  • 1. Data: 2016-11-04 10:53:48
    Temat: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: robot <r...@o...pl>

    Tak się zastanawiam.
    Czy w mieszkaniu można skonstruować dodatkowe ogrzewanie, które byłoby zasilane
    ciepłą wodą, tą która jest w łazience w kranach?

    pozdro

  • 2. Data: 2016-11-04 11:02:03
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: masti <g...@t...hell>

    robot wrote:

    > Tak się zastanawiam.
    > Czy w mieszkaniu można skonstruować dodatkowe ogrzewanie, które byłoby zasilane
    > ciepłą wodą, tą która jest w łazience w kranach?

    zakłądam, zę masz centralne grzanie wody bo inaczej nie ma to sensu.
    technicznie to ono już jest: to są właśnie te rury.
    żeby to miało sens musiałbyś dać obieg powrotny, którym woda wracałaby
    do źródła ciepła co jest mało realne.

    pomijam juz kwestie legalności takiego rozwiązania bo korzystasz z
    energii za którą nie płacisz
    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2016-11-04 11:27:20
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-04 o 11:02, masti pisze:

> [...]
    > technicznie to ono już jest: to są właśnie te rury.
    > żeby to miało sens musiałbyś dać obieg powrotny, którym woda wracałaby

    Jak to sobie wyobrażasz?
    Gorącą wodę czerpiesz z kranu do grzejnika i jak ostygnie wtłaczasz
    pompą z powrotem do instalacji?

    > pomijam juz kwestie legalności takiego rozwiązania bo korzystasz z
    > energii za którą nie płacisz

    To co nie jest zabronione to legalne jest,
    jak mawiał pewien wysoki specjalista od prawa.

    WM

  • 4. Data: 2016-11-04 11:43:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 listopada 2016 18:53:50 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    > Tak się zastanawiam.
    > Czy w mieszkaniu można skonstruować dodatkowe ogrzewanie, które byłoby zasilane
    > ciepłą wodą, tą która jest w łazience w kranach?

    Stosunkowo łatwo jest zrobić odzysk ciepła z wody która leci z
    umywalki/wanny/brodzika do kanalizy. ta woda jest jeszcze ciepła, a już niepotrzebna.
    Natomiast z tego co stoi w rurze to dużego pożytku nie będziesz miał, za mało tego
    ciepła tam jest. Chyba że myślisz o wodzie płynącej pionem który idzie w górę do
    sąsiadów. To by była kradzież, stanowczo odradzam.

  • 5. Data: 2016-11-04 11:46:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    WM wrote:

    > Jak to sobie wyobrażasz?
    > Gorącą wodę czerpiesz z kranu do grzejnika i jak ostygnie wtłaczasz
    > pompą z powrotem do instalacji?

    na przykład. albo podpięcie do pionu gdzie jest przepływ zwrotny.

    > To co nie jest zabronione to legalne jest,
    > jak mawiał pewien wysoki specjalista od prawa.

    sranie komuś na dywan też zabronione nie jest

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2016-11-04 11:54:04
    Od: robot <r...@o...pl>

    > zakłądam, zę masz centralne grzanie wody bo inaczej nie ma to sensu.
    > technicznie to ono już jest: to są właśnie te rury.

    Tak, mam centralne grzanie wody.

    > żeby to miało sens musiałbyś dać obieg powrotny, którym woda wracałaby
    > do źródła ciepła co jest mało realne.

    Woda powrotna miałaby lecieć prosto do ścieków, tam gdzie leci woda ze zlewu i
    pralki.

  • 7. Data: 2016-11-04 11:55:08
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 11:46, masti pisze:

    > sranie komuś na dywan też zabronione nie jest

    Nie byłbym taki pewien.

    pozdro

  • 8. Data: 2016-11-04 12:10:43
    Od: 4...@g...com

    Jasne ze mozna bo niby dlaczego mialo by sie nie dac.

  • 9. Data: 2016-11-04 12:12:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    robot wrote:

    > Tak, mam centralne grzanie wody.

    > Woda powrotna miałaby lecieć prosto do ścieków, tam gdzie leci woda ze zlewu i
    pralki.

    czyli chesz płacić za wodę+ścieki+ogrzanie i tym grzać mieszkanie?
    to gdzie tu sens ekonomiczny?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2016-11-04 13:01:50
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 11:43, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > nie będziesz miał, za mało tego ciepła tam jest. Chyba że myślisz o
    > wodzie płynącej pionem który idzie w górę do sąsiadów. To by była

    Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.
    O taki schemat mi chodzi:

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/0e568a830a8873c1