    From: "saint fir" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: mapa jak w gothicu 3
    Date: Fri, 29 Jul 2011 11:11:43 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    mapa jak w gothicu 3

    miesiac mnie nie bylo (defakto grupy troche mi sie znudzily, no ale
    jak juz przysiade przy jakims terminalu w obcym miejscu to tylko
    np pl.comp.lang.c czy pl.comp.programming moge poczuc sie jak w domu -
    mimo wszelkich wad tych miejsc - typu dwulinijkowe pieniaczenia
    miast skupienia sie na temacie)

    ostatnio pierwszy raz w zyciu gralem w gothica (3 konkretnie) i urzekla
    mnie ta giera [moglbym pewnie wysiliwszy sie probawac dokladniej napisac
    czemu - glownie chodzi wlasnie o kraine, mape swiata - sposob zrobienia
    mapy - pierwsza trojwymiarowa plansza zrobiona porzadnie, jaka znam -
    choc nie znam co prawda wielu gier, np moj ulubiony overlord2 to swietna
    gra ale lokacje nie maja tyle przestrzeni to zupelnie inna bajka, gothic
    3 jest bardziej 'techniczny' i oldskulowy

    ==
    ==
    ==
    ==
    ======
    ====
    ==

    -> naprawde interesuje mnie jeden problem i moze znalazlby sie ktos kto
    cos by ntt wiedziel ->

    jak trzymana jest owa mapa w gothicu 3; mowiac mapa mam na mysli glownie
    to po czym sie chodzi (co w gothicu jest dosyc pofalowane i obfituje w
    wawazy skarpy i drogi itp) i ew tez takie rzeczy jak drzewa i domki
    - o ile to jest trzymane razem z mapa a nie oddzielnie jako dodatek

    wiadomo ze mozna by to trzymac w postaci tablicy trojkatow (z ich parametrami)
    lub ew kilku tablic poszczegolnych fragmentow mapy, ale byc moze
    jest to w gothicu 3 czy tego typu produkcjach, trzymane w jakis bardziej
    wyrafinowany sposob (zapewne potrzebne jest cos poza owa geometria
    co by sluzylo jako dane do czegos w rodzaju detekcji kolizji potemu
    by postac nie zapadala sie w tlo (jak beck w teledysku do 'deadweight')
    a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
    czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina

    fir/kenobi