką było "1% na 5 minut". Albo "8 godzin (czyli noc) na pełne
    naładowanie".
    Co dziwniejsze, na tym "lewym" kablu też bywało, że przez noc naładował
    się w pełni. Ale nie zawsze. I właśnie ta niejednoznaczność mnie gryzie.

    Przypominam: to tablet, a nie telefon. Większy displej, dłuższa
    świetlówka, więc więcej żere. Z kolei - nie jest tak często/długo
    włączony, bo "se leży".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-10-18 16:34:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-18 09:47, sqlwiel pisze:
    > W dniu 2013-10-18 08:29, J.F. pisze:

    > Co dziwniejsze, na tym "lewym" kablu też bywało, że przez noc naładował
    > się w pełni. Ale nie zawsze. I właśnie ta niejednoznaczność mnie gryzie.

    Wystarczy, że telefon robił coś w tle. Np. ubyło mu sygnału GSM / WiFi i
    już żre więcej. Po drugie wyczytałem, że ktoś o większy ambicjach
    detektywistycznych niż moje pomierzył wpływ złącza w różnych kablach i
    zauważył, że niektóre z nich "smażą" się podczas ładowania powodując
    znaczne spowolnienie tego procesu.

    P.S.
    W nawiązaniu do naszej dyskusji w tym wątku: właśnie dostałem
    eksperymentalnie zamówiony metrowy kabel USB za 60zł z miedzią
    beztlenową i pozłacanymi końcówkami. Prąd ładowania wzrósł do 970mA. Czy
    wezmę oryginalną ładowarkę czy jakąkolwiek inną ze zwartymi przewodami
    D+ i D-, nie ma znaczenia. Wszystkie ładują szybko. Tak więc głównie
    kabel się liczy... trochę to chore jest to co obserwuję. Nie do końca
    patent z ładowarkami USB sprawdza się w praktyce. Aż strach pomyśleć co
    będzie gdy wymyślą smartfony z ładowaniem 3A. Pozostanie jedynie
    wykorzystać przewody takie jak do rozrusznika w aucie :-D

    Marek

  • 9. Data: 2013-10-19 10:10:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2013 09:47:21 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Podziubdziam, ale jak chęci nabiorę :)
    > Zawsze się tak ładował (na oryginalnym kablu). Łatwą do zapamiętania
    > regułką było "1% na 5 minut". Albo "8 godzin (czyli noc) na pełne
    > naładowanie".

    W sumie racja, przyzyczajony bylem ze bateria sie laduje ponizej 2h,
    a tu nagle duzy smartfon, duza bateria, a ladowarka ta sama.

    > Co dziwniejsze, na tym "lewym" kablu też bywało, że przez noc naładował
    > się w pełni. Ale nie zawsze. I właśnie ta niejednoznaczność mnie gryzie.

    Moze cos nie styka, i laduje 100mA, a moze jakas aktywnosc programu.
    Liczniki sprawdz po nocy - transmisja danych mocno obciaza.

    > Przypominam: to tablet, a nie telefon. Większy displej, dłuższa
    > świetlówka, więc więcej żere. Z kolei - nie jest tak często/długo
    > włączony, bo "se leży".

    No wlasnie - w nocy ekran pewnie zgaszony.
    Ale animacja na ekranie moze procesor obciazac.

    J.

  • 10. Data: 2013-10-19 14:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 18 Oct 2013 16:34:32 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > wezmę oryginalną ładowarkę czy jakąkolwiek inną ze zwartymi przewodami
    > D+ i D-, nie ma znaczenia. Wszystkie ładują szybko. Tak więc głównie

    Samsungi bez zwarcia wcale sie nie laduja.

    > kabel się liczy... trochę to chore jest to co obserwuję.

    Chore to sa chinskie kable, gdzie jest pewnie jedna zylka miedzi.
    No ale coz, klient chce tanio, to ma.

> [...]
    > będzie gdy wymyślą smartfony z ładowaniem 3A. Pozostanie jedynie
    > wykorzystać przewody takie jak do rozrusznika w aucie :-D

    Chinskie beda w sam raz, bo miedzi tam tez oszczedzaja :-)

    J.