  • 11. Data: 2023-11-19 18:24:50
    Temat: Re: [media] Koszty transportu miejskiego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 17:28, jerzu pisze:

    > A ja właśnie w weekendy do centrum wolę pojechać zbiorkomem. W tygodniu
    > zresztą też, ale w tygodniu to ja nie mam po co tam jeździć. Do pracy
    > jeżdżę autem.

    W tygodniu do centrum bez sensu się pchać autem. W weekend często jeżdzę
    do jakiegoś parku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-11-20 16:48:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Nov 2023 17:02:54 +0100, Robert von Oliva (naruciakk) wrote

    > ,,Darmowa" oznacza tutaj rezygnację z 776 mln złotych finansowania,
    > które trzeba z czegoś pokryć bez uzyskania żadnych dodatkowych
    > wozokilometrów itd., a jednocześnie jazda autem zawsze jest droższa,
    > więc to nie cena powoduje, że ludzie jadą autem. Bezpłatna komunikacja
    > jest kontrproduktywna

    Podatek od samochodow wprowadzic. Jakies 2000 rocznie powinno wyrownac
    te 776 mln :-)
    Ale co bedzie, jak ludzie sie przyzwyczaja i samochodow nie kupią? :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-11-20 16:51:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Nov 2023 15:19:54 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > wliczane. W sumie przy takich dysproporcjach między kosztami a wpływami
    > to zastanawiam się czy nie lepiej by było gdyby była po prostu

    Na dystrybucji "biletów" tez sie zaoszczedzi.

    Ale jest druga wersja - podniesc te bilety dwukrotnie,
    a samochodow i tak nie przybedzie, bo korki i parkingi :-)

    Tylko zeby sie nie skonczylo jak w Detroit - ludzie sie wyprowadzą, i
    kto podatki zaplaci?

    J.

  • 14. Data: 2023-11-21 10:44:26
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ja podobnie.
    2 * 4,40 zł= 8,80 zł czyli około półtora litra paliwa.

    -----

  • 15. Data: 2023-11-21 14:01:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.11.2023 o 10:44, ąćęłńóśźż pisze:

    > 2 * 4,40 zł= 8,80 zł czyli około półtora litra paliwa.

    LPG - prawie trzy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-11-21 14:07:31
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ale najpierw kupujesz pięcioletni za kilka kafli ;-).

    -----

  • 17. Data: 2023-11-21 14:18:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Nov 2023 14:01:03 +0100, Shrek wrote:

    > LPG - prawie trzy.

    Z LPG moze byc pogrom, jak kolejne sankcje na Rosje spadną.

    J.

  • 18. Data: 2023-11-24 23:08:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.11.2023 o 14:09, io pisze:
    > Ile nas kosztuje zbiorkom?
    >
    > "Zgodnie z projektem budżetu na 2023 r. miasto na funkcjonowanie
    > połączeń autobusowych i tramwajowych zarezerwowało 640 mln zł. Urzędnicy
    > jednak od początku przyznawali, że aby utrzymać obowiązującą siatkę
    > połączeń potrzeba co najmniej 970 mln zł."
    >
    > Miliard?
    >
    > Ludzie nie zdają sobie sprawy!
    >
    > http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/arj

    kontynuując

    Majchrowski wypowiada się

    "uznałem, że zrealizowałem obietnice, które złożyłem krakowianom ponad
    20 temu i zostawiam miasto, z którego, jak pokazują badania, krakowianie
    są dumni"

    zatem dlaczego

    "Na koniec tego roku zadłużenie miasta ma wynieść 6 mld zł. Pieniędzy
    brakuje na tak podstawowe rzeczy, jak komunikacja miejska czy wypłaty
    dla nauczycieli."

    no ale to zupełnie nie przeszkadza Aleksandrowi Miszalskiemu

    "Kochani, w najbliższych wyborach z rekomendacji Platformy Obywatelskiej
    będę ubiegać się o zaszczyt wzięcia odpowiedzialności za Kraków"

    :-)

    http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/arl

    A wiemy, że jest jeszcze temat Strefy która ... wydaje się czynić
    zbiorkom niezbędnym w Krakowie

  • 19. Data: 2023-11-25 16:20:22
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > U mnie "na wsi" zrobili darmową, bo właśnie Prezydent Miasta tak to
    > policzył, że koszty dystrybucji biletów i zawracania sobie tym głowy
    > większe. To się czepiają, że nabija sobie punkty u wyborców. Muszę mu
    > podpowiedzieć, by się na Shreka powołał.

    To dziwne, bo powiat przy Warszawie, grodziski, pruszkowski ma swoją
    komunikacje miejsko-podmiejską, głownie tym jeździ młodzież szkolna i
    emeryci nie ma dystrybucji biletów, kierowca sprzedaje. Bilety okresowe
    są sprzedawane tylko 6 dni w miesiącu:

    BILETY MIESIĘCZNE

    W STACJONARNYCH PUNKTACH SPRZEDAŻY prowadzonych przez Operatorów. Punkty
    czynne są w 3 pierwsze i 3 ostatnie dni robocze miesiąca w godzinach od
    10:00 do 18:00.
    Lokalizacje punktów:
    GRODZISK MAZ. na dworcu PKP,
    ŻABIA WOLA w Domu Kultury,
    BŁONIE w Centrum Sportu,
    PRUSZKÓW na dworcu PKP.

    PRZEZ INTERNET przez stronę internetową gpa.grodzisk.pl
    Bilet należy kupić przed wejściem do pojazdu i okazać kierowcy przy wejściu.