  • 11. Data: 2019-09-14 23:26:31
    Temat: Re: pech
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Ciekawa usterka - ekran bialy, obrazu zero, widac tylko linie
    > powrotow. Fonia jest, na pilota reaguje - tylko nic nie wyswietla.
    > Jakby w srodku cos wysterowalo na maksa ... ale 3 kolory naraz ?
    >
    > Hm, a moze jakies przepiecie przyszlo od kablowki i eurozlacza, i tam
    > zalatwilo przelacznik wejsc ?
    >
    > Macie jakies pomysly, do czego by tu uzyc trafopowielacz ?

    Napięcie na kinolu poszło w krzaki. Normalnie chyba jest 575v.
    Trzeba pokręcić delikatnie prkiem na trafopowielaczu (chyba screen nie
    focus) czy reaguje ekran i znikną powroty.

    Drugie miejse do przejrzenia to wzmacniacze RGB ich zasilacz +200v

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2019-09-15 00:09:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 10:21:12 +0200, Desoft napisał(a):

    > Pomierz napięcia na kineskopie.
    > WN masz, bo świeci.
    > Ogniskowanie?
    > Najbardziej prawdopodobne to brak zasilania wzmacniaczy wizyjnych (200V
    > o ile pamiętam)

    No i musze podziekowac.

    Juz chialem polemizowac, ze przeciez za jasnosc to te tranzystory
    odpowiadaja, co "zwieraja" katody do masy, ale sie przyjrzalem plytce
    kineskopu.

    Jest tam TDA6108,
    http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/34916/Philips/TD
    A6108JF

    kiepski ten pdf, ale napiecie zasilania "do 250V" podaje.
    A naprawde jest 10V. Cos duza rozbieznosc.
    Schematu oczywiscie brak, patrze dalej ... faktycznie kabelek dochodzi
    do plyty glownej kolo napisu 200V.

    Winnym okazal sie oporniczek 47 ohm, szeregowo w zasilaniu kosci.
    Utracil przewodnosc.

    A juz zrobilem rundke po sklepach, ale nie tak latwo kupic TV w jeden
    dzien :-)

    Swoja droga:
    -rezystor w ogole nie przewodzi ... skad te 10V na zasilaniu ?
    Wsteczne z katod ? Na katodach tez 10V.

    -co by bylo w prostym ukladzie z tranzystorami i rezystorami, gdyby
    napiecia zabraklo ? Napecia nie ma, ale tranzystor przeciez nie
    przepusci ...

    Wiec ja dziekuje za pozyteczna informacje ...
    LG, Sony itp Ci nie dziekuja, Media Markt i Neonet tez Ci nie
    dziekuja ... ale pretensje moga miec tylko do siebie :-)

    A cos mi sie widzi, ze ze zlosci to naprawie drugi TV :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-09-15 13:24:58
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > Swoja droga:
    > -rezystor w ogole nie przewodzi ... skad te 10V na zasilaniu ?
    > Wsteczne z katod ? Na katodach tez 10V.

    kineskop to lampa, prąd płynie z anody do katody. Te 25kV musi się
    gdzieś zamknąć.

    > -co by bylo w prostym ukladzie z tranzystorami i rezystorami, gdyby
    > napiecia zabraklo ? Napecia nie ma, ale tranzystor przeciez nie
    > przepusci ...

    tak samo, z reguły wzmacniacze wizyjne to układ przeciwsobny.
    W koreańskich były zwykłe OE.

    --
    Desoft