  • 1. Data: 2011-11-07 15:16:32
    Temat: pamięć flash i temperatura
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    idzie zima, nurtuje mnie takie pytanie/zagadnienie:

    pamięć flash ma zakres dopuszczalnych temperatur pracy 0-70 st. C... co to
    oznacza? czy jeśli wyślę moje urządznie zimą, i będzie leżało w samochodzie
    poczty przy -20 st. C to czy pamięć flash może ulec wykasowaniu? jak to
    jest?

  • 2. Data: 2011-11-07 19:51:06
    Temat: Re: pamięć flash i temperatura
    Od: "MiSter" <B...@W...PL>

> [...]
    > oznacza? czy jeśli wyślę moje urządznie zimą, i będzie leżało w
    > samochodzie poczty przy -20 st. C to czy pamięć flash może ulec

    No to daj pamięć I-ndustrial (-20 - 70) i po kłopocie.

    MiSter

  • 3. Data: 2011-11-08 08:15:30
    Temat: Re: pami?? flash i temperatura
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-11-07 20:51, MiSter pisze:

    > No to daj pami?? I-ndustrial (-20 - 70) i po k?opocie.

    Industrial to chyba -40 +85C, przynajmniej u mnie...

    AWa.

  • 4. Data: 2011-11-08 09:42:25
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Industrial to chyba -40 +85C, przynajmniej u mnie...

    ale co się będzie działo gdy nie wymienię? Ktoś wie?

  • 5. Data: 2011-11-08 10:29:14
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20110701" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:j9atht$l5e$1@node2.news.atman.pl...

    > ale co się będzie działo gdy nie wymienię? Ktoś wie?
    Oprócz temperatury pracy powinna też być specyfikowana temperatura
    przechowywania i to raczej ta powinna Cię interesować.
    Moim zdaniem Flash nie rozprogramuje się od niskiej temperatury - szybciej
    może obudowa popękać na stykach z pinami o innej rozszerzalności
    temperaturowej itp.
    Wydaje mi się, że rozprogramowaniu powinna sprzyjać raczej wysoka
    temperatura. Większa ruchliwość atomów w strukturze może sprzyjać ulatywaniu
    ładunków z zapamiętanych bitów. Ale się nie znam.
    P.G.

  • 6. Data: 2011-11-08 13:23:52
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-11-08 11:29, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > temperatura. Większa ruchliwość atomów w strukturze może sprzyjać
    > ulatywaniu ładunków z zapamiętanych bitów. Ale się nie znam.

    Prosty przyklad plyty RB mikrotika kazda ma na pokladzie pamiec NAND, z
    tego co wiem po krotkim czasie pojawiaja sie BAD sektory.

  • 7. Data: 2011-11-08 20:51:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-11-08 14:23 Jerzy Dombczak napisał(a):

    > Prosty przyklad plyty RB mikrotika kazda ma na pokladzie pamiec NAND, z
    > tego co wiem po krotkim czasie pojawiaja sie BAD sektory.

    Ale w niskiej czy wysokiej temperaturze w końcu?

    Do takich wytrzymałych zastosowań to powinni wkładać stary dobry NOR Flash.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-11-09 06:26:06
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-11-08 21:51, Adam Dybkowski pisze:

    > Ale w niskiej czy wysokiej temperaturze w końcu?
    >
    > Do takich wytrzymałych zastosowań to powinni wkładać stary dobry NOR Flash.

    Plyty wisza na dachu to wyobraz sobie w zimie jak zawieje to minus 40 w
    lecie jak przygrzeje na dachu to ponad 100 stopni. Do tego spore
    wachania dzien-noc. Trzeba wziac poprawke na skrzynke w krtorej toto
    wisi na dachu.

  • 9. Data: 2011-11-09 06:40:08
    Temat: Re: pamiec flash i temperatura
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Nov 2011 11:29:14 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > temperatura. Większa ruchliwość atomów w strukturze może sprzyjać ulatywaniu
    > ładunków z zapamiętanych bitów. Ale się nie znam.

    Mam podobne zdanie ... ale od ~100C eprom sie nie rozprogramowuje.
    No ale to byl UV eprom 8kB, a nie 8GB :-)

    Swoja droga to mnie ciekawi jak oni to robia - nie bardzo widze mozliwosc
    celowego projektu w krzemie, ale sie nie znam.
    Czyzby tylko inne materialy na obudowe, czy selekcja poprodukcyjna ?
    Czy to samo, ale inna specyfikacja w katalogu ?

    Ale to bylo odnosnie ukladow cyfrowych, te nowe pamieci to bardziej
    analogowe, moze wtedy lepszy projekt potrzebny.

    J.