  • 1. Data: 2015-08-25 13:58:44
    Temat: laserek zamiast diody nadawczej IR
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    robię zabawkę. Potrzebuję przesłać laserkiem informacje. pomyślałem że
    mogę wykorzystać starego pilota, któremu zamiast podczerwonej diody
    nadawczej wstawię (tranzystor i) "laserek" czerwony (taki z breloczka do
    kluczy). Czy taka komunikacja zadziała? (na 15 metrów)

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-08-25 14:13:11
    Temat: Re: laserek zamiast diody nadawczej IR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >diody nadawczej wstawię (tranzystor i) "laserek" czerwony (taki z
    >breloczka do kluczy). Czy taka komunikacja zadziała? (na 15 metrów)

    Pierwsza sprawa - prad.
    Laser ponoc wymaga dosc precyzyjnie ustalonego. A pilot moze chciec
    impulsy krotkie, ale mocne.
    Te z breloczka maja gdzies regulator tego pradu - moze wymagac
    wiekszego napiecia, moze nie byc szybki.

    Druga sprawa - odbior. Gotowe odbiorniki sa na IR, a nie na R.

    J.

  • 3. Data: 2015-08-25 14:27:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak trafisz w odpowiedni odbiornik to zadziała. Pytanie brzmi " po co taka
    kombinacja". Typowe tanie i perfekcyjnie zrobione odbiorniki IR nie będą chciały
    współpracować ze światłem czerwonym. To lepiej podnieśc moc nadawania żeby zrobić
    zasięg. Użyć "węższych" diod nadawczych. Dawno temu w domu był magnetowid Toshiba.
    Pilot również dzialal jak nie widział magnetowidu. W skrajnym przypadku zadziałal na
    podwójnie odbitym świetle. Ja w kuchni magnetowid w pokoju i sygnał dochodzi odbity
    od dwóch drzwi. Teraz mam telewizor i jak na niego nakieruję pilota to nie działa. Za
    to dziala jak jest skierowany na ścianę za mną, na sufit. Wszedzie aby nie w
    telewizor.

  • 4. Data: 2015-08-25 14:33:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Problem jest z modulacją. Takie wlącz wylącz przy breloczku pewno nie zadziala. W
    necie gdzieś widzialem jak ktoś zrobił transmicję na kilkadziesiąt metrów. Modulacja
    była transformatorem z uzwojeniem włączonym szeregowo z laserkiem z breloczka.
    Szybkie to nie było.

  • 5. Data: 2015-08-25 15:30:08
    Od: b...@g...com

    użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > nadawczej wstawię (tranzystor i) "laserek" czerwony (taki z breloczka do
    > kluczy). Czy taka komunikacja zadziała? (na 15 metrów)

    str.4 rys. 10 i masz odpowiedź
    http://www.vishay.com/docs/82491/tsop382.pdf

    Dioda laserowa ma pewnie 630-650nm.

  • 6. Data: 2015-08-25 16:18:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.08.2015 o 15:30, b...@g...com pisze:

    > str.4 rys. 10 i masz odpowiedź
    > http://www.vishay.com/docs/82491/tsop382.pdf
    >
    > Dioda laserowa ma pewnie 630-650nm.

    dzięki

  • 7. Data: 2015-08-25 16:20:51
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-08-25 o 15:30, b...@g...com pisze:
    > str.4 rys. 10 i masz odpowiedź
    > http://www.vishay.com/docs/82491/tsop382.pdf
    >
    > Dioda laserowa ma pewnie 630-650nm.
    a skąd założenie, że tego odbiornika użyje?
    są odbiorniki czułe na te 550-650nm

  • 8. Data: 2015-08-25 16:20:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak trafisz w odpowiedni odbiornik to zadziała. Pytanie brzmi " po co taka
    kombinacja".
    Zabawka typu pistolet. chcę "odgadnąć" który z 2 pistoletów laserowych
    trafił do celu. kombinowałem żeby pierwszy wciskał na pilocie 1, drugi 2....
    ToMasz

  • 9. Data: 2015-08-26 08:28:19
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Teraz mam telewizor i jak na niego nakieruję pilota to nie działa. Za to dziala jak
    jest skierowany na ścianę za mną, na sufit.
    > Wszedzie aby nie w telewizor.

    Też tak miałem 15 lat temu w Telefunken-ie. Wymieniłem odbiornik podczerwieni na inny
    typ (z innego TV) i zaczęło
    działać jak należy. Warto spróbować.

    --
    Pzdr.