  • 1. Data: 2011-06-06 08:47:29
    Temat: odlaczanie dysku zewnetrznego
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    hej, kupilem ostatnio dysk twardy zewnetrzny duzy WD 1 terabajt (w
    komputroniku za 230z) i wszystko dziala super tylko nie wiem jak to
    jest z odlaczaniem tego sprzetu - czy mam najpierw wylaczyc kompa pozniej
    wyjac dysk; czy tez np czy moge wylaczyc dysk w dowolnym momencie
    (wyciagajac zasilacz z gniazdka itp) jak to jest?
    czy moge wyjac dysk gdy hibernuje kompa (zwykle hibernuje a nie wylaczam)
    tak samo jak jest z tym wyciaganiem zasilacza- sa jakies reguly
    postepowania; poki co ze dwa razy winda pokazala informacje
    ze nie moga zapisac czegostam ale z danych na dysku na oko nic
    mi nie zniknelo

  • 2. Data: 2011-06-06 08:59:13
    Temat: Re: odlaczanie dysku zewnetrznego
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik f...@N...gazeta.pl napisał:
> [...]
    > postepowania; poki co ze dwa razy winda pokazala informacje
    > ze nie moga zapisac czegostam ale z danych na dysku na oko nic

    Odmontowac urzadzenie USB i mozna odlaczyc dysk bez wylaczania kompa i
    strachu ze sie cos nei zapisze.

  • 3. Data: 2011-06-06 09:19:45
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 06/06/2011 09:47, f...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > postepowania; poki co ze dwa razy winda pokazala informacje
    > ze nie moga zapisac czegostam ale z danych na dysku na oko nic

    Hej.
    Wszystko zależy od... systemu operacyjnego. Zakładam, że korzystasz
    z systemu nowszego, niż W2000/98 (XP/Vista7). Generalnie:
    - jak już się pliki pozapisują, nie ma potrzeby 'odmontowywania' napędu
    (odłączasz USB i tyle)
    - jak komputer hibernujesz, to lepiej go wtedy nie wypinać z komputera
    (jak włączysz komputer, mogą tam być niedokończone zadania - przykładowo
    Windows bardzo lubi korzystać z dysków USB w przypadku... aktualizacji).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-06-06 09:30:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 06.06.2011 11:19, DooMiniK wrote:

> [...]
    > z systemu nowszego, niż W2000/98 (XP/Vista7). Generalnie:
    > - jak już się pliki pozapisują, nie ma potrzeby 'odmontowywania' napędu

    Tylko skad wiedziec, ze pliki sie zapisaly (moga byc w buforze systemu,
    buforze dysku, czy jakis program moze zapisywac cos na dysku)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2011-06-06 09:36:38
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 06/06/2011 10:30, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Tylko skad wiedziec, ze pliki sie zapisaly (moga byc w buforze systemu,
    > buforze dysku, czy jakis program moze zapisywac cos na dysku)?

    W przypadku XP/Vista/7/2003/2008 w przypadku napędów USB jest opróżniany
    praktycznie w momencie... jak to jest możliwe (czyli zdążysz sięgnąć do
    wtyczki a bufor jest pusty).
    Jaki program zapisuje na dysku USB a Ty o tym nie wiesz? Jeżeli coś
    np. 'ściągasz' z internetu na dysk USB, czy kopiujesz z innego dysku, to
    chyba o tym wiesz?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-06-06 09:39:44
    Od: Tans <.@.>

    Mateusz wrote:
    > Odmontowac urzadzenie USB i mozna odlaczyc dysk bez wylaczania kompa i
    > strachu ze sie cos nei zapisze.

    Skąd wiesz, że ma usb a nie np. e-sata?

    Tans

  • 7. Data: 2011-06-06 16:20:06
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 11:36, DooMiniK pisze:

> [...]
    > Jaki program zapisuje na dysku USB a Ty o tym nie wiesz? Jeżeli coś
    > np. 'ściągasz' z internetu na dysk USB, czy kopiujesz z innego dysku, to

    Zadrzyło mi się błędeni nagrać zipa na pendriva bo nieodmontowałem, choc
    faktycznie począwszy od xp jest to bardzo trudne.

  • 8. Data: 2011-06-06 16:20:23
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 11:39, Tans pisze:

    > Skąd wiesz, że ma usb a nie np. e-sata?
    >
    > Tans
    e-sata chyba też hot-plug

  • 9. Data: 2011-06-06 16:26:55
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tans" <.@.> napisał:

    > Skąd wiesz, że ma usb a nie np. e-sata?

    "dysk twardy zewnetrzny duzy WD 1 terabajt (w komputroniku za 230z)"
    Hint: cena.

    JoteR

  • 10. Data: 2011-06-06 18:11:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "DooMiniK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Jaki program zapisuje na dysku USB a Ty o tym nie wiesz? Jeżeli coś
    > np. 'ściągasz' z internetu na dysk USB, czy kopiujesz z innego dysku, to

    U mnie oczyszczenie bufora trwa 2-3 sekundy.