  • 1. Data: 2011-07-29 09:11:43
    Temat: mapa jak w gothicu 3
    Od: "saint fir" <g...@p...onet.pl>

    mapa jak w gothicu 3

    miesiac mnie nie bylo (defakto grupy troche mi sie znudzily, no ale
    jak juz przysiade przy jakims terminalu w obcym miejscu to tylko
    np pl.comp.lang.c czy pl.comp.programming moge poczuc sie jak w domu -
    mimo wszelkich wad tych miejsc - typu dwulinijkowe pieniaczenia
    miast skupienia sie na temacie)

    ostatnio pierwszy raz w zyciu gralem w gothica (3 konkretnie) i urzekla
    mnie ta giera [moglbym pewnie wysiliwszy sie probawac dokladniej napisac
    czemu - glownie chodzi wlasnie o kraine, mape swiata - sposob zrobienia
    mapy - pierwsza trojwymiarowa plansza zrobiona porzadnie, jaka znam -
    choc nie znam co prawda wielu gier, np moj ulubiony overlord2 to swietna
    gra ale lokacje nie maja tyle przestrzeni to zupelnie inna bajka, gothic
    3 jest bardziej 'techniczny' i oldskulowy

    ==
    ==
    ==
    ==
    ======
    ====
    ==

    -> naprawde interesuje mnie jeden problem i moze znalazlby sie ktos kto
    cos by ntt wiedziel ->

    jak trzymana jest owa mapa w gothicu 3; mowiac mapa mam na mysli glownie
    to po czym sie chodzi (co w gothicu jest dosyc pofalowane i obfituje w
    wawazy skarpy i drogi itp) i ew tez takie rzeczy jak drzewa i domki
    - o ile to jest trzymane razem z mapa a nie oddzielnie jako dodatek

    wiadomo ze mozna by to trzymac w postaci tablicy trojkatow (z ich parametrami)
    lub ew kilku tablic poszczegolnych fragmentow mapy, ale byc moze
    jest to w gothicu 3 czy tego typu produkcjach, trzymane w jakis bardziej
    wyrafinowany sposob (zapewne potrzebne jest cos poza owa geometria
    co by sluzylo jako dane do czegos w rodzaju detekcji kolizji potemu
    by postac nie zapadala sie w tlo (jak beck w teledysku do 'deadweight')
    a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
    czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina

    fir/kenobi

  • 2. Data: 2011-07-29 14:11:43
    Temat: Re: mapa jak w gothicu 3
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.07.2011 11:11, saint fir wrote:

> [...]
    > a byc moze i inne dane i aspekty trzeba uwzglednic - czyli w sumie
    > czy ktos wie w postaci jakich struktur jak trzymana taka mapa/kraina

    Masz ileś modeli obiektów, ileś typów terenu. Jak ktoś wchodzi w jakąś
    lokalizację to jest generowany na podstawie takiego opisu wygląd 3D. Po
    cholerę trzymać trójkąty, jak można wpisać w tym miejscu stoi
    model[43343] zorientowany na północ. Jeden model jest wykorzystywany
    wiele razy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2011-08-04 18:09:18
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]

    > cholerę trzymać trójkąty, jak można wpisać w tym miejscu stoi

    > model[43343] zorientowany na północ. Jeden model jest wykorzystywany

    W sumie jest to ciekawa odpowiedz. Wniosek m.in. ze powinienem
    troche jeszcze poduczyc sie opengl'a (jak znajde czas bo ostatnio
    zrobilem sobie przerwe jak od wielu lat mi sie nie zdarzalo - i
    tylko jezdze na rowerze )
    - jak te modele tkwia w pamieci?, jako jakie struktury danych?
    sa to display listy ktore troche pamietam, czy vbo (ktorych moja
    stara karta nie obslugiuje) czy jeszcze cos?
    Druga rzecz sama organizacja tych modeli na scenie nie jest
    trzymana w jakiejs nadrzednej strukturze? Jesli tak to moze
    to daloby sie podpiac jako odpowiedz na to moje pytanie o mape.
    W gothicu3 jako mapa musi tez raczej na pewno byc cos wiecej niz
    sam wielki 'model' terenu - powinna byc jakas struktura sluzaca
    do 'ograniczen chodzenia'