  • 11. Data: 2016-11-04 13:02:27
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: robot <r...@o...pl>

    Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.
    O taki schemat mi chodzi:
    http://www.fotosik.pl/zdjecie/0e568a830a8873c1

  • 12. Data: 2016-11-04 13:04:02
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 12:12, masti pisze:

    > czyli chesz płacić za wodę+ścieki+ogrzanie i tym grzać mieszkanie?
    > to gdzie tu sens ekonomiczny?

    Propomuję skupić się na meritum i pominąć rozważania biznesowo-ekonomiczne.
    pozdro

  • 13. Data: 2016-11-04 13:12:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    robot wrote:

    > Propomuję skupić się na meritum i pominąć rozważania biznesowo-ekonomiczne.

    no to technicznie narysowałeś. Nie ma wielkiej filozofii.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-11-04 14:22:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 10:53, robot pisze:
    > Tak się zastanawiam.
    > Czy w mieszkaniu można skonstruować dodatkowe ogrzewanie, które byłoby
    > zasilane
    > ciepłą wodą, tą która jest w łazience w kranach?

    Ciekawy problem. :-)
    Pewnie, tam chyba coś koło 60°C.

    Robert

  • 15. Data: 2016-11-04 17:19:07
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Ciekawy problem. :-)
    > Pewnie, tam chyba coś koło 60°C.

    No właśnie. Mało.
    Coś to w ogóle będzie grzało? Pewnie tak.
    Ale jak to praktycznie zrobić?
    Co kupić, jakie części? Jaki grzejnik?
    A może nie grzejnik tylko coś innego skonstruować lepiej?

    pozdro

  • 16. Data: 2016-11-04 17:39:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    >Tak się zastanawiam.
    >Czy w mieszkaniu można skonstruować dodatkowe ogrzewanie, które
    >byłoby zasilane
    >ciepłą wodą, tą która jest w łazience w kranach?

    A czemu nie ?
    Tylko co - nie placisz za ciepla wode ?

    Czy ciezka zima w mieszkaniu jest 17 stopni przy odkreconch
    kaloryferach ?

    J.

  • 17. Data: 2016-11-04 17:41:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w
    W dniu piątek, 4 listopada 2016 18:53:50 UTC+9 użytkownik robot
    napisał:
    >Stosunkowo łatwo jest zrobić odzysk ciepła z wody która leci z
    >umywalki/wanny/brodzika do kanalizy. ta woda jest jeszcze ciepła, a
    >już niepotrzebna.

    Az tak latwo to nie.
    Ledwo ciepla ta woda, wiec kiepsko grzeje. Trzeba by jakas pompe
    ciepla ...

    J.

  • 18. Data: 2016-11-04 17:57:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 17:39, J.F. pisze:
    > Tylko co - nie placisz za ciepla wode ?
    Co nam do tego? :-)
    Może ma geotermalne źródełko.

    Robert

  • 19. Data: 2016-11-04 18:00:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 17:19, robot pisze:

    > No właśnie. Mało.
    60°C mało?
    > Coś to w ogóle będzie grzało? Pewnie tak.
    > Ale jak to praktycznie zrobić?
    Identycznie jak normalne CO.

  • 20. Data: 2016-11-04 18:11:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-04 10:53, robot wrote:
    > Czy w mieszkaniu można skonstruować dodatkowe ogrzewanie, które byłoby
    > zasilane
    > ciepłą wodą, tą która jest w łazience w kranach?

    Nie tak znowu bardzo dawno temu słyszałem o cwaniaku który mieszkając na
    ostatnim piętrze bloku rozpiął obieg ciepłej wody i podpiął jako bocznik
    pod kaloryfer. W sumie prosta sprawa, szczególnie jak kaloryfery tylko w
    łazience do przerobienia. Czy prawda, nie wiem. Ale technicznie wykonalne.