  • 31. Data: 2020-04-06 16:31:33
    Temat: Re: na myjnie
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-06 o 14:24 +0100, K napisał:
    > Ci, ktorzy sa wkurwieni musza niestety zapierdalac na kredyty,
    > rachunki i benefity dla tych pierwszych. Nie wiem co by sie musialo
    > stac zeby to ostatecznie pierdolnelo.

    Ci drudzy musieliby wszyscy wyemigrować. A nie emigrują, znaczy
    sytuacja jest dla nich akceptowalna.

    Mateusz

  • 32. Data: 2020-04-06 18:24:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/04/2020 14:37, Cavallino wrote:

    > Trzeba tłumaczyć jełopom, dlaczego już teraz nie ma na nic, ani na
    > zabezpieczenia dla lekarzy, ani na testy, a jeszcze trochę nie będzie
    > również na wyborczą korupcję.
    > Większość nie zrozumie, ale może część tak, choćby ta, która już odczuje
    >  na sobie skutki takiej polityki rozdawnictwa w hossie i braku rezerwy
    > na cokolwiek gdy przychodzą cięższe czasy.
    >
    > A ta część może wystarczyć żeby przechylić szalę.

    Tlumaczyc jelopowi ale jak? Przeciez oni nie rozumieja tego co czytaja
    ani tego co sie do nich mowi. Wiekszosc nie potrafi poprawnie napisac
    zdania. Czesc mysli, ze pragramy plus sa finansowane z pieniedzy PiSu.

  • 33. Data: 2020-04-06 18:26:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/04/2020 15:31, Mateusz Viste wrote:

    > Ci drudzy musieliby wszyscy wyemigrować. A nie emigrują, znaczy
    > sytuacja jest dla nich akceptowalna.
    >
    > Mateusz

    Ja wyemigrowalem prawie 6 lat temu i zaluje, ze tak pozno i wiesz co?
    Nie umialbym teraz zyc w Polsce. Te wizyty w urzedach aby zalatwic
    cokolwiek, to pierdolenie Morawieckiego to jest wszystko zbyt duzo dla mnie.

  • 34. Data: 2020-04-06 18:33:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-06 o 17:26 +0100, K napisał:
    > Ja wyemigrowalem prawie 6 lat temu

    Ja tak samo, tylko z jedynką z przodu. :)

    > Nie umialbym teraz zyc w Polsce. Te wizyty w urzedach aby zalatwic
    > cokolwiek, to pierdolenie Morawieckiego to jest wszystko zbyt duzo
    > dla mnie.

    Mam te samo odczucia. No ale jak mawia pewien grupowy mędrek - "nie
    wszystko jest dla wszystkich".

    Mateusz

  • 35. Data: 2020-04-06 18:57:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup

    >Ja wyemigrowalem prawie 6 lat temu i zaluje, ze tak pozno i wiesz co?
    >Nie umialbym teraz zyc w Polsce. Te wizyty w urzedach aby zalatwic
    >cokolwiek,

    A dokad wyemigrowales ?
    Bo ... coraz mniej trzeba w tych urzedach zalatwiac.

    >to pierdolenie Morawieckiego to jest wszystko zbyt duzo dla mnie.

    A w twojej nowej ojczyznie wladza nie pierdoli podobnie ?

    J.

  • 36. Data: 2020-04-07 06:53:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-04-06 18:24, K wrote:
    [...]
    > Tlumaczyc jelopowi ale jak? Przeciez oni nie rozumieja tego co czytaja
    > ani tego co sie do nich mowi. Wiekszosc nie potrafi poprawnie napisac
    > zdania. Czesc mysli, ze pragramy plus sa finansowane z pieniedzy PiSu.
    Nie żebym się nie zgadzał się z tym co napisałeś, ale jednak zabawnie to
    wygląda, gdy ktoś pisze o jełopach, a polskich znaków nie potrafi
    wprowadzić z klawiatury. :-)

  • 37. Data: 2020-04-07 10:19:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/04/2020 17:57, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > A dokad wyemigrowales ?
    > Bo ... coraz mniej trzeba w tych urzedach zalatwiac.

    do UK, czy ja wiem czy mniej? W UK przez prawie 6 lat tylko raz bylem w
    urzedzie, byl to Job Center Plus zeby mi nadali numer ubezpieczenia.

