-
1. Data: 2025-05-22 01:41:21
Temat: ostrość hamulców
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ostrość hamulców składa się
-świeży płyn
-odpowierzenie
-nowe weżyki elastyczne
a co jeśli to wszystko było zrobione, wymienione i dalej pedał gumowy?
pompa hamulcowa już przepuszcza trochę płynu za tłoczek?
te cztery uszczelki oringi?
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
2. Data: 2025-05-22 09:54:05
Temat: Re: ostrość hamulców
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 May 2025 01:41:21 +0200, PiteR wrote:
> na ostrość hamulców składa się
> -świeży płyn
Mówisz?
> -odpowierzenie
> -nowe weżyki elastyczne
>
> a co jeśli to wszystko było zrobione, wymienione i dalej pedał gumowy?
>
> pompa hamulcowa już przepuszcza trochę płynu za tłoczek?
> te cztery uszczelki oringi?
Wtedy masz efekt taki, że wciskasz pedał i trzymasz nacisk, a on
powoli opada az do podłogi.
Dodaj:
-samochody mają ABS/TCS/ESP, i odpowietrzenie nie jest takie proste,
-samochody mają wspomaganie hamulców, i tam możesz mieć swoją "gumę".
Zaciski wyczysczone, ruchomosc sprawdzona, klocki sprawdzone, klocki i
tarcze ze smaru/oleju wytarte ...
J.
-
3. Data: 2025-05-22 09:57:47
Temat: Re: ostrość hamulców
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 22.05.2025 o 01:41, PiteR pisze:
> na ostrość hamulców składa się
>
> -świeży płyn
> -odpowierzenie
> -nowe weżyki elastyczne
>
> a co jeśli to wszystko było zrobione, wymienione i dalej pedał gumowy?
>
> pompa hamulcowa już przepuszcza trochę płynu za tłoczek?
> te cztery uszczelki oringi?
>
Servo sprawdzone?
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
4. Data: 2025-05-22 11:18:56
Temat: Re: ostrość hamulców
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 May 2025 01:41:21 +0200, PiteR wrote:
> na ostrość hamulców składa się
Zrób jak w Wąchocku - posmaruj musztardą :-P
J.
-
5. Data: 2025-05-22 14:35:26
Temat: Re: ostrość hamulców
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:fmgrpldx3ngy$.1opzjty7kdec6$.dlg@40tude.net>
user J.F pisze tak:
>> a co jeśli to wszystko było zrobione, wymienione i dalej pedał
>> gumowy?
>>
>> pompa hamulcowa już przepuszcza trochę płynu za tłoczek?
>> te cztery uszczelki oringi?
>
> Wtedy masz efekt taki, że wciskasz pedał i trzymasz nacisk, a on
> powoli opada az do podłogi.
no fakt, nie mam tego, nie opada
czyli
1. nadal zapowietrzony 90%
2. stare wężyki 10%
musze kupic baniaczek do odpowietrzania
> Zaciski wyczysczone, ruchomosc sprawdzona, klocki sprawdzone,
> klocki i tarcze ze smaru/oleju wytarte
nie, Polska w ruinie, wszystko do roboty
rozkminiam od czego zależy w jakim momencie od naciśnięcia
pojawia się silny opór na pedale (zerojedynkowo).
Wychodzi, że zapowietrzony układ.
ile powinien wynosić skok jałowy?
30%?
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
6. Data: 2025-05-22 15:17:29
Temat: Re: ostrość hamulców
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 May 2025 14:35:26 +0200, PiteR wrote:
> in <news:fmgrpldx3ngy$.1opzjty7kdec6$.dlg@40tude.net>
> user J.F pisze tak:
>>> a co jeśli to wszystko było zrobione, wymienione i dalej pedał
>>> gumowy?
>>> pompa hamulcowa już przepuszcza trochę płynu za tłoczek?
>>> te cztery uszczelki oringi?
>>
>> Wtedy masz efekt taki, że wciskasz pedał i trzymasz nacisk, a on
>> powoli opada az do podłogi.
>
> no fakt, nie mam tego, nie opada
>
> czyli
> 1. nadal zapowietrzony 90%
> 2. stare wężyki 10%
>
> musze kupic baniaczek do odpowietrzania
Albo poczytac, jak to się robi w twoim samochodzie.
>> Zaciski wyczysczone, ruchomosc sprawdzona, klocki sprawdzone,
>> klocki i tarcze ze smaru/oleju wytarte
>
> rozkminiam od czego zależy w jakim momencie od naciśnięcia
> pojawia się silny opór na pedale (zerojedynkowo).
>
> Wychodzi, że zapowietrzony układ.
Albo inna "sprężystość" w układzie.
> ile powinien wynosić skok jałowy?
> 30%?
Nie wiem, czy jest jakaś norma.
30% wygląda w miarę OK, a zależy np od bicia tarcz.
No ale jak nacisniesz parę razy na postoju, to powinieneś zobaczyc,
czy w biciu problem.
(z uruchomionym silnikiem, bo wspomaganie)
J.
-
7. Data: 2025-05-22 16:00:26
Temat: Re: ostrość hamulców
Od: Generalny Team Wyborczych dla Polonusów - 2 miliony głosów <u...@n...org.invalid>
PiteR <e...@f...pl> posted:
> na ostrość hamulców składa się
>
> -świeży płyn
> -odpowierzenie
> -nowe weżyki elastyczne
>
> a co jeśli to wszystko było zrobione, wymienione i dalej pedał gumowy?
>
> pompa hamulcowa już przepuszcza trochę płynu za tłoczek?
> te cztery uszczelki oringi?
>
Pierwsze co sprawdzamy, to czy hamulce w ogóle hamują.
Rozpędzamy się na otwartym terenie: ziemia, piasek, żwir
i gwałtownie hamujemy
a potem wychodzimy z samochodu i obserwujemy ślady hamowania, czy symetryczne,
czy długie i robimy zdjęcia.
Następnie rozpędzamy się i hamujemy hamulcem ręcznym
i obserwujemy ślady, ich długość, czy jednakowe
i robimy zdjęcia
I powtarzamy test hamulców kilkukrotnie.
A potem jedziemy do znajomego , do wulkanizatora i szybko zdejmujemy koła
i sprawdzamy stan tarcz hamulcowych, czy gładkie, czy zużyte, czy mają na zewnątrz
wystający rant.
Uzupełniamy płyn hamulcowy
i wielokrotnie hamujemy na gruncie nieutwardzonym czy pojawiają się wycieki płynu.
Sprawdzamy, czy samochód nie jest nadmiernie obciążony


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem