  • 1. Data: 2013-08-26 12:13:39
    Temat: mmmega02, problem z obsluga zegara i BMP085
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam
    Bascom, wiem...:(
    Macie jakis pomysl jak obsluzyc te dwie rzeczy na raz?
    Problem jest taki, ze BMP085 dziala na 3 przewodach, (miso i mosi sa na
    jednej linii) a zegar ds1307 na dwoch.

    konfiguracje mam taka
    Config Sda = Portb.2 'BMP085
    podlaczenie
    Config Scl = Portb.1 'BMP085
    podlaczenie

    a konfiguracja DS-a:
    Sdi - Portb.2
    Sdo -Portb.3
    Scl -Portb.1

    jak to ugrysc?
    Nie da sie przerobic na 3 linie (trzeba by ciac plytke i przepinac, wiec
    pozostaje software

    Macie jakis pomysl?

    Obsluga BMP085 dziala.

    Drugie pytanie mam takie, jakis inny sposob na czyszczenie LCD T6963?
    CLS nie dziala, cls text oraz lcs graph tez nei do konca..
    Moze trzeba zastowowac jakis myk?

    Mam kikla podprogamow i musze wyszyscic lcd-ka, niestety tylko nadpisuje
    linie.

  • 2. Data: 2013-08-26 12:58:47
    Temat: Re: mmmega02, problem z obsluga zegara i BMP085
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
> [...]
    > Macie jakis pomysl jak obsluzyc te dwie rzeczy na raz?
    > Problem jest taki, ze BMP085 dziala na 3 przewodach, (miso i mosi sa na

    Oba działają na I2C i nie ma tam żadnego MISO ani MOSI. I2C jest
    dwuprzewodowe. Jeśli chodzi Ci o XCLR, to to jest reset BMP085 i nie ma nic
    wspólnego z I2C.

    > konfiguracje mam taka
    > Config Sda = Portb.2 'BMP085
    > podlaczenie
    > Config Scl = Portb.1 'BMP085
    > podlaczenie
    > a konfiguracja DS-a:
    > Sdi - Portb.2
    > Sdo -Portb.3
    > Scl -Portb.1
    > jak to ugrysc?

    Ale z czym masz problem? ATmega32 ma SDA na PC1 a SCL na PC0, druga strona
    datasheeta.

    > Nie da sie przerobic na 3 linie (trzeba by ciac plytke i przepinac, wiec
    > pozostaje software

    Po co tak kombinujesz? Wiesz jak działa I2C? Że wszystkie urządzenia są na
    jednej szynie?

    > Macie jakis pomysl?

    Tak, zacząć czytać dokumentację ze zrozumieniem. Przede wszystkim do
    mikrokontrolera którego się używa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2013-08-26 13:18:00
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > , to to jest reset BMP085 i

    http://www.propox.com/download/docs/mmmega0x.pdf

    na ostatniej stronie jest schemat, zegar ma rozdzielone sdi i sdo,
    czujnik cinienia ma jedna linie danych,

  • 4. Data: 2013-08-26 13:30:36
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Zle sie wyrazilem, sorry
    Mam dwie linie sdi i sdo w zegarze, czy linie sdo mam nie obslugiwac?

  • 5. Data: 2013-08-26 13:38:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > http://www.propox.com/download/docs/mmmega0x.pdf
    > na ostatniej stronie jest schemat, zegar ma rozdzielone sdi i sdo,
    > czujnik cinienia ma jedna linie danych,

    Ale na schemacie masz DS1305, a napisałeś, że używasz DS1307. DS1305
    komunikuje się po SPI albo po jego odmianie half-dupleksowej, która zwiera
    linie SDI i SDO. DS1307 używa I2C i dlatego Ci o I2C napisałem. Więc może
    się zdecyduj.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2013-08-26 13:40:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > Zle sie wyrazilem, sorry
    > Mam dwie linie sdi i sdo w zegarze, czy linie sdo mam nie obslugiwac?

