  • 1. Data: 2011-05-26 10:33:46
    Temat: Pozycjonowanie - kilka domen
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Mówi się o tym, że nie należy powielać treści serwisów, że będzie to
    negatywnie oceniane. Przykładowo tu:

    http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thr
    ead?tid=7a3d01984b6f1318&hl=pl

    Jednakże czasem zdarza się, że firmy mają i muszą mieć kilka domen
    prowadzących do tego samego serwisu WWW. Jak w takiej sytuacji najeży
    postępować aby nie podpaść pod w/w?

  • 2. Data: 2011-05-26 10:36:24
    Temat: Re: Pozycjonowanie - kilka domen
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 26 May 2011 12:33:46 +0200, Marek wrote:

> [...]
    >
    > Jednakże czasem zdarza się, że firmy mają i muszą mieć kilka domen
    > prowadzących do tego samego serwisu WWW. Jak w takiej sytuacji najeży

    301.

    --
    M.G.

  • 3. Data: 2011-05-26 19:53:17
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 26 May 2011 12:36:24 +0200, M.G. napisał(a):

    > 301.

    Nie, ten wariant odpada. Adres w przeglądarce zmieni się wtedy na inny.
    Marketing tego nie zdzierży :-)

  • 4. Data: 2011-05-26 19:56:59
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 26 May 2011 21:53:17 +0200, Marek wrote:

    > Nie, ten wariant odpada. Adres w przeglądarce zmieni się wtedy na inny.
    > Marketing tego nie zdzierży :-)

    To powiedz temu marketingowi, że chcą Wam sabotować kanał marketingowy i że
    z grawitacją nie wygrają. Odwołaj się do szefa albo szefa wszystkich
    szefów.

    --
    M.G.

  • 5. Data: 2011-05-27 07:42:30
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 26 May 2011 21:56:59 +0200, M.G. napisał(a):

    > To powiedz temu marketingowi, że chcą Wam sabotować kanał marketingowy i że
    > z grawitacją nie wygrają. Odwołaj się do szefa albo szefa wszystkich
    > szefów.

    Podsumowując: udostępnienie serwisu WWW pod więcej niż jedną domeną jest
    powielaniem treści w rozumieniu Google?

  • 6. Data: 2011-05-27 07:56:05
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 09:42:30 +0200, Marek wrote:

    > Podsumowując: udostępnienie serwisu WWW pod więcej niż jedną domeną jest
    > powielaniem treści w rozumieniu Google?

    Nie tyle powielaniem, co tworzeniem nowego sajtu, z odrębnymi statystykami
    itp. Bo skoro nie ma przekierowań, to skąd Google ma wiedzieć, że to ta
    sama strona? Samo IP nie wystarczy, bo na tym samym IP może siedzieć wiele
    stron.

    Google zaleca nawet, żeby zdecydować się, czy przed adresem będzie "www"
    czy też nie, bo "www" to poddomena i bez odpowiednich przekierowań
    "www.firma.pl" będzie traktowana osobno w stosunku do "firma.pl". Gdy
    ustawiasz stronę w Webmaster Tools, to możesz skonsolidować wyniki dla obu
    wariantów, wskazując, który z nich jest podstawowym.

    --
    M.G.

  • 7. Data: 2011-05-27 07:56:55
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 09:56:05 +0200, M.G. wrote:

    [...]

> [...]
    > ustawiasz stronę w Webmaster Tools, to możesz skonsolidować wyniki dla obu
    > wariantów, wskazując, który z nich jest podstawowym.

    Swoją drogą - ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, w której to mógłby być
    problem dla marketingu. Co oni tam powymyślali?

    --
    M.G.

  • 8. Data: 2011-05-27 09:34:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 26 May 2011 21:53:17 +0200, Marek napisał(a):

    > Nie, ten wariant odpada. Adres w przeglądarce zmieni się wtedy na inny.
    > Marketing tego nie zdzierży :-)

    To rozwiązanie jest najlepsze, ale nie jedyne. Możesz jeszcze:
    - na domenach dodatkowych zrobić ramki w których będzie docelowa witryna
    (swoją drogą nazwa.pl tak robi standardowo "przekierowania" :P),
    - wyłączyć dodatkowe serwisy z indeksacji w Google przez robots.txt
    (potrzebny będzie jakiś fikołek w skrypcie który wygeneruje treść robots
    zależnie od domeny, albo jakieś zmyślne poukładanie plików na serwerze,
    żeby się docelowa witryna przypadkiem nie wyindeksowała :)

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 9. Data: 2011-05-27 09:38:20
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Fri, 27 May 2011 11:34:12 +0200, Kapsel wrote:

    > To rozwiązanie jest najlepsze, ale nie jedyne. Możesz jeszcze:
    > - na domenach dodatkowych zrobić ramki w których będzie docelowa witryna
    > (swoją drogą nazwa.pl tak robi standardowo "przekierowania" :P),

    O Jezus.

> [...]
    > zależnie od domeny, albo jakieś zmyślne poukładanie plików na serwerze,
    > żeby się docelowa witryna przypadkiem nie wyindeksowała :)

    To tym bardziej zaszkodzi, bo zmarnowane zostaną np. wszystkie linki do
    "wyłączonych" domen.

    --
    M.G.

  • 10. Data: 2011-05-27 10:42:06
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 27 May 2011 09:56:55 +0200, M.G. napisał(a):

    > Swoją drogą - ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, w której to mógłby być
    > problem dla marketingu. Co oni tam powymyślali?

    Chodzi o to, że połączyły się 2 znane w kraju firmy. Żadna z nich nie chce
    zrezygnować ze swojej domeny. Pod pojęcie rezygnacji rozumie się również
    zrobienie przekierowania na inną domenę. Poniekąd jest to dla mnie
    zrozumiałe.

    >Nie tyle powielaniem, co tworzeniem nowego sajtu, z odrębnymi statystykami
    itp

    Zgodnie z przytaczaną dyskusją źle oceniane będzie powielanie treści a nie
    tworzenie nowego sajtu. Statystyki to temat niezwiązany z w/w. Dopytuję się
    w tym kontekscie czy uruchomienie serwisu np. pod 2ma domenami jest z
    punktu widzenia Googli zjawiskiem, które albo będzie łamać regulamin albo
    będzie negatywnie wpływać na pozycję serwisu.