  • 1. Data: 2009-03-01 13:44:06
    Temat: proste pytanie nt. galerii zdęć w CSS
    Od: tycho <t...@g...pl>

    Witam.
    Mam problem ze stworzeniem prostej galerii zdjęć w CSS, która byłaby
    dobrze widoczna pod IE. Mam następujące problemy:

    1. Chiałbym aby każde zdjęcie było przeskalowane i miało dłuższy bok =
    100px. Zdefiniowałem więc coś takiego:

    #photo img
    {
    max-width: 100px;
    max-height: 100px;
    }

    Niestety, tylko pod firefoxem tak to wygląda, IE w ogóle nie zmniejsza
    zdjęcia.

    2. Każde zdjęcie jest elementem listy, którą określiłem jako kwadrat:

    #photo li
    {
    display:inline;
    width:112px;
    height:112px;
    float:left;
    padding 5px;
    }

    co należy zrobić, aby zdjęcia będące wewnątrz elementów listy były
    wyświetlane centralnie w tym kwadracie, zarówno te poziome jak i te pionowe?

    pozdrawiam,
    tycho

  • 2. Data: 2009-03-02 23:05:09
    Temat: Re: proste pytanie nt. galerii zdęć w CSS
    Od: i...@g...pl

    On 1 Mar, 14:44, tycho <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > max-height: 100px;
    >
    > }
    >
    > Niestety, tylko pod firefoxem tak to wygląda, IE w ogóle nie zmniejsza

    Ponieważ właśnie IE nie obsługuje tego.
    Może tutaj znajdziesz przyczynek do rozwiązania, to najszybciej:
    http://groups.google.com/group/pl.comp.lang.javascri
    pt/browse_thread/thread/fc3d0fd116df405c?pli=1

> [...]
    >
    > co należy zrobić, aby zdjęcia będące wewnątrz elementów listy były
    > wyświetlane centralnie w tym kwadracie, zarówno te poziome jak i te pionowe?

    Musisz poczytać o tabelach i warstwach w CSS. Nie ma wyjścia.

  • 3. Data: 2009-03-03 12:49:35
    Od: i...@g...pl

    On 3 Mar, 00:05, i...@g...pl wrote:

> [...]
    ang.javascript/browse_thread/...

    > Musisz poczytać o tabelach i warstwach w CSS. Nie ma wyjścia.

    I jeszcze: robiąc (ze wzgl. na sposób skalowania obrazka, zdjęcia)
    osobną wersję strony dla IE - trzeba w index.html wstawić
    JavaScriptowy kod rozpoznający przeglądarkę i w zależności od tego
    przekierowujący użytkownika do odpowiedniej wersji strony, dla IE
    właśnie tej ze skalowaniem "ręcznym".
    Poczytaj tu:
    http://www.webdiary.pl/technologie+art.id+204.htm
    http://eros.vlo.gda.pl/~wielo/pub/Books/Javascript/K
    3/przekierowanie.html
    http://www.his.uni.torun.pl/~darekj/webmajstrownia/h
    tml/porady/nnie.shtml
    http://republika.onet.pl/2531,34,1,63,fabryka.html

    Na przyszłość ( co poleciłabym Ci jako pożyteczną ciekawostkę,
    przydatną w innych nieco sytuacjach, kiedy chcesz uniknąć wstawiania
    kodu JS) warto też wiedzieć o ciekawej własności IE - możliwości
    czytania tzw komentarzy warunkowych, podczas gdy inne przeglądarki je
    ignorują - a o tym masz tutaj:
    http://webmade.org/porady/komentarze-warunkowe-ie.ph

    Pozdrawiam.
    XL

  • 4. Data: 2009-03-03 19:33:57
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 03. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) i...@g...pl:

    > http://www.webdiary.pl/technologie+art.id+204.htm
> [...]

    Jesteś archeologiem? Te przykłady były pisane z myślą o Netscape 4 i IE
    5.

> [...]
    > kodu JS) warto też wiedzieć o ciekawej własności IE - możliwości
    > czytania tzw komentarzy warunkowych, podczas gdy inne przeglądarki je

    Komentarze warunkowe są *jedynym*, podkreślam -- *jedynym* -- słusznym
    sposobem wykrywania IE. A i tutaj warto dodatkowo sprawdzać wersje, bo
    IE8 ma kopać tyłki i głupio by było mu aplikować styl dla IE6.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 5. Data: 2009-03-03 21:46:03
    Od: i...@g...pl

    On 3 Mar, 20:33, Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> wrote:
> [...]
    K3/przekierowanie....
    html/porady/nnie.s...

    > Jesteś archeologiem? Te przykłady były pisane z myślą o Netscape 4 i IE

    Bo tak trudno sobie przerobić skrypt, mondralo, i dopisać parę linijek
    tu i tam. Ty byś chciał kawę na ławę.

    :->
> [...]
    > sposobem wykrywania IE. A i tutaj warto dodatkowo sprawdzać wersje, bo
    > IE8 ma kopać tyłki i głupio by było mu aplikować styl dla IE6.

    Jak ktoś sobie aplikuje bez pojęcia same nowinki, to niech mu kopią
    tyłek.
    Wielkiemico - IE8. Kupa dziur od nowa - i tyle.

