  • 1. Data: 2010-11-04 14:09:08
    Temat: navi "blow" "peyling" itp z kamerą cofania
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Witam
    Mam pytanko do użytkowników takich nawigacji typu "chińskie importowane"
    Blow, Peyling itp, np GPS60RBT BLOW z kamerą cofania.
    W danych katalogowych ani w wygooglowanych zdjęciach nigdzie nie widzę
    tej obsługi kamerki, poza np
    http://www.hurtgps.pl/_var/gfx/1e85a6adcf19db3b6775d
    b93f857bd4b.jpg co
    jest ewidentnym fotoszopem do celów reklamowych, a nie realną fotką.
    1. Jak wygląda przełączenie się na kamerę cofania? Da się to jakoś
    zautomatyzować (jak w zintegrowanych systemach, wrzucam wsteczny i
    wyświetla się obraz z kamerki), czy może jakiś durny soft za to
    odpowiada (i trzeba zminimalizować Automape, sięgnąć do menu, znaleźć
    ikonkę-kamerkę, włączyć, czekać 3s aż się aplikacja uruchomi.... ?

    2. Jak wygląda jakość obrazu z takiej kamerki (tej dodawanej w
    komplecie, i/lub innej), bo podłączenie przez jack2.5 oznacza raczej
    system PAL czyli niewielką rozdzielczość...

    Pomysł mój jest taki, by zamontować navi 6-7" w osłonce
    przeciwsłonecznej kierowcy, zamiast ołtarzyka-lusterka... Wtedy niech
    robi już za wszystko na raz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-11-04 14:20:12
    Temat: Re: navi "blow" "peyling" itp z kamerą cofania
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > (i trzeba zminimalizować Automape, sięgnąć do menu, znaleźć
    > ikonkę-kamerkę, włączyć, czekać 3s aż się aplikacja uruchomi.... ?

    kolega z pracy ma coś takiego jak w linku który podałeś, przełączanie na
    kamerę działa automatycznie z małą zwłoką po włączeniu wstecznego, z tego co
    mówił to jest transmisja bezprzewodowa obrazu więc wnioskuję, że gdy toto
    wyłapie włączoną kamerę przełącza się na obraz z niej,

    > 2. Jak wygląda jakość obrazu z takiej kamerki (tej dodawanej w komplecie,
    > i/lub innej),

    na fabrycznym wyświetlaczu (bodaj trochę > 5") jest OK, jak będzie na
    większym nie wiem,
    teraz więcej nic Ci nie powiem bo kolega złamał rękę i pewnie jakąś dłuższą
    chwilę nie będzie go w pracy :/

    brat

  • 3. Data: 2010-11-04 14:23:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-04 14:20, bratPit[pr] pisze:
> [...]
    > tego co mówił to jest transmisja bezprzewodowa obrazu więc wnioskuję, że
    > gdy toto wyłapie włączoną kamerę przełącza się na obraz z niej,
    AA sprytne, kamerka podłączana zasilaniem pod światła cofania, i jak się
    włączy to da sygnał, a navi jak zobaczy sygnał to przełącza na nią.
    Pasuje mi to, co prawda u mnie kamerka chodzi cały czas (rejestrator),
    ale zrobiłbym najwyżej załączanie sygnału przekaźnikiem,

    > na fabrycznym wyświetlaczu (bodaj trochę > 5") jest OK, jak będzie na
    > większym nie wiem,
    > teraz więcej nic Ci nie powiem bo kolega złamał rękę i pewnie jakąś
    > dłuższą chwilę nie będzie go w pracy :/
    Szkoda, najwyżej poczekam, najfajniej jakby się jakieś fotki dało zrobić...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-11-04 14:35:05
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > kierowcy, zamiast ołtarzyka-lusterka... Wtedy niech robi już za wszystko

    musisz mieć navi z dodatkoweym wejściem AV - może taką
    http://allegro.pl/gps-goclever-5066-fmbt-hd-kamera-c
    ofania-etui-i1292215980.html

