  • 1. Data: 2009-01-28 02:27:18
    Temat: lutownica transformatorowa - wersja impulsowa
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    jakis czas temu byla dyskusja ze to ponoc niemozliwe ;)

    http://www.scienceprog.com/diy-pulse-soldering-iron/
    #more-354

  • 2. Data: 2009-01-28 05:18:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl> wrote in
    message news:glogaf$e69$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > jakis czas temu byla dyskusja ze to ponoc niemozliwe ;)
    >
    > http://www.scienceprog.com/diy-pulse-soldering-iron/
    #more-354

    I jaka ta lutownica ma miec glówna zalete w porównaniu
    do typower transformatorówki na 220V/50Hz?

  • 3. Data: 2009-01-28 07:37:22
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Piotr Curious Gluszenia Slawinski napisał:
    > jakis czas temu byla dyskusja ze to ponoc niemozliwe ;)
    >
    > http://www.scienceprog.com/diy-pulse-soldering-iron/
    #more-354

    Eeee... ale z tego co sobie przypominam, to w tej dyskusji chodziło o to
    coby się tego transformatora pozbyć.

  • 4. Data: 2009-01-28 09:55:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Wednesday, January 28, 2009, 3:27:18 AM, you wrote:

    > jakis czas temu byla dyskusja ze to ponoc niemozliwe ;)
    > http://www.scienceprog.com/diy-pulse-soldering-iron/
    #more-354

    Siłowe rozwiązanie z pracą transformatora na krawędzi nasycenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-01-28 12:33:20
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > jakis czas temu byla dyskusja ze to ponoc niemozliwe ;)

    Jak to niemożliwe?
    Dwa tranzystorki plus rdzeń ferrytowy załatwiają sprawę, lutownica
    będzie, że hej. Obawiam się jednak, ze pętla grota lutownicy przy
    częstotliwościach rzędu 100kHz może w obwodach elektronicznych generować
    znaczące prądy wtórne zdolne do przepalenia delikatnych struktur.

    JanuszR

  • 6. Data: 2009-01-28 17:51:39
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:33:20 +0100, JanuszR <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > częstotliwościach rzędu 100kHz może w obwodach elektronicznych generować
    > znaczące prądy wtórne zdolne do przepalenia delikatnych struktur.

    tyle ze przebija to nie prad a napiecie - gdyby w wersji wysokoczestotliwosciowej
    napiecie
    na grocie bylo niskie, powiedzmy rzedu 1V to nic by sie nie upalalo.
    Troche wyzsze niz normalnie napiecie musialoby byc ze wzgledu na efekt naskorkowy.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 7. Data: 2009-01-28 20:23:32
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > Troche wyzsze niz normalnie napiecie musialoby byc ze wzgledu na efekt naskorkowy.

    W przetwornicach wysokoczęstotliwościowych mamy mało uzwojeń na wolt.
    Uzyskanie jednego wolta na wtórnym jest trudne ale stosując rdzeń o
    małej przenikalności, ze szczeliną możliwe. Oznacza to, że cewka 10 zw.
    w układzie wygeneruje mi 10V a to już może wystarczyć a ponieważ prąd
    źródła spory może nie tylko przebić ale i popalić. 100KHz niesie
    stosunkowo daleko więc sprzężenie mogłoby nastąpić ze stosunkowo dużej
    odległości. Poza tym przetwornica daje prostokąt, który na
    indukcyjnościach układu mógłby wygenerować znaczne szpilki. W życiu nie
    odważyłbym się lutować odpowiedzialnego układu taką lutownicą.

    JanuszR

  • 8. Data: 2009-01-29 08:38:27
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > http://www.scienceprog.com/diy-pulse-soldering-iron/
    #more-354

    BTW co znaczy DIY? Skrót od czego?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-01-29 08:50:03
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    Agent 0700 pisze:
    #more-354

    > BTW co znaczy DIY? Skrót od czego?

    Do it yourself. Kurde, nie chcialo sie poszukac??? Tak trudno google
    wlaczyc???

    Jingiel

  • 10. Data: 2009-01-29 10:00:45
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Do it yourself. Kurde, nie chcialo sie poszukac??? Tak trudno google
    > wlaczyc???

    Rzeczywiście nietrudno :-)

    Czasem znajduje się ten sam skrót, ale o innym znaczeniu np. z innej branży
    co mogłoby mnie wprowadzić w stan "mylnego błędu".

    Tak myślałem, że coś w typie "homemade".

    Dzięki.

    Pozdrawiam

    Jacek