    Ale z którego zegara chcesz korzystać? Jeśli DS1305 to masz do wyboru
    klasyczne SPI albo ten 3-wire interface. Jak się zdecydujesz na interfejs do
    dopiero wtedy zajmij się podłączaniem. Ja wziąłbym zwykle SPI.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2013-08-26 13:52:02
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Quidquid MsgId est, timeo wchpikus et dona ferentem...
> [...]
    > Macie jakis pomysl jak obsluzyc te dwie rzeczy na raz?
    > Problem jest taki, ze BMP085 dziala na 3 przewodach, (miso i mosi sa na

    Coś zakręciłeś.
    - ds1307 gada przez SPI (trzy linie, PB1,PB2,PB3)
    - BMP085 gada przez I2C (dwie linie, PD0, PD1 - plus ewentualnie reset)
    Masz dwa urządzenia na różnych interfejsach, różnych pinach.
    Nie powinieneś mieć żadnego problemu.

    Chyba że z jakichś powodów upierasz się żeby podłączyć czujnik ciśnienia
    koniecznie do tych samych pinów co zegar...

    Sławek
    --
    ________ - Dlaczego pod kosciolem w Wachocku wykopali dol?
    _/ __/ __/ - zeby poglebic wiare.

  • 8. Data: 2013-08-26 13:56:21
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-08-26 13:52, Sławomir Szczyrba pisze:
> [...]
    >
    > Chyba że z jakichś powodów upierasz się żeby podłączyć czujnik ciśnienia
    > koniecznie do tych samych pinów co zegar...

    Ok namieszalem:)
    Juz sie poprawiam
    Zegar na ds1305
    czujnik cisnienia jaki jest (BMP085).
    Maja dzialac na tych samych pinach, czyli czuknik BMP085 podpiety jest
    pod PB2, jak na schemacie.

    Z tego co rozumiem zegar dziala po SPI, a mam na tym samym pinie czujnik
    cisnienia..czy da sie jakos to pogodzic?

    Ic2 mam dla ds18b20 na innym pinie..

  • 9. Data: 2013-08-26 14:07:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):
    > Z tego co rozumiem zegar dziala po SPI, a mam na tym samym pinie czujnik
    > cisnienia..czy da sie jakos to pogodzic?

    Czujnik ciśnienia masz na I2C, już Ci to pisałem. Skoro jest na I2C, to jest
    na INNYCH pinach niż zegar, który jest na SPI. Więc nic nie musisz godzić,
    bo to są inne piny. Przeczytaj ze zrozumieniem post Sławomira.

    > Ic2 mam dla ds18b20 na innym pinie..

    DS18B20 nie jest na I2C, tylko na 1-Wire,

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2013-08-26 14:22:56
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    I odezwał się tymi oto słowy, user znany nam jako wchpikus :

    > Zegar na ds1305
    > czujnik cisnienia jaki jest (BMP085).
    > Maja dzialac na tych samych pinach, czyli czuknik BMP085 podpiety jest
    > pod PB2, jak na schemacie.

    Mają, ale czy koniecznie MUSZĄ?

    > Z tego co rozumiem zegar dziala po SPI, a mam na tym samym pinie czujnik
    > cisnienia..czy da sie jakos to pogodzic?

    Teoretycznie tak.
    Włączyć SPI, odpytać zegar, wyłączyć SPI, odpytać czujnik, obsługując cały
    protokół komunikacyjny I2C 'ręcznie' i pamiętając o blokowaniu 'drugiego'
    scalaka odpowiednim sygnałem CE.
    Biblioteki do bitbank I2C są na sieci.
    Ale raczej nie chcesz tego...

    > Ic2 mam dla ds18b20 na innym pinie..

    ds18b20 to 1wire, może być na dowolnym pinie bo i tak musisz go ręcznie obsłużyć.
    mega128 nie ma sprzętowego 1wire (AFAIR)

    Sławek
    --
    ________ ...czyli krotko mowiac, jakis szajs dla pecetowcow...
    _/ __/ __/ WO o CD-Action