  • 1. Data: 2009-09-19 19:52:01
    Temat: problem z usb?
    Od: "Leon " <m...@N...gazeta.pl>

    Mój system: Xp prof.SP3 modyfikowany.Athlon3000+ (2GHz), pamięć tylko 1GB.
    Na usb aparat, drukarki, pendrive'y chodzą bez zarzutu - system wykrywa
    wszystko sam.
    Kupiłem ostatnio mp3 sony i pojawił się problem. O ile jakieś noname'mowe mp3
    mi działa to sony nie chce. Na kilku gniazdach usb nie wykrywa mi go wcale, a
    na 2. wykrywa mi go, a po wejściu do katalogu komputer się wiesza (proces
    bezczynności 99%) do momentu wyciągniecia urządzenia.
    Oczywiście podejrzewałem o wadę mp3player, ale wpiąłem go do kompa z vistą i
    śmigał bez zarzutu.
    W instrukcji nie pisało zbyt wiele, że wymagane jest w komputerze jakieś usb w
    wersji niewiadomo jakiej - po prostu usb. Podejrzewam, że moje gniazda usb są
    "nienajmodniejsze".
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2009-09-19 20:06:07
    Temat: Re: problem z usb?
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 19:52:01 +0000, Leon napisał(a):

    /.../ Podejrzewam, że moje
    > gniazda usb są "nienajmodniejsze".
    > Co o tym sądzicie?

    Sprawdz na Ubuntu

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 3. Data: 2009-09-20 07:15:58
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sat, 19 Sep 2009 19:52:01 +0000, Leon napisał(a):
    >
    > /.../ Podejrzewam, że moje
    >
    > Sprawdz na Ubuntu

    No porada prima soft... po co sprawdzac na linie skoro juz wiadomo, ze to
    kwestia programowa. A przynajmniej na taka wyglada, gdyz Vista instalujac
    porty usb uzywa pewnie nowszych/innych sterow do plyty glownej Autora
    tematu, a XP mozliwe ze starszych i masowe urzadzenie soniaka gubi sie i
    zawiesza system, badz nie jest wogole wykrywane. Raczej pomijam tu kwestie
    USB 1.0/2.0 - choc mozna sprawdzic czy niewykrywane jest na usb 1.0, a
    wykrywane ale ze zwiecha na usb 2.0. Mnie to wyglada na problem sterownikow.
    Zapewne stosuunkowo nowy mp3 nie potrzebuje pewnie sterownikow aby byl
    widoczny w systemach xp i wyzej. Autor tematu moze sprobowac przeladowac
    sterowniki od usb - moze jakies stery od mobo/strony producenta mobo. Albo
    zupelnie odwrotnie, sprobowac na domyslnych windowsa, bo te ktore/byc moze
    zostaly zainstalowane z cd od mobo/"gryza" sie z mp3 i tyle. Jest kilka
    kombinacji, a Autorowi pozostaje najciekawsza czesc, odnalezc je :)

    Pozdrawiam.