  • 1. Data: 2010-01-09 16:50:37
    Temat: pozycjonowanie czy adwords ?
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    witam

    co jest lepsze dla strony obecnie NIE ISTNIEJACEJ w wyszukiwarce?

    wykupic opcje pozycjonowania w stylu "10 fraz przez rok" w allegro,
    czy pobawic sie w google adwords?

    co daje lepsze efekty?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-09 21:40:37
    Temat: Re: pozycjonowanie czy adwords ?
    Od: olo <o...@n...com>

    dziadek69 pisze:
    > co jest lepsze dla strony obecnie NIE ISTNIEJACEJ w wyszukiwarce?
    >
    > wykupic opcje pozycjonowania w stylu "10 fraz przez rok" w allegro,
    > czy pobawic sie w google adwords?
    >
    > co daje lepsze efekty?

    jeśli się nie mylę to ani jedno ani drugie. Ja nie skorzystałem ani z
    tej ani z tej opcji i strona (oczywiście po pewnym czasie) całkiem
    dobrze się zapozycjonowała sama (no dodałem ją do *kilku* katalogów stron)

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!

  • 3. Data: 2010-01-09 21:45:48
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 9 Jan 2010 17:50:37 +0100, dziadek69 napisał(a):

> [...]
    >
    > co jest lepsze dla strony obecnie NIE ISTNIEJACEJ w wyszukiwarce?
    >
    > wykupic opcje pozycjonowania w stylu "10 fraz przez rok" w allegro,

    To mocno zależy od tego ile masz czasu, ile pieniędzy i kogo szukasz.

    Jak np. masz trudną branżę i klientów w paru miastach, a sprzedawać chcesz
    od razu - bierz adword.
    Jak oferta się nie pali, to możesz popróbować pozycjonowania.

    A tak optymalnie, to jest równocześnie wybrać oba - adwords na początku
    pokaże, które słowa dają najlepszą konwersję (sprzedaż), te wybierasz do
    pozycjonowania i kontynuujesz adwordsy, aż nie będą wysoko w wynikach
    naturalnych.

    Adwords jest ogółem fajne, bo działa natychmiast i jest mocno mierzalne, z
    pozycjonowaniem jest trudniej (czas, okresy wypowiedzenia, mała kontrola
    itd). ale w dłuższej perspektywie jest tańsze i przynosi (zazwyczaj) lepszą
    sprzedaż.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2010-01-10 01:44:14
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak np. masz trudną branżę i klientów w paru miastach, a sprzedawać chcesz
    > od razu - bierz adword.
    > Jak oferta się nie pali, to możesz popróbować pozycjonowania.

    fotografia, czyli konkurencja duza...
    wezme raczej na poczatku adwords, tylko musze dobrze skonfigurowac, zeby za
    szybko pieniadze nie uplynely
    plus planuje wylicytowac na allegro "pozycjonowanie 10 slow na rok" bo
    ponizej 100zl da sie kupic,
    a noz widelec zawsze jakis profit moze z tego bedzie..

    jedyne co zrobilem do tej pory to meta tagi, bede musial dorzucic do
    katalogow...

    mam jeszcze pytanie - co to jest i jak to wykupic, mowie o takiej mapce ze
    znacznikami, ktore
    pojawiaja sie np po wspianiu "fotografia warszawa" - mamy takie pinezki
    ABCDEF + miniaturka mapy

    dziekuje za pomoc i pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-10 01:53:42
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** dziadek69 <a...@u...tlen.pl> wrote:

    > mam jeszcze pytanie - co to jest i jak to wykupic, mowie o takiej mapce ze
    > znacznikami, ktore pojawiaja sie np po wspianiu "fotografia warszawa" - mamy
    > takie pinezki ABCDEF + miniaturka mapy

    To są zdjęcia, które posiadają geograficzne metadane. Albo wprowadzone ręcznie
    albo robione przy obecności GPS (w tagu EXIF pliku ze zdjęciem zapisywana jest
    pozycja geograficzna). Bardzo fajna sprawa. :)

    Tak totalnie na marginesie - czytając czym się parasz i jak próbujesz się
    promować - myślałeś może o masowym napieraniu takich hobbystycznych zdjęć np.
    różnych miejsc i udostępnieniu ich na odpowiedniej licencji Creative Commons?
    To długofalowa strategia ale jeżeli będziesz robił dobre fotki to "łykną" je np
    wikipedyści i zyskasz sporo linków do siebie (takie linki wpływają na pozycję w
    wyszukiwarce).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2010-01-10 09:18:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 10 Jan 2010 02:44:14 +0100, dziadek69 napisał(a):

    > fotografia, czyli konkurencja duza...
    > wezme raczej na poczatku adwords, tylko musze dobrze skonfigurowac, zeby za
    > szybko pieniadze nie uplynely

    Google daje dużo ciekawych poradników do AdWords, są też kursy różne,
    zależy co już potrafisz i jak dobrze rozumiesz sieć.
    Ogółem samodzielne prowadzenie małej kampanii nie jest jakimś wielkim
    wyzwaniem, na początku przygotuj się też że wydasz więcej (kampanię
    zoptymalizujesz sobie w przestrzeni czasu, usuwając nieefektywne słowa).

    > plus planuje wylicytowac na allegro "pozycjonowanie 10 slow na rok" bo
    > ponizej 100zl da sie kupic,
    > a noz widelec zawsze jakis profit moze z tego bedzie..

    Nie chcę robić czarnowidztwa, ale takie 10 słów za 100 zł to się najpewniej
    skończy wydaniem 100 zł i dodaniem do 10 katalogów ;]
    Pozycjonowanie jest droższe, DUŻO droższe. Stąd bywa, że dla pewnych branż
    czy firm, jest nieopłacalne i trzeba się z tym pogodzić. Jak masz czas,
    możesz prowadzić AdWords i samodzielnie promować witrynę - ale znów wymagać
    to będzie nabycia pewnej wiedzy.

    > jedyne co zrobilem do tej pory to meta tagi, bede musial dorzucic do
    > katalogow...

    Z metatagów istotne obecnie jest TITLE (i cannonical może jeszcze ;).
    Resztę olej, no description można zrobić bo często się wyświetla w wynikach
    wyszukiwania.

> [...]
    > znacznikami, ktore
    > pojawiaja sie np po wspianiu "fotografia warszawa" - mamy takie pinezki

    Jeśli mówisz o mapkach Google, które są uzupełnieniem dla wyników
    wyszukiwania - poszukaj informacji o Centrum Firm Lokalnych Google i tam
    się dodaj. Generalnie to nowa usługa i tu też zaczyna funkcjonować pewnego
    rodzaju "pozycjonowanie", ale wszystko jeszcze świeże i trochę tam bajzel
    panuje ;) Niemniej dodać się warto - to nic nie kosztuje.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-01-10 09:20:17
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 10 Jan 2010 02:53:42 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

> [...]
    > wikipedyści i zyskasz sporo linków do siebie (takie linki wpływają na pozycję w

    Wikipiedia sama w sobie jest dobrym źródłem ruchu, niemniej wszystkie linki
    zewnętrzne jakie tam widziałem nie wpływają na pozycje stron linkowanych
    (dodają tag nofollow, żeby właśnie nie spamować wiki ;).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-01-10 15:44:45
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    > Sun, 10 Jan 2010 02:44:14 +0100, dziadek69 napisał(a):

    dzieki wielkie za wyjasnienia, masz u mnie browar na kapsel ;)

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-01-10 20:24:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 10 Jan 2010 16:44:45 +0100, dziadek69 napisał(a):

    > dzieki wielkie za wyjasnienia, masz u mnie browar na kapsel ;)

    Kłaniam się do stópek i życzę sukcesów :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net