  • 1. Data: 2011-05-28 06:59:33
    Temat: panel logowania
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    Witam.
    Jestem lamerem, ale chciałbym sobie zrobić taki oto panel logowania (a
    nuż się uda :). O taki jak tutaj np. :

    http://www.softwaredroid.com/themes/green_element/im
    ages/screenshots/admin_panel_login.gif

    Chodzi mi tylko o stronę wizualną - jak się do tego zabrać.

    - czy uda się to zrobić przy pomocy DIV-a, który będzie ramką dla tego
    obrazka i tam wstawić editboxy o odpowiedniej wysokości i długości oraz
    ustawić atrybuty takie jak padding, margin itd...?

    - czy DA się wtedy nad nimi równo wpasować tekst "login", "password"
    itd...? Czy lepiej te teksty narysować na tym tle? (gorzej jak będzie
    trzeba później np. zmienić język)

    - czy może trzeba by to jakoś pozycjonować "absolutnie" co do px na ekranie?

    Generalnie proszę o podpowiedź jakimi sposobami nanieść opisy, pola na
    podanie loginu/hasła oraz przyciski na tego typu obrazek, żeby się nie
    rozjeżdżało i dało jako całość (później) wpasować w resztę strony -
    zanim zacznę samodzielnie rzeźbić w g...

    Pozdr.

    PS. patrzyłem na inne strony, ale trafiam na panele poszatkowane wzdłuż
    i w poprzek divami (pewnie z zupełnie innych powodów) i ciężko mi się w
    tym połapać.

  • 2. Data: 2011-05-28 10:18:04
    Temat: Re: panel logowania
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 28 May 2011 08:59:33 +0200, mokpl wrote:
    > - czy uda się to zrobić przy pomocy DIV-a, który będzie ramką dla tego
    > obrazka i tam wstawić editboxy o odpowiedniej wysokości i długości oraz
    > ustawić atrybuty takie jak padding, margin itd...?

    glupie pytanie czy sie uda :) jak sie postarasz, to sie uda. ale ja bym
    to zrobil tak, jak piszesz w post scriptum: kazdy element to oddzielny
    div, tak jest logiczniej

    > - czy DA się wtedy nad nimi równo wpasować tekst "login", "password"
    > itd...? Czy lepiej te teksty narysować na tym tle? (gorzej jak będzie
    > trzeba później np. zmienić język)

    poczytaj o html5 placeholder, tym bardziej ze pewnie chcesz by tekst
    znikal jak sie tam kursor pojawi. ale zadziala tylko w nowych wersjach
    przegladarek (dla starszych poczytaj o js placeholder)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 3. Data: 2011-05-28 10:37:35
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-05-28 12:18, |<onrad pisze:

    > poczytaj o html5 placeholder, tym bardziej ze pewnie chcesz by tekst
    > znikal jak sie tam kursor pojawi. ale zadziala tylko w nowych wersjach
    > przegladarek (dla starszych poczytaj o js placeholder)

    Chodzi o tekst nad editboxem a nie w środku. W określonej odległości od
    niego. A pod tekstem obrazek. I editbox o określonej szerokości i wysokości.

  • 4. Data: 2011-05-28 10:43:25
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-05-28 12:18, |<onrad pisze:

    > glupie pytanie czy sie uda :) jak sie postarasz, to sie uda. ale ja bym
    > to zrobil tak, jak piszesz w post scriptum: kazdy element to oddzielny
    > div, tak jest logiczniej

    Każdy tekst i każdy przycisk to osobny div?
    I pod ~ 10 różnych divów jedno tło?
    Mhm...

  • 5. Data: 2011-05-28 11:06:41
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 28 May 2011 12:37:35 +0200, mokpl wrote:

    > Chodzi o tekst nad editboxem a nie w środku. W określonej odległości od
    > niego. A pod tekstem obrazek. I editbox o określonej szerokości i
    > wysokości.

    co ty w ogole nazywasz editboksem? i co za tekst? "Software Droid"? To
    ten tekst na pewno musisz obrazkiem, bo nikt nie ma takiej czcionki u
    siebie

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 6. Data: 2011-05-28 11:07:18
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 28 May 2011 12:43:25 +0200, mokpl wrote:

    > Każdy tekst i każdy przycisk to osobny div? I pod ~ 10 różnych divów
    > jedno tło? Mhm...

    rozne tla. i przyciski to nie divy a inputy

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 7. Data: 2011-05-28 11:15:32
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Sat, 28 May 2011 11:06:41 +0000 (UTC), |<onrad wrote:

    [...]

    > co ty w ogole nazywasz editboksem? i co za tekst? "Software Droid"? To
    > ten tekst na pewno musisz obrazkiem, bo nikt nie ma takiej czcionki u
    > siebie

    Można przecież osadzić.

    --
    M.G.

  • 8. Data: 2011-05-28 12:24:46
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Sat, 28 May 2011 13:15:32 +0200, M.G. wrote:

    > On Sat, 28 May 2011 11:06:41 +0000 (UTC), |<onrad wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Można przecież osadzić.

    mozna. ale ja bym nie osadzal. nie chce mi sie punktowac powodow :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 9. Data: 2011-05-30 05:09:57
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-05-28 13:06, |<onrad pisze:

    > co ty w ogole nazywasz editboksem?

    Oj zwał jak zwał - pole na wpisywanie tekstu.

    > i co za tekst? "Software Droid"?
    > ten tekst na pewno musisz obrazkiem, bo nikt nie ma takiej czcionki u
    > siebie

    Oj jaki "software droid"? Przecież to jakiś przykład był. Pisałem też

    "czy DA się wtedy nad nimi równo wpasować tekst "login", "password" itd...?"

  • 10. Data: 2011-05-30 19:00:43
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 08:59, mokpl pisze:
> [...]
    > rozjeżdżało i dało jako całość (później) wpasować w resztę strony -
    > zanim zacznę samodzielnie rzeźbić w g...

    masz tu kod, nie dziala dobrze na IE bo nie chcialo mnie sie ohackowac kodu:
    <head>
    body{
    background-color:#EBF0F1;
    }
    #login{
    margin:auto;
    position:relative;
    top:170px;
    width:408px;
    height:311px;

    background-image:url('http://img716.imageshack.us/im
    g716/2306/droid.png');
    background-repeat:no-repeat;

    }
    #username{
    position:absolute;
    top:90px;
    left:33px;
    }
    #password{
    position:absolute;
    top:155px;
    left:33px;
    }
    #submit{
    position:absolute;
    top:222px;
    left:113px;
    height:28px;
    width:185px;
    border:none;
    background-color:transparent;
    font-family:Verdana;
    font-size:15px;

    }
    #foot{
    position:absolute;
    top:270px;
    width:100%;
    text-align:center;
    font-size:9px;
    font-family:Verdana;

    }
    .inputtext{
    width:340px;
    height:42px;
    border:none;
    background-color:transparent;
    color:#B3B6B5;
    font-weight:bold;
    font-size:18px;
    font-family:Verdana;
    }

    </head>
    <form method='get' action='#'>
    <input type='text' id='username' class='inputtext' value="Username"
    onfocus="if (this.value == 'Username') {this.value = '';}" onblur="if
    (this.value == '') {this.value = 'Username';}">
    <input type='text' id='password' class='inputtext' value="Password"
    onfocus="if (this.value == 'Password') {this.value = '';}" onblur="if
    (this.value == '') {this.value = 'Password';}">
    <input type='submit' id='submit' value='Login'>
    </form>