  • 1. Data: 2010-03-16 22:31:14
    Temat: nexia - brak iskry
    Od: "michal" <z...@w...net>

    Witam.
    Daewoo Nexia 1.5 16v 96r. nie ma iskry. Pomińmy narazie kopułke i kable bo
    póki co sprawdzam iskre bezposrednio na cewce (poźniej ewentualnie bede
    martwił sie dalej) cewka podmieniona od innego auta, nie pomogło. Do cewki
    dochodza 2 kostki po 2 kable w każdej. Domyślam się, że jedna to plusowa,
    druga impuls z czujnika polożenia wału. Napiecie dochodzi do obydwóch na
    jedej jest -+12v na drugiej +-1.
    Auto nie posiada immobilaizera ani żadnych innych ukrytych 'odcinek'.
    Czujnik wału jest przy aparacie zapłonowym da sie go sprawdzic bez
    wymieniania? bo jeśli nie czujnik to moze poprostu cały aparat, a może w
    najgorszym przypadku komputer? Co sprawdzić dalej? Wiem, że najprosciej
    byłoby do mechanika/elektryka ale nie chciałbym podwajać wartości tego auta.
    Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

  • 2. Data: 2010-03-17 18:51:51
    Temat: Re: nexia - brak iskry
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "michal" <z...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > auta.
    > Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie.

    Ten czujnik wału, umieszczony pod rozdzielaczem lubi ponoć pękać, a wtedy
    uszkadza się wewnątrz przewód nawojowy. Odepnij przewody od tego czujnika i
    zmierz omomierzem. Jak będzie przerwa lub zbyt duża oporność powyżej 1kOhm
    to cewka do wymiany. Kosztuje grosze.

  • 3. Data: 2010-03-20 22:01:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 22:31:14 +0100, michal napisał(a):

    > Czujnik wału jest przy aparacie zapłonowym da sie go sprawdzic bez
    > wymieniania? bo jeśli nie czujnik to moze poprostu cały aparat, a może w

    Da się - podłącz równolegle z wtryskiwaczem benzyny diodę LED z rezystorem.
    Jesli czujnik jest OK< to wtryskiwacz będzie dostawał napięcie.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 4. Data: 2010-03-28 23:49:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:1cgxav465rag0$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Da się - podłącz równolegle z wtryskiwaczem benzyny diodę LED z
    > rezystorem.
    > Jesli czujnik jest OK< to wtryskiwacz będzie dostawał napięcie.

    Ale to mu nie da jednoznacznej odpowiedzi czy czujnik jest OK.
    W tych autach wygląda to tak, że na wałku, na którym znajduje się palec
    rozdzielacza znajdują się magnesiki dające impulsy na cewce, która
    umieszczona jest także na tym wałku. Impulsy te przekazywane są do komputera
    sterującego silnikiem, a ten dopiero daje impulsy do cewki zapłonowej oraz
    steruje wtryskiwaczami. Cewka ta jest dość wrażliwa na uszkodzenia, bo jest
    zalewana żywicą, która lubi pękać.
    Brak impulsów na wtryskiwaczach równie dobrze może być spowodowany
    uszkodzeniem drivera sterującego wtryskiwaczami, komputera czy też brakiem
    jego zasilania.

  • 5. Data: 2010-03-30 23:17:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 23:49:23 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Ale to mu nie da jednoznacznej odpowiedzi czy czujnik jest OK.

    Owszem, da. A Ty idź zakuwac normy.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 6. Data: 2010-04-04 12:01:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:8b5r9641mv1k$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Owszem, da. A Ty idź zakuwac normy.

    A jeżeli nie będzie impulsów na wtryskiwaczach to skąd masz pewność, że jest
    to wina czujnika, a nie np. uszkodzonych przewodów do wtryskiwaczy, czy
    uszkodzonego komputera lub też innego czujnika, który blokuje pracę
    komputera, czy choćby uszkodzonego bezpiecznika zasilającego komputer ?
    Pier....ny chamie.

  • 7. Data: 2010-04-04 15:39:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 12:01:04 +0200, Plumpi napisał(a):

    > A jeżeli nie będzie impulsów na wtryskiwaczach to skąd masz pewność, że jest
    > to wina czujnika, a nie np. uszkodzonych przewodów do wtryskiwaczy, czy

    Z sufitu, krynico kultury :D