  • 1. Data: 2009-04-24 19:01:30
    Temat: niewłaściwe kolory
    Od: <j...@g...pl>

    Próbowałem pomóc znajomemu ,ma komputer ze zintegrowaną kartą graficzną
    ,monitor "Samsunga" .Problem polega na tym, że

    XP wyświetla się "jak chce" to znaczy najprościej mówiąc w niewłaściwych
    kolorach. Test monitora pokazuje

    poprawne kolory. Zresetowałem ustawienia monitora na "auto" .Po resecie test
    pokazuje poprawne działanie i właściwe kolory.

    Po podłączeniu komputera ,regulacja kolorów ,a szczególnie koloru czerwonego
    nie wpływa zbytnio na zmianę koloru wyświetlanych obrazów.

    Najciekawsze jest to ,że XP niektóre tapety wyświetla prawidłowo a inne ,nie
    .

    Po ponad dwugodzinnych próbach regulacji i ustawień poddałem się bowiem
    doszedłem do wniosku ,że

    coś jest "walnięte". To wygląda tak jakby każdy wyświetlany obraz miał
    dobrane losowo natężenie RGB i to

    każdego oddzielnie. Jedynym rozwiązaniem jest podłączenie innego sprzętu w
    100% sprawnego ale znajomy takiej

    możliwości nie ma a ja mieszkam 50 kilometrów od niego i dzisiaj nie miałem
    możliwości zabrania komputera i monitora do samochodu.

    Karta ?

    Monitor?

    Kabel ?

    A może jakiś pasożyt robi takie dowcipy ?

    jhr

  • 2. Data: 2009-04-24 21:03:35
    Temat: Re: niewłaściwe kolory
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-04-24 21:01, Użytkownik j...@g...pl napisał:

    > Karta ?
    >
    > Monitor?
    >
    > Kabel ?

    Najczęściej na kablu/wtyczce znika sygnał jednego z kolorów
    i wtedy generalnie cała paleta się pierniczy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-04-24 21:54:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.04.2009 21:01, j...@g...pl pisze:
    > Po podłączeniu komputera ,regulacja kolorów ,a szczególnie koloru
    > czerwonego nie wpływa zbytnio na zmianę koloru wyświetlanych obrazów.

    Zdecyduj się. Powinno być tak, że jedna barwa nic nie wpływa,
    a inne wpływają. W takim przypadku jest to jak najbardziej
    normalne uszkodzenie toru przenoszącego jedną z barw składo-
    wych -- najczęściej powodem jest uszkodzenie przewodu (pęk-
    nięcie żyły, uszkodzenie wtyczki), rzadziej -- uszkodzenie
    gniazda po którejś ze stron, uszkodzenie karty graficznej
    lub uszkodzenie części elektroniki wejściowej monitora (bo
    najwyraźniej finalna część elektroniki i tor wysokiego na-
    pięcia są jak najbardziej sprawne).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |