  • 1. Data: 2012-10-16 10:10:56
    Temat: plyta z wieloma "bardzo oddzielnymi" portami USB
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Z tego co widzę nowsze płyty główne mają nawet po 14 złącz USB... ale
    jak bardzo są one "rozdzielone"? Tzn. ile niezależnych kontrolerów je
    obsługuje?

    Np. kamerki USB mają zwyczaj zajmować całe dostępne pasmo USB nawet,
    jeśli wykorzystają tylko jego ułamek i np. żeby nagrywać jednocześnie z
    dwóch prostych webowych kamerek ciągły strumień muszę je podłączyć do
    portów USB podłączonych do różnych kontrolerów.

  • 2. Data: 2012-10-16 11:45:11
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 10:10:56 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Z tego co widzę nowsze płyty główne mają nawet po 14 złącz USB... ale
    > jak bardzo są one "rozdzielone"? Tzn. ile niezależnych kontrolerów je
    > obsługuje?

    W instrukcji do plyty sa tabelki pokazujace co z czym sie wspoldzieli, warto
    tam zajrzec.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-10-16 17:04:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2012 11:45, R.e.m.e.K pisze:

    > W instrukcji do plyty sa tabelki pokazujace co z czym sie wspoldzieli, warto
    > tam zajrzec.

    Znakomita rada... pod dwoma warunkami:

    1. model płyty jest już wybrany (trudno przeglądać dziesiątki instrukcji
    w poszukiwaniu schematów)
    2. w instrukcji taka kwestia jest wyraźne poruszona

  • 4. Data: 2012-10-17 21:39:26
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 17:04:39 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Znakomita rada... pod dwoma warunkami:
    >
    > 1. model płyty jest już wybrany (trudno przeglądać dziesiątki instrukcji
    > w poszukiwaniu schematów)
    > 2. w instrukcji taka kwestia jest wyraźne poruszona

    Ale czego konkretnie oczekiwales zadajac pytanie o plyty glowne w stylu:

  • 5. Data: 2012-10-17 21:57:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2012 21:39, R.e.m.e.K pisze:

    > Ale czego konkretnie oczekiwales zadajac pytanie o plyty glowne w stylu:
    > "Tzn. ile niezależnych kontrolerów je obsługuje??"

    Oczekiwałem na odpowiedź kogoś kompetentnego - czy jest jakiś konkretny
    chipset/płyta o takich cechach, czy też może jest to jakoś specjalnie
    oznaczane.

    Przykładowo: w przypadku hubów przy analogicznym problemie należy szukać
    "multi-tt" lub innego opisu oznaczającego wiele translatorów transakcji
    zamiast pojedynczego.

  • 6. Data: 2012-10-18 11:25:49
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 21:57:00 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Oczekiwałem na odpowiedź kogoś kompetentnego - czy jest jakiś konkretny
    > chipset/płyta o takich cechach, czy też może jest to jakoś specjalnie
    > oznaczane.

    "Kompetentnego" czy po prostu kogos, kto przejrzal te manuale od wielu plyt
    i poda Ci na tacy gotowca?

    > Przykładowo: w przypadku hubów przy analogicznym problemie należy szukać
    > "multi-tt" lub innego opisu oznaczającego wiele translatorów transakcji
    > zamiast pojedynczego.

    I naprawde myslisz, ze takie szczegoly konstrukcyjne, ktore nie interesuja
    99,9% klientow, beda umieszczone w kilkuzdaniowym opisie mobo?

    Zreszta patrzac na to praktycznie to przejrzenie tych manuali to nie jest az
    taki problem. Nie trzeba przegladac wszystkich dostepnych modeli. Wystarczy
    wybrac kilka plyt, ktore odpowiadaja Twoim wymogom i tych kilka manuali
    przejrzec.

    No ale moze rzeczywiscie ktos kompetentny Ci pomoze. Powodzenia.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2012-10-18 11:43:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2012 11:25, R.e.m.e.K pisze:

    > "Kompetentnego" czy po prostu kogos, kto przejrzal te manuale od wielu plyt
    > i poda Ci na tacy gotowca?

