  • 21. Data: 2011-12-19 12:21:05
    Temat: Re: materiał termoodporny
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 18 Gru, 14:59, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Sądzę że tak, z zapasem.

    Będę miał po świętach dobrą glinę na formę, poświęcę żarówkę i powiem
    czy daje radę.

    > Jest toto gdzieś do kupienia? Bywa że mam mało czasu na wykonanie elementu.

    Jest, nawet chyba jedna z firm należących do grupy w której ja pracuję
    coś takiego robi, ale nie znam szczegółów. Tych pianek jest jak psów,
    open cell, closed cell, materiały różniste, różne techniki
    wytwarzania, różne formy, różne "voidage rtatios", różne rozmiary
    komórek, różne typy przekroju ścianki itd. Jest to metal, czyli nie
    jest kruche, czyli może mieć zasadniczą zaletę dla Ciebie. Idzie to
    frezować, choć stanowczo ładniej wygląda szlifowane. Ale biżuterii
    robił z tego zdaje się nie będziesz :-)

    No to jeszcze jeden pomysł od czapy: kratownica z drutu z
    austenitycznej nierdzewki. Materiał sam z siebie kiepsko przewodzi
    ciepło, a jak jeszcze zrobisz ażurowy ustrój, to szybko je rozproszysz
    zanim coś przegrzejesz. A jeśli jeszcze masz gdzie nawalić miedzianych
    żeberek do bardziej intensywnego zrzucania temperatury...
    Konrad

  • 22. Data: 2011-12-19 12:36:01
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 18 Gru, 14:59, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
    > Jest toto gdzieś do kupienia?

    O, zobacz
    http://tiny.pl/hjm6f

  • 23. Data: 2011-12-20 22:25:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > zanim coś przegrzejesz. A jeśli jeszcze masz gdzie nawalić miedzianych
    > żeberek do bardziej intensywnego zrzucania temperatury...

    A wiesz, że kiedyś zrobiłem taki izolator... z miedzi! Potrzebowałem w
    jednym miejscu przenieść temperaturę i zastosowałem rurkę miedzianą. A
    że miejsca w cholerę dookoła było, to kontynuowałem tą rurką. Zdziwiłem
    się, że na 0.7m kawałku z około 350C zszedłem do praktycznie otoczenia.
    Spodziewałem się, że będzie znacznie gorzej i na wszelki zawinąłem ponad
    1.5m :) Taka trochę kretyńska instalacja, ale z pewnych powodów wygodna.

    Miłego.
    __
    Irek.N.
    ps. tutaj miejsca nie mam, trzeba by naprawdę cieniutkie mostki mieć
    (14mm grubości mam na izolator).

  • 24. Data: 2011-12-21 09:58:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 Gru, 22:25, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

> [...]
    > Spodziewałem się, że będzie znacznie gorzej i na wszelki zawinąłem ponad
    > 1.5m :) Taka trochę kretyńska instalacja, ale z pewnych powodów wygodna.

    Ślicznie. A na moduły Peltiera patrzyłeś? Może zamiast to izolować, to
    dałoby się grzać tym czego szukasz. Podobno najlepszą obroną jest
    atak :-)
    Konrad

  • 25. Data: 2011-12-21 10:23:17
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ślicznie. A na moduły Peltiera patrzyłeś? Może zamiast to izolować, to
    > dałoby się grzać tym czego szukasz. Podobno najlepszą obroną jest
    > atak :-)

    Konrad, ja mam do 500C na gorącej stronie, a spodziewam się < 60C po
    zimnej. Niezły modulik :)

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 26. Data: 2011-12-21 10:45:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Gru, 10:23, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Konrad, ja mam do 500C na gorącej stronie, a spodziewam się < 60C po
    > zimnej. Niezły modulik :)

    No nie, takie dobre to one nie są...
    Konrad

  • 27. Data: 2011-12-27 13:48:21
    Od: "Michał Sz." <m...@z...com.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Gdzie uczyli?

    Na polibudzie ;)

    Michał