  • 1. Data: 2009-06-02 10:39:53
    Temat: problem z wyswietlaniem zdjec np w IE8
    Od: "Sebastian -Sebecco- Grabowski" <g...@w...pl>

    Witam :)

    Siedzę od godziny przy google i nic sensownego nie znalazłem, widocznie
    źle pytam... ale do rzeczy:

    na stronie http://printing.w.interia.pl jest testowa wersja strony,
    którą tworzy pewne stowarzyszenie rycerskie - strona nie jest żadnym
    bajerem graficzno-designerskim. Ma zwyczajnie prezentować
    stowarzyszenie. Jednak w galerii (krąg, kapituła) zdjęcia oglądane w
    IE8 są w niebieskim odcieniu jakby przepuszczone przez filtr
    fotograficzny. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, co mam owemu
    stowarzyszeniu powiedzieć - gdzie tkwi ich błąd. Do skalowania zdjęć
    używają FastStone Viewer. Aha na Mozilli ja nie stwierdziłem takiego
    problemu i na IE7 głównodowodzący stowarzyszenia też nie sygnalizował
    błędu...

    --
    Sebastian -Sebecco- Grabowski GG:5064727
    http://www.grabowski.ovh.org

  • 2. Data: 2009-06-02 11:11:02
    Temat: Re: problem z wyswietlaniem zdjec np w IE8
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2009-06-02 12:39, Sebastian -Sebecco- Grabowski pisze:
> [...]
    > używają FastStone Viewer. Aha na Mozilli ja nie stwierdziłem takiego
    > problemu i na IE7 głównodowodzący stowarzyszenia też nie sygnalizował

    Wydaje mi sie ze problem tkwi w programie w ktorym byly obrabiane zdjecia - dziwi
    mnie to że tak
    małe zdjęcia ważą po 500-800KB - takie fotografie powinny ważyć góra 100

    U mnie w operze zdjecia takze sa wyswietlane poprawnie

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 3. Data: 2009-06-02 11:32:18
    Od: Cypriano <c...@n...pl>

    2009-06-02 12:39, Sebastian -Sebecco- Grabowski napisał(a):
> [...]
    > fotograficzny. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, co mam owemu
    > stowarzyszeniu powiedzieć - gdzie tkwi ich błąd. Do skalowania zdjęć

    Witam,
    faktycznie, taki efekt w IE8 występuje.

    Co więcej, po zapisaniu pliku i otworzeniu go za pomocą IrfanView,
    kolory dalej są złe...

    Za to otwierając go FastStonem, przeglądarką windows, RawTherapee,
    ViewNX, GIMPem wygląda normalnie.

    Generalnie w IrfanView pomaga konwersja RGB->BGR, czyli odwrócenie
    kolejności kolorów.
    Dlaczego te pliki tak mają, nie mam pojęcia. Sam też używam FastStone'a
    i nie miałem takich problemów.

    pozdrawiam
    --
    Cypriano

  • 4. Data: 2009-06-02 11:44:09
    Od: Cypriano <c...@n...pl>

    2009-06-02 13:32, Cypriano napisał(a):
    > Generalnie w IrfanView pomaga konwersja RGB->BGR, czyli odwrócenie
    > kolejności kolorów.
    > Dlaczego te pliki tak mają, nie mam pojęcia. Sam też używam FastStone'a
    > i nie miałem takich problemów.

    Sprawdziłem, że jeżeli w FSV zmieni się w opcjach zapisu JPG schemat
    kolorów na RGB, to powstaje taki właśnie efekt.

    Zapisując zmienione zdjęcia standardowo zostawiam "bez zmian", albo to
    co domyślnie stosuje FSV czyli kolory YCbCr. Wtedy nie ma problemów z
    kolorami..

    pozdrawiam
    --
    Cypriano