  • 1. Data: 2011-12-21 20:00:09
    Temat: miedzysystemowe api
    Od: " fir" <f...@N...gazeta.pl>

    wydaje mi sie ze powinno byc costakiego,

    w dawnych czasach chyba cos tam myslano o tym
    by zapewnic pelna przenosnosc przy pomocy jezyka
    i ew biblioteki std (podkreslam ze chyba myslano
    w kazdym razie jakis autor ksiazki ktora czytalem
    o tym napomykal) - ale np w c biblioteka std
    byla okropnie skapa (choc mikrofragmentarycznie
    mozna powiedziec zrealizowala ten postulat w
    postaci np funkcji do czytania i pisania do
    plikow fopen fgetc fputc itd)
    pozatym problem jest taki ze to nie tworcy
    bibliotek implementuja funkcjonalnosc systemu
    a tworcy systemu w postaci api; zdaje sie jednak
    ze wlasnie przez takie uni-api moznaby zrealizowac
    _pelna_ przenosnosc programow miedzy systemami;
    byc moze jednak nikt nie ma w tym 'interesu'
    albo co; ine mowie zeby pokryc wszelkie aspekty
    w tym uni-api ale np najwazniejsze moznaby,
    np do rastrowej grafiki 2d, costam do dzwieku
    cos tam do mierzenia czasu itd - gdyby systemy
    zobowiazaly sie do implementowania tego api
    to ten sam kod z marszu bylby przenosny miedzy
    systemami (jak juz mowilem)

  • 2. Data: 2011-12-21 20:10:12
    Temat: Re: miedzysystemowe api
    Od: " " <f...@g...pl>

    fir <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > cos tam do mierzenia czasu itd - gdyby systemy
    > zobowiazaly sie do implementowania tego api
    > to ten sam kod z marszu bylby przenosny miedzy

    sytuacja by sie bardzo zmienila bo sama kwestia
    okreslania postaci tego uni-api uroslaby do wielkiej
    rangi (gdyby sie przyjela) nauczano by go pewnie w
    szkolach itd

  • 3. Data: 2011-12-21 21:22:20
    Od: Kicer <...@...c>

    fir wrote:

> [...]
    > byla okropnie skapa (choc mikrofragmentarycznie
    > mozna powiedziec zrealizowala ten postulat w
    > postaci np funkcji do czytania i pisania do

    w c/c++ jest o tyle (nie)fajnie, że std pokrywa podstawy, to czego na 90%
    użyjesz. Resztę pokrywa niemałe stado zewnętrzych przenośnych bibliotek.

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 4. Data: 2011-12-22 08:08:27
    Od: " " <f...@g...pl>

    > w c/c++ jest o tyle (nie)fajnie, że std pokrywa podstawy, to czego na 90%
    > użyjesz. Resztę pokrywa niemałe stado zewnętrzych przenośnych bibliotek.

    to jednak nie to samo a raczej ZUPEŁNIE cos innego,
    zwlaszcza jesli to uni-api rozumiec jako api dzialajace
    na prawie zupelnie wszystkim

  • 5. Data: 2011-12-22 08:41:07
    Od: Kicer <...@...c>

    wrote:

    > to jednak nie to samo a raczej ZUPEŁNIE cos innego,
    > zwlaszcza jesli to uni-api rozumiec jako api dzialajace
    > na prawie zupelnie wszystkim

    musiałbyś mieć przeogromną biblioteką do wszystkiego.
    Takie rzeczy są bez sensu.

    Popatrz na boosta - źródła mają coś powyżej 1GB.
    a oni tam implementują "tylko" różne algorytmy, kontenery etc.

    Dołącz do tego jakąs funkcjonalność okienek, sieci, dźwięku, itd itp
    a dostaniesz ciężkiego twora o wadze gigabajtów, podczas gdy Tobie w danej
    chwili, może być potrzebny mały wycinek całkowitej funkcjonalności.

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 6. Data: 2011-12-22 09:15:04
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-12-22, Kicer <...@...c> wrote:
    [...]
    > Popatrz na boosta - źródła mają coś powyżej 1GB.

    Chyba trzy ostatnie wydania razem wzięte. Mógłbyś sprawdzać takie rzeczy
    zanim nakłamiesz w internecie.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 7. Data: 2011-12-22 12:07:15
    Od: Kicer <...@...c>

    Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > On 2011-12-22, Kicer <...@...c> wrote:
    > [...]
    >
    > Chyba trzy ostatnie wydania razem wzięte. Mógłbyś sprawdzać takie rzeczy
    > zanim nakłamiesz w internecie.

    faktycznie, nie wiem z czym mi się to pomylilo.

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 8. Data: 2011-12-22 18:01:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-22 09:08, f...@g...pl wrote:
    > zwlaszcza jesli to uni-api rozumiec jako api dzialajace
    > na prawie zupelnie wszystkim

    Sugerujesz że mój kontroler do obsługi pieca gazowego powinien
    dysponować API do rastrowego 2d i coś tam do dzwięku?

    Kontroler calkiem wypasiony, żeby nie było, Linux na nim działa.

  • 9. Data: 2011-12-22 18:30:14
    Temat: automatyczny heap
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    >Sugerujesz że mój kontroler do obsługi pieca gazowego powinien
    >dysponować API do rastrowego 2d i coś tam do dzwięku?

    >Kontroler calkiem wypasiony, żeby nie było, Linux na nim działa.

    moglby, wtedy idziesz z wyswietlaczem klawiaturką do jakiejs kotlowni
    wgrywasz jakas gierke i pykasz w costam na kontrolerze do pieca

  • 10. Data: 2011-12-22 18:37:14
    Temat: Re: automatyczny heap
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Grupa: [pl.comp.programming]
    Osoba: [ fir]
    Tekst:
    > moglby, wtedy idziesz z wyswietlaczem klawiaturką do jakiejs kotlowni
    > wgrywasz jakas gierke i pykasz w costam na kontrolerze do pieca

    W przypadku gdy przegrywasz, spędzasz przymusowo jeden dzień w chłodzie.
    Trzecia przegrana - eksplozja kotła.

    Sławek
    --
    ________ A, daj spokój. W tym lesie i tak nie spotkamy
    _/ __/ __/ niczego gorszego ode mnie. -- Shrek