  • 1. Data: 2009-04-23 21:16:18
    Temat: [lamer zone] dorobić włącznik leda do budzika
    Od: "Norton" <w...@o...pl>

    http://img205.imageshack.us/img205/5629/pstryczek.gi

    Jest sobie pudełeczko zasilane bateryjkami z pstryczkiem który włącza ciągle
    wyłączoną diodę led.
    Naciskam pstryczek, led świeci jakiś czas i gaśnie.
    Chciałbym dorobić mu zasilanie tego leda (musi być ten sam ze względu na
    układ optyczny) bezpośrednio z baterii tak żebym mógł przestawiać jakiś nowy
    przełącznik i dioda będzie świeciła bez przerwy. Po wyłączeniu nowego znowu
    ma działać ten górny odpalający diodę na krótką chwilę.

    Trudne?

  • 2. Data: 2009-04-24 06:40:18
    Temat: Re: [lamer zone] dorobić włącznik leda do budzika
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Norton" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    znowu
    > ma działać ten górny odpalający diodę na krótką chwilę.

    A jak trzymasz "pstryczek" cały czas wciśnięty to dioda pali się cały czas,
    czy też gaśnie po chwili?
    pzdr,
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-04-24 11:48:58
    Od: "Norton" <w...@o...pl>

    > A jak trzymasz "pstryczek" cały czas wciśnięty to dioda pali się cały
    > czas,
    > czy też gaśnie po chwili?

    Pali się

  • 4. Data: 2009-04-24 13:17:23
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    znowu
    > ma działać ten górny odpalający diodę na krótką chwilę.

    Jeśli dobrze zrozumiałem zadanie, trzeba zasilanie z pudełeczka puścić przed
    dodatkową szeregową diodę (najlepiej schottky'ego) a zasilanie z baterii i
    drugiego pstryczka przez drugą, taką samą diodę oraz rezystor ograniczający
    prąd. Coś w stylu:

    ------------- BAT42
    | "pudełko" | ---------- |>|---o--- LED +
    | | |
    ------------- | |
    | |
    ------------- ____ BAT42 | |
    | bateria +|---|____|----|>|-- |
    | | |
    | -|---o o--------------
    ------------- \

    :)

    e.

  • 5. Data: 2009-04-24 15:36:17
    Od: "Norton" <w...@o...pl>

> [...]
    > dodatkową szeregową diodę (najlepiej schottky'ego) a zasilanie z baterii i
    > drugiego pstryczka przez drugą, taką samą diodę oraz rezystor

    Tylko czy wstawienie dodatkowej diody przed diodę nie spowoduje spadku
    napięcia i osłabienia świecenia lub jego zanik?

  • 6. Data: 2009-04-25 13:51:26
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Pali się
    To najprościej dać równolegle do "pstryczka" przełącznik dwubiegunowy.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2009-04-27 11:35:39
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Tylko czy wstawienie dodatkowej diody przed diodę nie spowoduje spadku
    > napięcia i osłabienia świecenia lub jego zanik?

    Zależy od napięcia bateryjki i dopuszczalnego spadku napięcia na układzie
    sterującym. Bez dodatkowych danych ciężko to powiedzieć, ale przypuszczam,
    że na diodzie schottky'ego powinno działać.

    e.

  • 8. Data: 2009-04-27 14:54:04
    Temat: Re: dorobić włącznik leda do budzika
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    wiadomościnews:gss92h$3kr$1@news.onet.pl...

    > To najprościej dać równolegle do "pstryczka" przełącznik dwubiegunowy.

    ditto.
    Marek