    - Mialem zaleglosc w skarbowce (nie duzo, bo ok 200-300 funtow),
    przyslali list z informacja typu: nie rob nic to sobie sciagniemy w
    ratach z konta, wplac calosc teraz, skontaktuj sie z nami (do wyboru
    jest nawet Chat na ich stronie). Nie zrobilem nic i samo sobie sciagneli.

    - Mialem nadplate, ta sama akcja. Kase dostalem na konto w 5 dni.

    - Kupilem auto, poprzedni wlasciciel wypelnil fragment DR moimi danymi,
    a ja dostalem nowy DR poczta do domu. Podatek drogowy i ubezpieczenie
    zalatwilem przez internet.

    - Kupilem nowe auto, ta sama droga tyle, ze wszystko przez internet.

    - Mialem nadplate za podatek od nieruchomosci, odeslali na konto z
    ktorego im wplacilem.

    - Zmiana dostawcy energii? Przez internet. Zmiana dostawcy internetu
    albo telefonii komorkowej? przez internet.

    A teraz jak to wyglada w Polsce. Stare auto z braku chetnych oddalem
    bratu w Polsce jako darowizne.

    - Musial odwiedzic urzad celny, bo akcyza, bo nie maja w swoim katalogu
    marki Vauxhall, jak juz doszli ze to Opel to liczyli wartosc jak dla Opla.
    - Musial odwiedzic skarbowke (dwa razy)
    - Musial odwiedzic WK (dwa razy)

    Juz pomine fakt, ze przy jakichkolwiek nadplatach/niedoplatach w US
    trzeba sie stawic na bacznosc i tlumaczyc. W ZUSie to samo. Zreszta
    wystarczy popatrzec na Tarcze antykryzysowa.

    > A w twojej nowej ojczyznie wladza nie pierdoli podobnie ?

    Takiego pierdolenia jakie uskutecznia PiS w TVP w UK nie uświadczysz.

    pozdrawiam.

  • 38. Data: 2020-04-07 10:41:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2020 05:53, JDX wrote:
> [...]
    > Nie żebym się nie zgadzał się z tym co napisałeś, ale jednak zabawnie to
    > wygląda, gdy ktoś pisze o jełopach, a polskich znaków nie potrafi

    To jest usenet, a ja nie mam domyslnie wlaczonej polskiej klawiatury.
    Zreszta jak mieszkalem w PL to tez nigdy nie uzywalem polskich znakow.

  • 39. Data: 2020-04-07 11:57:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-04-07 10:41, K wrote:
    [...]
    > To jest usenet, a ja nie mam domyslnie wlaczonej polskiej klawiatury.
    No i co w związku z tym? Netykieta zabrania używania polskich znaków?
    :-D A układ klawiatury to w moim starym Windows się jedną kombinacją
    klawiszy zmienia. Podejrzewam, że we współczesnym Linuksie również.
    Teraz przez ten cały fiu-bździu Unikod to się panie tak porobiło, że
    można używać tak wyuzdanych, acz wymaganych przez zasady typografii,
    znaczków jak np. -, --, u czy ,,". Do tego są oczywiście dostępne
    bezpłatne programiki, które łatwo pozwalają dostosować układ klawiatury
    tak, aby łatwo było te znaczki wprowadzać. Mniej więcej od 20 lat można
    tak robić. :-D

  • 40. Data: 2020-04-07 12:05:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2020 10:57, JDX wrote:
> [...]
    > bezpłatne programiki, które łatwo pozwalają dostosować układ klawiatury
    > tak, aby łatwo było te znaczki wprowadzać. Mniej więcej od 20 lat można

    Netykieta owszem niezabrania ale i nie wymusza. Poza tym teraz pracuje
    na firmowym lapku i tu nawet nie mam skonfigurowanej polskiej
    klawiatury. Jak już mówiłem, nigdy nie używałem polskich znaków ale
    czasem robię prawoklik i poprawiam wbudowanym słownikiem.