  • 1. Data: 2013-12-11 19:56:15
    Temat: nawigacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Temat rzeka ... jaka nawigacja do auta ?
    Jak dla mnie musi offline, wspomagac on-line sie moze, ale bez
    internetu tez musi dzialac.

    Z Automapy (na winCE) w zasadzie jestem zadowolony i chetnie bym
    zostawil.

    W starej navi mnie wkurzalo ze ma tylko uspienie, prad zre nadal, po
    dwoch dniach akumulator wyladowany.
    W mniej starej ... jak ma tylko wylaczenie jest jeszcze gorzej :-P
    Uspienie/blyskawiczny start musi byc obowiazkowo.

    Pozostaje fundamentalne pytanie: co kupic ?
    Moze ktos polecic jakas sredniej wielkosci (4-5") z WinCE, mozliwa do
    odblokowania ?
    TMC/GSM mile widziane, ale nie niezbedne.
    Jest w ogole jakis zysk z TMC u nas ?

    A moze jednak cos innego ? Garmin raczej nie, TomTom moze ?
    Polska musi byc dobra, ale Europa wystarczy przyzwoita.

    Czy sie jeszcze troche pomeczyc i poczekac na ulepszenie androida ?

    J.

  • 2. Data: 2013-12-11 20:05:08
    Temat: Re: nawigacja
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-12-11 19:56, J.F pisze:
    (...)
    > A moze jednak cos innego ?(...)

    Ja używam tabletu + GoogleMaps (ale najlepiej w klasycznej wersji, broń
    Boże bez aktualizacji, kiedy można było zapisywać mapy offline). I
    bardzo sobie chwalę takie rozwiązanie. Duży ekran, a oprócz zawsze
    aktualnej nawigacji w kiszeni czy w aucie jest komputerek z możliwością
    instalacji np. Yanosika itp. I wszystko w cenie tabletu.
    pwz

  • 3. Data: 2013-12-11 21:29:59
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-12-11 19:56, J.F pisze:

    > Jest w ogole jakis zysk z TMC u nas ?

    Powoli zaczyna się pojawiać, np. po południu 3.11 TMC ostrzegało, że
    na A4 pod Wrocławiem jest 10 km korka przed bramkami, informowało też
    o zamknięciu Wyszyńskiego podczas remontu. W tym tempie już za 7-10
    lat będzie całkiem zdatne do użytku. ;-)

    T.

  • 4. Data: 2013-12-11 21:33:29
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.12.2013 19:56, J.F pisze:

    > Z Automapy (na winCE) w zasadzie jestem zadowolony i chetnie bym zostawil.
    no więc tak zostaw. Automapa będzie działac tak długo jak zechcesz, jak
    chcesz aktualizować to aktualizujesz, jak nie - to nie.

    > Uspienie/blyskawiczny start musi byc obowiazkowo.
    no to kup nową, która niema ww wad.

    > Pozostaje fundamentalne pytanie: co kupic ?
    > Moze ktos polecic jakas sredniej wielkosci (4-5") z WinCE, mozliwa do
    > odblokowania ?
    pytanie czy wiekośc ekranu gra rolę? Hołowczyc dość dobrze głosem
    prowadzi...
    > TMC/GSM mile widziane, ale nie niezbedne.
    > Jest w ogole jakis zysk z TMC u nas ?
    >
    > A moze jednak cos innego ? Garmin raczej nie, TomTom moze ?
    > Polska musi byc dobra, ale Europa wystarczy przyzwoita.
    na czym to ma działać? Na jakim sprzęcie?
    > Czy sie jeszcze troche pomeczyc i poczekac na ulepszenie androida ?
    androida niema co ulepszać. (w Twojej kwestii) automapa jest, ale wymaga
    regularnych opłat. OSMand - jak na darmochę działa super. Mapy UMP -
    wprost idealne! Janosik też dupsko przed mandatami ratuje. Ale jakbyś
    nie patrzył, to nie będzie nawigacja na 100%. uruchomienie tableta
    (tabletu) trwa wieki, dobrze by było mieć do niego zewnętrzny gps, a
    bateria znika w 2 godziny. Wszystko da się zrobić za darmo, ale wymaga
    to o wiele więcej pracy niż na automapie i windows mobile...

