  • 1. Data: 2012-04-19 11:01:30
    Temat: problem z tylnym hamulcem
    Od: DR650se <n...@s...com>

    Witam,
    problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby, trzeba go przed
    jazdą
    "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego pedał chodzi luźno i nie hamuje. Po
    podpompowaniu siła hamowania jest bardzo mizerna - ze 100km/h raczej nie da się
    zatrzymać
    motocykla do zera bez wspomagania hamulcem przednim lub silnikiem. Dodatkowo zdarza
    się,
    że tylny hamulec się blokuje i cały czas trzyma. Na taki objaw też pomaga
    podpompowanie -
    wtedy puszcza. Stan płynu hamulcowego jest równo w połowie między min a max i raczej
    go
    nie ubywa, tarcza i klocki są dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie
    tak?

    pozdrawiam

    D.

  • 2. Data: 2012-04-19 11:16:28
    Temat: Re: problem z tylnym hamulcem
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/19/2012 11:01 AM, DR650se wrote:

> [...]
    > w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
    > dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

    Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-04-19 11:32:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/19/2012 11:32 AM, Kuczu wrote:

    > I niech porzadnie odpowietrzy uklad

    To już druga sprawa, ale tak jak niedawno Ty wspominałeś - wężyk+strzykawa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-04-19 11:32:53
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-04-19 11:16, AZ pisze:

    > Nie ma co gdybać, rozbierz zacisk i pompę i dokładnie wszystko obejrzyj.

    I niech porzadnie odpowietrzy uklad

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 5. Data: 2012-04-19 11:37:35
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-19 11:01, DR650se pisze:
    > Witam,
    > problem dotyczy motocykla Suzuki DR650se - nożny hamulec jest słaby,
    > trzeba go przed jazdą "podpompować, żeby w ogóle działał - bez tego

    Zlej stary plyn, wyczysc uklad (chocby przepompowujac plyn hamulcowy),
    odpowietrz. Jesli dalej bedzie jak w opisie to moze trzeba bedzie kupic
    nowa pompe/zestaw naprawczy.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html

  • 6. Data: 2012-04-19 11:38:52
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    DR650se pisze:

> [...]
    > w połowie między min a max i raczej go nie ubywa, tarcza i klocki są
    > dobre. Czy możecie mi podpowiedzieć co może być nie tak?

    Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2012-04-19 12:19:48
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-04-19 11:38, Piotr Rezmer pisze:

    > Mnie Autofus w podobnej sytuacji skasował za wymianę pompy.

    A co zrobili naprawde ?

  • 8. Data: 2012-04-19 12:23:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/19/2012 12:19 PM, Kuczu wrote:

    > A co zrobili naprawde ?

    Odpowietrzyli układ.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-04-19 12:31:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Kuczu pisze:

    > A co zrobili naprawde ?

    Raczej wierzę, że nie chciało im się bawić w diagnostykę i rzeczywiście
    wymienili (przynajmniej nowa była czyściutka).
    U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
    hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7
    blokował tarczę :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2012-04-19 12:38:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/19/2012 12:31 PM, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > U mnie, raczej nie była to kwestia zapowietrzenia i słabej skuteczności
    > hamowania. Zdarzało się że układ się zawieszał i hamulec w trybie 24/7

    No standard jak na ASO, naprawa przez wymiane.

    1. Nie działa element X
    2. Wymień element X na nowy
    3. Jeżeli znowu nie działa to wymień najbliższy niewymieniony jeszcze
    element obok X
    4. Jeżeli znowu nie działa, wróc do 3
    5. Działa, wystaw fakturę i poinformuj właściciela o sukcesie

    Jak hamulec się blokuje to na 90% jest to zatkany powrót w pompie.

    --
    Artur
    ZZR 1200