    From: mirekc <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: nju mobile - migrujesz na własne ryzyko
    Date: Sat, 04 May 2013 15:12:36 +0200

    Kto by chciał szybko przemigrować z oferty Orange na kartę do nju mobile
    SMS-em o treści nju na numer 601, a ma telefon z simlockiem Orange, może
    doświadczyć przykrych niespodzianek.

    1. Karta SIM po migracji może nie działać w telefonie z simlockiem
    Orange. Przemigrowałem numer z oferty Orange Free na kartę do nju moblie
    na kartę SMS-em. Operacja odbywała się w telefonie bez simlocka i zajęła
    kilka minut. Żadnych problemów. Niespodzianka przytrafiła się gdy
    spróbowałem przełożyć kartę do telefonu Samsung GT-S5230 (Avila) z
    simlockiem Orange. Po włączeniu aparatu zostałem przywitany komunikatem
    o kod karty SIM (tak reaguje ten telefon na kartę SIM niezgodną z
    simlockiem). Pani w Biurze Obsługi Klienta nie potrafiła mi wyjaśnić,
    dlaczego karta nie działa. Zgodnie z regulaminem karty nju mobile
    powinny działać w telefonach z simlockiem CenterNet, a Orange należy do
    CenterNet. Próbowała mi wmówić, że telefon musi posiadać jakąś
    indywidualną blokadę. Nieprawda. Jedyną blokadą był simlock Orange.
    Telefon działał z każdą kartą Orange, a po zdjęciu simlocka zadziałał z
    kartą przeniesioną do nju mobile.

    2. Migracja SMS-em do nju mobile na telefonie z simlockiem Orange może
    się skończyć trwałym uszkodzeniem karty SIM i utratą numeru. Tak się
    zdarzyło, gdy próbowałem przemigrować numer z oferty Orange POP do nju
    mobile na wspomnianym wyżej Samsungu (przed zdjęciem simlocka).
    Komunikat SMS-em o przyjęciu zlecenia do realizacji był ostatnim w
    "życiu" karty SIM. Następnie telefon zgubił zasięg w Orange i nie
    zgłosił się w nju mobile. Tak trwa już prawie cztery dni. Jakikolwiek
    telefon z włożoną tą kartą nie znajduje sieci. Pani w BOK reklamację
    przyjęła, zlecenie założyła, telefon kontaktowy zapisała. I nic. Cisza.

    Nie chcę generalizować, może z moim Samsungiem to jakiś szczególny
    przypadek, a żadnych szczegółowych badań prowadzić nie zamierzam.

    Jednak ostrzegam zainteresowanych: SMS-em do nju mobile migrujesz na
    własne ryzyko.