  • 5. Data: 2010-11-04 14:59:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-04 14:35, Agent pisze:
    > musisz mieć navi z dodatkoweym wejściem AV - może taką
    > http://allegro.pl/gps-goclever-5066-fmbt-hd-kamera-c
    ofania-etui-i1292215980.html
    To że musi mieć wejście AV (albo przynajmniej V) to ja wiem.
    A ta konkretna navi to dziadostwo, 64MB ramu zdecydowanie jest za mało
    na nowe Automapy, zwłaszcza z dodatkowymi POI, i ekranem 800x480 (przy
    320x240 już jest ciężko)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2010-11-04 16:34:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 04 Nov 2010 14:59:00 +0100, w <iauei9$ri5$1@mx1.internetia.pl>, BartekK
    <s...@N...org> napisał(-a):

> [...]
    > A ta konkretna navi to dziadostwo, 64MB ramu zdecydowanie jest za mało
    > na nowe Automapy, zwłaszcza z dodatkowymi POI, i ekranem 800x480 (przy

    Do AM spokojnie 64MB wystarczy, a nawet są (lub były) problemy przy większej
    ilości pamięci. A tanie navi nie mają 800x480. Zresztą AM nawet na PC muli się,
    tak jest zoptymalizowana :).

  • 7. Data: 2010-11-04 21:54:48
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A ta konkretna navi to dziadostwo, 64MB ramu zdecydowanie jest za mało na
    > nowe Automapy, zwłaszcza z dodatkowymi POI, i ekranem 800x480 (przy
    > 320x240 już jest ciężko)
    Wiesz, bo masz czy tylko powielasz "urban legend" ? :)
    WOJO

  • 8. Data: 2010-11-04 23:26:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-04 21:54, WOJO pisze:
    > Wiesz, bo masz czy tylko powielasz "urban legend" ? :)
    Tej konkretnej - nie posiadam. Ale w rękach (znajomi przynoszący do
    upgrade bo wyszła nowsza wersja AM, i może zacznie to lepiej działać w
    końcu) i użytkowaniu (własnym) miałem kilkanaście modeli navii, HTC,
    mio, navroad, itd, z przeróżnymi konfigami sprzętowymi, i wiem że choć
    może się wydawać że "przecież działa", to realnie użytkowanie nie jest
    wygodne. Choćby spróbuj wybrać "prowadź do>adres>" i spróbuj wpisywać
    adres, na 64MB i wolnej karcie zamula dobrą chwilę, na 128MB daje radę
    jakoś wpisać nie tracąc nerwów, a na 256MB działa "normalnie" tzn tak
    jak by się człowiek spodziewał.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-11-05 08:42:29
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Mam pytanie.
    Gdzie w necie poczytać o jakości nawigacji,
    jest bardzo dużo modeli więc trudno wybrać.
    Zastanawiam się nad GoClever z kamerą ale ktoś
    pisał że to badziew. Czyli jaki sprzęt poleci grupa
    do komfortowego uzytkowania? I jak to jest z pamiecią ?

  • 10. Data: 2010-11-05 12:50:00
    Temat: Re: navi "blow" "peyling" itp z kamera cofania
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    news:iavca4$1ln$1@mx1.internetia.pl... W dniu 2010-11-04 21:54, WOJO pisze:

    > Tej konkretnej - nie posiadam. Ale w rekach (znajomi przynoszacy do
    > upgrade bo wyszla nowsza wersja AM, i moze zacznie to lepiej dzialac w
    > koncu) i uzytkowaniu (wlasnym) mialem kilkanascie modeli navii, HTC, mio,
    > navroad, itd, z przeróznymi konfigami sprzetowymi, i wiem ze choc moze sie
    > wydawac ze "przeciez dziala", to realnie uzytkowanie nie jest wygodne.
    > Chocby spróbuj wybrac "prowadz do>adres>" i spróbuj wpisywac adres, na
    > 64MB i wolnej karcie zamula dobra chwile, na 128MB daje rade jakos wpisac
    > nie tracac nerwów, a na 256MB dziala "normalnie" tzn tak jak by sie
> [...]

    Mam kilkuletniego Navroada 430 z 64MB RAM i nie ma wcale takich objawow jak
    opisujesz. Po kazdym znaku wpisanym w adres od razu pokazuje podpowiedzi.

    --
    Axel