  • 1. Data: 2010-07-07 21:48:02
    Temat: [piatkowo] blokada kierownicy
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    http://www.metacafe.com/watch/4750025/centraal_behee
    r_picnic/

  • 2. Data: 2010-07-08 00:42:02
    Temat: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Bastion pisze:
    > http://www.metacafe.com/watch/4750025/centraal_behee
    r_picnic/

    Przypomniala mi sie dyskusja na pewnym amerykanskim forum o blokadzie
    pedalu w Toyocie i pomyslami niektorych Amerykancow, zeby w takim
    wypadku zatrzymywac auto poprzez ocieranie sie na autostradzie o
    barierki ;].

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 3. Data: 2010-07-08 05:39:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Stefan" <s...@c...wp.pl> wrote in message
> [...]
    > pedalu w Toyocie i pomyslami niektorych Amerykancow, zeby w takim wypadku
    > zatrzymywac auto poprzez ocieranie sie na autostradzie o barierki ;].

    Próbowałeś hamować gdy masz otwartą przepustnicę?
    Pomyślałeś może jak wpływa to na podciśnienie w kolektorze
    ssącym a co za tym idzie wpływ na wspomaganie hamulców?

  • 4. Data: 2010-07-08 07:22:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > "Stefan" <s...@c...wp.pl> wrote in message

    > Próbowałeś hamować gdy masz otwartą przepustnicę?
    > Pomyślałeś może jak wpływa to na podciśnienie w kolektorze
    > ssącym a co za tym idzie wpływ na wspomaganie hamulców?
    Ja myśle i nie wiem. Może podpowiesz?

  • 5. Data: 2010-07-08 10:15:49
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Pszemol pisze:

    > Próbowałeś hamować [...]

    Amerykanin będzie tarł o barierki, Pszemol będzie się zastanawiał jakie
    ma ciśnienie w kolektorze, a rozsądny człowiek wrzuci na luz czy też
    wyłączy silnik.

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 6. Data: 2010-07-08 14:21:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Amerykanin będzie tarł o barierki, Pszemol będzie się zastanawiał jakie ma
    > ciśnienie w kolektorze, a rozsądny człowiek wrzuci na luz czy też wyłączy
    > silnik.

    Co Ci da wrzucenie na luz gdy musisz zahamować nagle, tu i teraz?
    Próbowałeś kiedyś rozpędzony do 130 wyłączyć silnik i potem hamować?
    W jakimś innym samochodzie niż maluch, bez wspomagania hamulców?
    Pomijając już kwestię ryzyka, że możesz kluczyk przekręcić o jeden ząbek
    za dużo i zablokować sobie również kierownicę...

    I dodatkowo dodaj do tego fakt, że jesteś zupełnie zaskoczony dziwnym
    zachowaniem samochodu a ułamki sekund lecą szybko i zaraz coś się stanie.

  • 7. Data: 2010-07-08 14:21:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

    > Ja myśle i nie wiem. Może podpowiesz?

    Poczytaj sobie jak działają hamulce wspomagane pracą silnika.

  • 8. Data: 2010-07-08 14:52:05
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-08 14:21, Pszemol pisze:
    (...)
    > Co Ci da wrzucenie na luz gdy musisz zahamować nagle, tu i teraz?

    Ano napędu na koła nie będzie.

    > Próbowałeś kiedyś rozpędzony do 130 wyłączyć silnik i potem hamować?

    Owszem.

    > W jakimś innym samochodzie niż maluch, bez wspomagania hamulców?

    Oczywiście.

    > Pomijając już kwestię ryzyka, że możesz kluczyk przekręcić o jeden ząbek
    > za dużo i zablokować sobie również kierownicę...

    A w którym to niby samochodzie kierownica się blokuje po przekręceniu
    kluczyka, a nie po jego wyjęciu?

    > I dodatkowo dodaj do tego fakt, że jesteś zupełnie zaskoczony dziwnym
    > zachowaniem samochodu a ułamki sekund lecą szybko i zaraz coś się stanie.

    Na Batmana - kotwica i heja :)

  • 9. Data: 2010-07-08 14:52:27
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 08 lip 2010 o 14:21 GMT, Pszemol napisał(a):

    > Pomijając już kwestię ryzyka, że możesz kluczyk przekręcić o jeden ząbek
    > za dużo i zablokować sobie również kierownicę...

    Kierownica nie zablokuje sie dopuki nie wyciagniesz kluczyka

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 10. Data: 2010-07-08 15:08:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> writes:

    > Co Ci da wrzucenie na luz gdy musisz zahamować nagle, tu i teraz?

    Wrzucenie na luz nie wylacza silnika ani wspomagania hamulcow.

    > Próbowałeś kiedyś rozpędzony do 130 wyłączyć silnik i potem hamować?

    Przy 100 km/h rozrzad przemielil mi sie na miazge i zyje. Wiem, nie
    130...

    > Pomijając już kwestię ryzyka, że możesz kluczyk przekręcić o jeden ząbek
    > za dużo i zablokować sobie również kierownicę...

    Nie znam samochodu, w ktorym blokada kierownicy nie wymaga _wyjecia_
    kluczyka ze stacyjki.

    MJ