    Na przykład. Po co wyważać otwarte drzwi?

    Albo może ma inne źródło tej wiedzy. Nie wnikam.

    > I naprawde myslisz, ze takie szczegoly konstrukcyjne, ktore nie interesuja
    > 99,9% klientow, beda umieszczone w kilkuzdaniowym opisie mobo?

    A jakiś przepis tego zabrania?

> [...]
    > wybrac kilka plyt, ktore odpowiadaja Twoim wymogom i tych kilka manuali

    Póki co to jedyne kryterium. Kombinuj dalej.

    > No ale moze rzeczywiscie ktos kompetentny Ci pomoze. Powodzenia.

    Dzięki. A tobie może kiedyś się uda nauczyć polskich znaków. Też powodzenia.

  • 8. Data: 2012-10-18 12:23:41
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 11:43:37 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Na przykład. Po co wyważać otwarte drzwi?

    Grupy dyskusyjne to nie farma jeleni. Ten co otworzyl te drzwi poniosl tego
    koszt. Zaplac komus to zrobi to za Ciebie a nie szukaj frajera. To nie jest
    pytanie z dziedziny wiedzy tylko oczekiwanie, ze ktos za Ciebie odwali
    zmudna robote.

    > Albo może ma inne źródło tej wiedzy. Nie wnikam.

    Spoko, po co sie tym interesowac, wszak potrzebujesz tylko konkretnego
    modelu.

    > A jakiś przepis tego zabrania?

    Przepis nie, logika.

    > Póki co to jedyne kryterium. Kombinuj dalej.

    Tego nie zalapalem.

    > Dzięki. A tobie może kiedyś się uda nauczyć polskich znaków. Też powodzenia.

    Tutaj juz bardzo brzydko sie chwytasz, wstyd mi za Ciebie. A odpisalem w
    pierwszym (i jak dotad jedynym) poscie tego watku ze szczera checia pomocy i
    podejrzeniem, ze moze nie wiesz, ze jest to w instrukcji. Powodzenia tez
    zyczylem szczerze. Za chec pomocy zostalem obsztorcowany - ok, bywaja i tacy
    uzytkownicy usenetu, powinienem juz sie przyzwyczaic. EOT.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 9. Data: 2012-10-18 14:25:04
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 12:23:41 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]
    > pytanie z dziedziny wiedzy tylko oczekiwanie, ze ktos za Ciebie odwali

    Bez przesady!
    Andrzej nikogo tu nie prosił, żeby wertował instrukcje do płyt. A całkiem
    możliwe, że ktoś zmagał się z podobnym problemem, znalazł dość uniwersalne
    rozwiązanie i chętnie się nim podzieli. I wcale nie będzie jeleniem.

    > Spoko, po co sie tym interesowac, wszak potrzebujesz tylko konkretnego
    > modelu.

    Co w tym dziwnego lub niewłaściwego?

    > Przepis nie, logika.

    Co by było nielogicznego w umieszczeniu informacji o liczbie kontrolerów
    usb?

    Do wątkotwórcy: czy podłączenie 2 kamerek usb 2.0 do kontrolera usb 3.0 nie
    rozwiązałoby problemu? Ja nie wiem, tylko sugeruję.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2012-10-19 12:56:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2012 14:25, GLaF pisze:

> [...]
    > możliwe, że ktoś zmagał się z podobnym problemem, znalazł dość uniwersalne
    > rozwiązanie i chętnie się nim podzieli. I wcale nie będzie jeleniem.

    Matołek remuś tak ma - chciał błysnąć, nie wiedział jak, więc pitoli bez
    sensu.

    [ciach]

    > Co by było nielogicznego w umieszczeniu informacji o liczbie kontrolerów
    > usb?

    Popsułoby remusiowi wizję świata.

    > Do wątkotwórcy: czy podłączenie 2 kamerek usb 2.0 do kontrolera usb 3.0 nie
    > rozwiązałoby problemu? Ja nie wiem, tylko sugeruję.

    Nie mam 3.0, więc nie mam jak sprawdzić.