  • 1. Data: 2010-10-08 18:39:56
    Temat: laptopy 17" tylko dla leworecznych?
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    Witam
    Dlaczego laptopy o matrycy wiekszej niz 15"
    produkowne sa wyłacznie dla ludzi leworęcznych?
    O ich dostosowaniu do wymagań osób leworęcznych uznaje położenie
    gładzika, który zawsze znajduje sie po lewej stronie od
    środka matrycy. Każda osoba praworeczna wolała by mieć gładzik
    po prawej stronie od środka matrycy tak by nie wyginać prawej reki w
    lewą stronę. Przecież o wiele wygodniej i bardziej ergonomicznie było by
    po wpisaniu tekstu obnizyc prawą reke trochę do gładzika niz wyginać ją
    do niewygodnej pozycji w lewą stronę.
    Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
    wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i
    tylko ja zwracam na to uwagę?

    A.

  • 2. Data: 2010-10-08 18:47:13
    Temat: Re: laptopy 17" tylko dla leworecznych?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Alias Awatar pisze:
> [...]
    > Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
    > wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i

    jak pominiesz klawiaturę numeryczną, to sie okazuje ze gładzik jest na
    środku klawiatury....

    ToMasz

    PS

    Dlaczego producenci laptopów mają w nosie użytkowników i wciskają im na
    siłe panoramy? ale chyba tylko ja zwracam na to uwagę...
    :)

  • 3. Data: 2010-10-08 18:48:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-08 20:39, Użytkownik Alias Awatar napisał:

    > Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
    > wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i
    > tylko ja zwracam na to uwagę?

    Gładzik jest centralnie w stosunku do bloku klawiszy literowych.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-10-08 18:48:59
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Alias Awatar" <b...@a...eml> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam wrazenie ze producenci laptopów to abnegaci, którzy maja w nosie
    > wygode uzytkownika. Pytanie tylko czemu klientom to nie przeszkadza i

    Obstawiam, że ze względu na dodanie po prawej klawiatury numerycznej "wydaje
    Ci się" że jest po lewej.
    albowiem ona nadal, w stosunku do 15-stek, jest po środku klawiatury qwerty.

    Więc, jakby przenieść gładzik w prawo centralnie, pisząc tego posta miałbyś
    go dokładnie pod nadgarstkiem.
    Ciekawe czy napisałbyś tego posta opierając wtedy nadgarstek o laptopa..

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-10-08 19:09:13
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 20:48, Irokez pisze:
> [...]
    > miałbyś go dokładnie pod nadgarstkiem.
    > Ciekawe czy napisałbyś tego posta opierając wtedy nadgarstek o laptopa..

    Chcesz powiedziec ze osoby leworeczne nie są w stanie napisać postów do
    usentetu?

    G.

  • 6. Data: 2010-10-08 19:10:10
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 20:48, RadoslawF pisze:

    > Gładzik jest centralnie w stosunku do bloku klawiszy literowych.

    I co to zmienia w ergonomii?
    Siedzisz po srodku ekranu czy po środku klawiszy literowych???
    G.

  • 7. Data: 2010-10-08 19:11:05
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    W dniu 10-10-08 20:47, ToMasz pisze:

    > jak pominiesz klawiaturę numeryczną, to sie okazuje ze gładzik jest na
    > środku klawiatury....

    Nie moge jej pomijać bo ona jest i z niej korzystam
    więc gładzik mam po lewej.

    G.

  • 8. Data: 2010-10-08 19:21:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 08 Oct 2010 20:39:56 +0200, Alias Awatar <b...@a...eml>
    wrote:

    Myślę, że z tego prostego powodu, że przez większość czasu ręce
    znajdują się nad częścią znakową a nie numeryczną. I tyle.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2010-10-08 19:21:27
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > I co to zmienia w ergonomii?
    > Siedzisz po srodku ekranu czy po środku klawiszy literowych???

    Potrafisz sie podrapać w lewy łokieć prawą ręką. Jeśli tak, to nie
    powinieneś odczuwać dyskomfortu podczas korzystania z, jak to nazywasz,
    gładzika który jest o kilka centymetrów niesymetryczny. Pamiętaj że symetria
    to geometria idiotów ;)
    Jeśli jednak odczuwasz dyskomfort to skonsultuj się z lekarzem :)
    P.S. Jesteś malkontentem?

  • 10. Data: 2010-10-08 19:25:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-08 21:10, Użytkownik Alias Awatar napisał:

    > I co to zmienia w ergonomii?

    Większość normalnych użytkowników komputera trzyma łapki nad
    blokiem klawiszy literowych. Znany wyjątek to pracownicy
    księgowości. Pracujesz w księgowości ?

    > Siedzisz po srodku ekranu czy po środku klawiszy literowych???

    Masz takie krótkie rączki że siedząc naprzeciwko środka ekranu
    nie sięgasz do gładzika który jest kilka centymetrów w lewo ?