    ToMas

  • 5. Data: 2013-12-11 22:23:39
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

> [...]
    >
    > Pozostaje fundamentalne pytanie: co kupic ?
    > Moze ktos polecic jakas sredniej wielkosci (4-5") z WinCE, mozliwa do

    Modecom FreeWay MX2 (WinCE, 4"). Kiedy wyłączona, akumulator praktycznie
    nie rozładowuje się. W trybie uśpienia ile trzyma, nie sprawdzałem.
    Odblokowana fabrycznie. Bardzo silne podświetlenie, nie ma problemu z
    czytelnością w dzień.

    > TMC/GSM mile widziane, ale nie niezbedne.
    > Jest w ogole jakis zysk z TMC u nas ?

    Ma bluetooth, więc można podpiąć się pod komórkę.

    Piotr

  • 6. Data: 2013-12-11 22:24:59
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Modecom FreeWay MX2 (WinCE, 4"). Kiedy wyłączona, akumulator praktycznie

    Aha, jeszcze z zalet: bardzo szybko łapie fixa.

  • 7. Data: 2013-12-11 23:08:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2013 21:33:29 +0100, ToMasz napisał(a):
    > no więc tak zostaw. Automapa będzie działac tak długo jak zechcesz, jak
    > chcesz aktualizować to aktualizujesz, jak nie - to nie.

    > no to kup nową, która niema ww wad.

    Ale ktora, oto jest pytanie.
    Jakbym wiedzial, to bym nie pytal :-)

    > pytanie czy wiekośc ekranu gra rolę? Hołowczyc dość dobrze głosem
    > prowadzi...

    Osobiscie lubie miec oglad na wiekszy obszar.
    Ale przeciez nie zapakuje wielkiej tafli na pol szyby.

    > na czym to ma działać? Na jakim sprzęcie?

    O sprzecie przeciez mowa.

    > androida niema co ulepszać.

    Oj jest.

    >(w Twojej kwestii) automapa jest, ale wymaga regularnych opłat.

    duzo zlego o niej pisza.

    > OSMand - jak na darmochę działa super.

    Dziala tak sobie.

    > Mapy UMP - wprost idealne!

    No, nie zawsze.

    > Janosik też dupsko przed mandatami ratuje.

    Janosik tak. I nawet nawigacje ma, ale kiepska. I chyba tylko polska.
    No i te dwie nawigacje - jedna mowi w prawo, druga w lewo, trzecia
    prosto :-)

    > Ale jakbyś
    > nie patrzył, to nie będzie nawigacja na 100%. uruchomienie tableta
    > (tabletu) trwa wieki, dobrze by było mieć do niego zewnętrzny gps, a
    > bateria znika w 2 godziny.

    To akurat norma. Co by nie bylo, trzeba kabelek.

    > Wszystko da się zrobić za darmo, ale wymaga
    > to o wiele więcej pracy niż na automapie i windows mobile...

    No, AM tez potrafi wk*.

    J.

  • 8. Data: 2013-12-11 23:11:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2013 21:29:59 +0100, Tomasz Finke napisał(a):

> [...]
    > o zamknięciu Wyszyńskiego podczas remontu. W tym tempie już za 7-10
    > lat będzie całkiem zdatne do użytku. ;-)

    Albo zlikwiduja, bo nikt z tego nie korzysta i nikt nie placi:-)

    Nie grozi nam DAB za 7-10 lat ?

    J.

  • 9. Data: 2013-12-11 23:13:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-12-11 19:56, Użytkownik J.F napisał:

    > Z Automapy (na winCE) w zasadzie jestem zadowolony i chetnie bym zostawil.

    Ja bym radził zostawić jeśli nie masz parcia na nowocześniejszy
    gadżet.

> [...]
    > W mniej starej ... jak ma tylko wylaczenie jest jeszcze gorzej :-P
    > Uspienie/blyskawiczny start musi byc obowiazkowo.

    Albo rybki albo akwarium, błyskawiczny start tylko przy
    wybudzaniu z uśpienia, niestety wtedy urządzenie pobiera prąd.
    Nie pobiera przy wyłączeniu ale wtedy nie będzie błyskawicznego
    startu.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-12-11 23:36:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tez musi dzialac.
    >
    > Z Automapy (na winCE) w zasadzie jestem zadowolony i chetnie bym zostawil.

    Do wszystkich poprzednich odpowiedzi dodałbym jeszcze jedną opcję:
    radioodbiornik (lub stacja multimedialna) z wbudowanym WinCE. Szybki
    start, brak problemu z zasilaniem.

    Można jeszcze pomyśleć o stacji na bazie mikroPC, ale to już inna bajka
    ;) Ale za to AutoMapa startuje w 3 sekundy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam