  • 1. Data: 2009-05-12 09:56:11
    Temat: microSD > xD adapter w Olympusach
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    ktos moze testowal lub uzywa adapter microSD na xD (MASD Olympus)?
    Jakie karty maksymalnie obsluguje oraz jak zachowuja sie aparaty
    Olympusa po wlozeniu takiej karty z adapterem?

    Ja mam Olympusa SP-350 z karta xD 1GB (innej wiekszej nigdy nie
    wkladalem). Jaka najwieksza karte da sie zapakowac do tego aparatu?
    Macie doswiadczenie? W instrukcji max to bylo 512MB, ale wtedy nie
    bylo jeszcze wiekszych np. 1 GB ktora ja posiadam. A teraz sa znacznie
    wieksze karty a na dodatek mialyby byc to microSD z adaterem na xD.

    W zeszlym roku w czerwcu aparat byl na przegladzie w serwisie Olympusa
    i wgrali tam (chyba) najnowszy dostepny firmware.

    Z gory dzieki za wszelkie info w tej sprawie.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-05-12 09:56:32
    Temat: Re: microSD > xD adapter w Olympusach
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    a...@p...pl napisal:
    > ktos moze testowal lub uzywa adapter microSD na xD (MASD Olympus)?

    Tak.

    > Jakie karty maksymalnie obsluguje oraz jak zachowuja sie aparaty
    > Olympusa po wlozeniu takiej karty z adapterem?

    Po wlozeniu microSDHC 4 GB zameldowal sie w gotowosci
    i robi zdjecia oraz filmy. Niestety, albo ma problemy
    mechaniczne, albo protokolarne, bo bardzo czesto
    wrzuca komunikat 'czysc styki karty'. No i nie wiem,
    czy adapter jest licho wykonany mechanicznie, czy tez
    sa to problemy z karta (pojemnosc, protokol).

    Aparat Olympus Tough 8000.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-05-12 10:28:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.05.2009 a...@p...pl <a...@p...pl> napisał/a:
    > ktos moze testowal lub uzywa adapter microSD na xD (MASD Olympus)?

    Yes!

    > Jakie karty maksymalnie obsluguje oraz jak zachowuja sie aparaty

    http://www.olympusamerica.com/cpg_section/oima_micro
    SD.asp

    > Olympusa po wlozeniu takiej karty z adapterem?

    Robią się zielone i wymiotują do doniczek. No normalnie się zachowują
    jakby miały xD. Tylko panoramowanie nie działa (w 1030SW przynajmniej).

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-05-12 10:34:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.05.2009 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał/a:
> [...]
    > czy adapter jest licho wykonany mechanicznie, czy tez
    > sa to problemy z karta (pojemnosc, protokol).

    Karmię standardowymi Kingstonami w zakresie .5-2GB i nigdy takiego
    komunikatu nie miałem. Olympus dopuszcza wyższe pojemności niż 4GB.
    Zerknij na stronę którą podałem wcześniej.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-05-12 12:53:11
    Od: "Jacek" <j...@o...com>

> [...]
    > wkladalem). Jaka najwieksza karte da sie zapakowac do tego aparatu?
    > Macie doswiadczenie? W instrukcji max to bylo 512MB, ale wtedy nie
    SP-350 obsługuje xDeki do pojemności 2GB. Adapter do kart MicroSD/SDHC nie może
    być stosowany w SP-350. MicroSD/SDHC można używać we wszystkich kompaktach
    Olympusa wypuszczonych na rynek w tym roku, w ubiegłym roku na jesieni oraz w
    serii Mju z wiosny 2008. Wcześniejsze modele nie mogą korzystać z adaptera do
    MicroSdeków.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2009-05-12 19:33:01
    Od: Tomasz Kobus <d...@...k.pl>

    Dnia Tue, 12 May 2009 11:56:11 +0200, adresss napisał(a):

> [...]
    > i wgrali tam (chyba) najnowszy dostepny firmware.
    >
    > Z gory dzieki za wszelkie info w tej sprawie.

    mam SP 565 UZ, i kartę microSD 8GB, jeżeli potrzeba robić zdjęcia,
    chodzi poprawnie, niestety, jeżeli chodzi o robienie filmów, to nie wiem
    kto coś "spieprzył", ale nie da nagrać się filmu dłuższego niż 40s,
    przy xD nagrywa do pojemności karty, chociaż karta jest wyraźnie
    szybsza niż xD, to na uSD, nie da rady nagrać filmu do pełnej
    pojemności (chodzi o film 640x480 30fps + dźwięk)