  • 1. Data: 2016-12-05 08:55:52
    Temat: multimetr 600 zł
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Szukam jakiegoś multimetru uniwersalnego. W tej chwili mam jakieś
    marketowe cudo za 20 zł i podróbkę podróbki najtańszego uni-t za niecałe
    100 zł.

    Zastanawiam się nad popularnym Sanwa PC5000A lub na przykład
    Brymen BM857S. Myślałem też o Brymenie 235 z eevblog.

    Poradzicie coś? Niestety kompletnie nie potrafie powiedzieć do jakich to
    ma być zastosowań. Ogólnie to nie robię nic konkretnego tylko bawię
    się różnymi pierdołami. Tu kupie jakiś moduł czujnika do arduino, tu
    porobię jakieś charakterystyki tranzystora. Teraz na przykład bawię
    się jakimś przetwornikiem A/C 16 bit i chciałbym mieć możliwość
    oceny jak skakanie wyniku ma się do zmian rzeczywistego napięcia.
    Ale ogólnie potrzebuje miernika niekoniecznie rewelacyjnie dokładnego (i
    tak nie będę dbał o kalibrację) tylkomuszę mieć pewność, że miernik nie
    pokazuje kompletnych głupot. Jak napięcie mi płynie to muszę wiedzieć,
    że to wina mojego układu a nie miernika. Jak na stabilizatorze jest 4,8
    zamiast 5 to chciałbym mieć
    pewność, że to gówniany stabilizator a nie gówniany miernik.

    Te 600-700 to nie jest dla mnie jakaś zabójcza kwota więc raczej nie
    biorę pod uwagę opcji "kup uni-t za 120, to ci wystarczy". Chcę się
    pobawić troszkę lepszym sprzętem.

  • 2. Data: 2016-12-05 09:29:13
    Temat: Re: multimetr 600 zł
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Te 600-700 to nie jest dla mnie jakaś zabójcza kwota więc raczej nie
    > biorę pod uwagę opcji "kup uni-t za 120, to ci wystarczy". Chcę się
    > pobawić troszkę lepszym sprzętem.

    i wlasnie dlatego ze chcesz sie pobawic to powinienes wziac unit czy cos
    w ten deseń. Ja sobie do takiego dlubania wzialem 3 czy 4 unity, z czego
    jeden uniwersalny z m.in. pomiarem pojemności, inny z indukcyjnością i
    jeszcze zwykłe proste z podświetleniem.

    Masz wtedy w kwocie niższej niż twój budżet, w zasadzie wszystko co może
    ci się przydać.

  • 3. Data: 2016-12-05 10:27:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >się jakimś przetwornikiem A/C 16 bit i chciałbym mieć możliwość
    >oceny jak skakanie wyniku ma się do zmian rzeczywistego napięcia.

    Na 16 bit to potrzebujesz 5 cyfrowego sprzetu.
    Plus byc moze regularnych kalibracji.

    A i stabilnych zrodel napiecia mierzonego ... sa takie ? :-)

    Tak ogolnie - napiecia stale to wszystkie pokazuja dobrze.

    Zabawa sie zaczyna przy zmiennych (RMS - zaleta ... czy wada ?), a
    szczegolnie pradach zmiennych.

    Interfejs do komputera, interfejs do wlasnych programow,
    czestotliwosci obslugiwane ...

> [...]
    >mieć
    >pewność, że to gówniany stabilizator a nie gówniany miernik.

    Przecietny miernik za 20 zl ci to pokaze :-)

    A reszta to kwestia sprawdzania. No i baterii.

    J.

  • 4. Data: 2016-12-05 11:13:44
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 08:55:53 UTC+1 użytkownik ww napisał:
> [...]
    >
    > Te 600-700 to nie jest dla mnie jakaś zabójcza kwota więc raczej nie
    > biorę pod uwagę opcji "kup uni-t za 120, to ci wystarczy". Chcę się

    ========

    Spotyka się 2-ch nowobogackich ruskich, obaj mają takie same krawaty. Ty Sasza,
    gdzieś kupił ten krawat? A tutaj niedaleko, za 1000$. Echch Ty durak, dwie ulice
    dalej ja kupiłem za 2000$.

  • 5. Data: 2016-12-05 12:04:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 grudnia 2016 11:13:45 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Spotyka się 2-ch nowobogackich ruskich, obaj mają takie same krawaty.
    > Ty Sasza, gdzieś kupił ten krawat? A tutaj niedaleko, za 1000$. Echch Ty durak,
    > dwie ulice dalej ja kupiłem za 2000$.

    Widać, że nie miałeś nigdy w łapie porządnego miernika.

    L.

  • 6. Data: 2016-12-05 16:26:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Szukam jakiegoś multimetru uniwersalnego. W tej chwili mam jakieś
    > marketowe cudo za 20 zł i podróbkę podróbki najtańszego uni-t za niecałe
    > 100 zł.

    Nie sprzęt czyni fachowca.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2016-12-05 16:33:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft pisze:

    > Nie sprzęt czyni fachowca.

    Fachowcy czynią sprzęt. Od tego jest ta grupa.

    Jarek

    --
    Czy to sens ma, kląć że ten świat
    Z kiepskiego zrobiony surowca

  • 8. Data: 2016-12-05 17:01:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ww pisze tak:

> [...]
    > a nie miernika. Jak na stabilizatorze jest 4,8 zamiast 5 to
    > chciałbym mieć pewność, że to gówniany stabilizator a nie gówniany

    Stary Metex 4650 to pokaże a wzorcem do kalibracji
    może być 7805 Motoroli. Daje 5.01v

    > Te 600-700 to nie jest dla mnie jakaś zabójcza kwota

    Oscyloskop już masz? Ja bym dołożył i kupił oscyloskop.

    --
    Piotrek

    Mind the gap.

  • 9. Data: 2016-12-05 18:07:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-12-05 o 17:01, PiteR pisze:

    > Stary Metex 4650 to pokaże a wzorcem do kalibracji
    > może być 7805 Motoroli. Daje 5.01v

    0.2% dla 4,5 cyfrowego miernika?

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2016-12-05 18:17:15
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-05 o 12:04, Lisciasty pisze:

    > Widać, że nie miałeś nigdy w łapie porządnego miernika.

    Ale Ci powiem upolować taki porządny, mimo ceny... to też sztuka.
    W robocie dostałem APPA 72 i to ścierwo nie umywa się do staruszka
    MAXCOM MX-620. Jak mam nim coś mierzyć to mnie już taka jedna bierze.

    więc nie tylko cena...

    --
    Irokez