    > --
    > Niżej podpisany, zamieszkały whttp://minio.xt.pl,

    Kogo to obchodzi.

  • 6. Data: 2009-03-03 21:59:35
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) i...@g...pl:

    > Bo tak trudno sobie przerobić skrypt, mondralo, i dopisać parę linijek

    Kilka linijek... dla Firefoksa... w dwóch wersjach... Opery...
    Konquerora... Arory... siódmego IE... jakiejś popularniejszej
    przeglądarki dla urządzeń przenośnych...

    Nie wiesz co mówisz. Żeby to się nadawało dzisiaj do użycia, konieczne
    by było napisanie tych skryptów zupełnie od nowa. Już pomijając, że
    wykrywanie *przeglądarek* jest błędem który webamsterzy popełnili wiele
    lat temu, a lamerzy kopiują do dzisiaj. Nawet na stronach MS można
    przeczytać że jest to zgubna technika i powinno się stosować wykrywanie
    obiektów (jeśli mowa o JS).

    > Jak ktoś sobie aplikuje bez pojęcia same nowinki, to niech mu kopią
    > tyłek.
    > Wielkiemico - IE8. Kupa dziur od nowa - i tyle.

    Kolejny expert. Masz jakieś konkretne zarzuty wobec IE8? Czy już
    programowo go deprecjonujesz za nazwę?

    > Kogo to obchodzi.

    Żal ci dupę ściska że w swoim ułomnym systemie do grup nie potrafisz
    ustawić podpisu?

  • 7. Data: 2009-03-03 22:02:38
    Od: i...@g...pl

    On 3 Mar, 20:33, Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> wrote:

    > Komentarze warunkowe są *jedynym*, podkreślam -- *jedynym* -- słusznym
    > sposobem wykrywania IE.

    Aha. Jedynym. :->

    http://fwain.shot.civ.pl/

    "Wykrywanie IE

    Podobnie jak w komentarze warunkowe wyposażony jest IE tak też
    wyposażony został w specjalny bajer w rodzaju kodu JS który tylko on
    wykona. Skorzystajmy z niego!

    /*@cc_on @*/
    /*@if (@_jscript_version < 7)
    {
    document.styleSheets[0].href="css/ie_fix.css";
    }
    @end @*/

    Jak widać wyrzucając podpięcie arkusza styli do JS pozbędziemy się
    zaśmiecającego kod niepotrzebnego śmiecia ;) Idąc dalej możemy sobie
    korzystając z jQuery zgotować takie cudo:

    $(document).ready(function() {
    /*@cc_on @*/
    /*@if (@_jscript_version < 7)
    {
    document.styleSheets[0].href="css/ie6_fix.css";
    }
    @end @*/
    });

    Analogicznie porównując zmienną @_jscript_version do wersji IE możemy
    podpinać tylko jeden arkusz - w zależności od wersji IE jaką akurat
    klient wszedł na stronę."

    Lub:
    http://www.webmaniak.net/viewtopic.php?f=13&t=198

  • 8. Data: 2009-03-03 22:07:21
    Od: i...@g...pl

    On 3 Mar, 22:59, Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> wrote:
> [...]
    >
    > Nie wiesz co mówisz. Żeby to się nadawało dzisiaj do użycia, konieczne
    > by było napisanie tych skryptów zupełnie od nowa.

    Przecież napisąłam, że to przykłady - reszta jest oczywista. Nie będę
    pisała od nowa. Podałam linki do poczytania.

> [...]
    > obiektów (jeśli mowa o JS).

    > Kolejny expert. Masz jakieś konkretne zarzuty wobec IE8? Czy już

    Mam zarzuty podobne, jak do IE7 - że jest furtką, ba, bramą dla
    infekcji i włamań. I ósemka lepsza nie będzie. W każdym razie na pewno
    jej nie zainstaluję, póki nie zrobią łat po złych doświadczeniach
    tysięcy maniaków nowinek.

    > Żal ci dupę ściska że w swoim ułomnym systemie do grup nie potrafisz
    > ustawić podpisu?

    A muszę? - nie chce mi się.

    > --
    > Niżej podpisany, zamieszkały whttp://minio.xt.pl,
    > Mirosław Zalewski

    Podpis. Mój. Tu wpisać: .......................

  • 9. Data: 2009-03-03 22:20:06
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 03. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) i...@g...pl:

    > Aha. Jedynym. :->
    [ciach bzdury]

    > /*@cc_on @*/
    ^^
    Pomyślmy... co może znaczy ,,cc"? Czyżby... ,,Conditional comments*"? Tak!
    A jak można to przetłumaczyć na polski? Czy ja słuszałem ,,Komentarze
    warunkowe"? Tak, dziękuję.

    > Lub:
    > http://www.webmaniak.net/viewtopic.php?f=13&t=198

    Niby co, jak nie komentarze warunkowe, ta strona przedstawia?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

    * - dobra, wiem że nie ,,comments" a ,,compilation", ale czy użycie
    innego słowa cokolwiek zmienia? Zwłaszcza że sam MS zaleca używanie tej
    konstrukcji w komentarzu.

  • 10. Data: 2009-03-03 22:28:33
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]

    > Przecież napisąłam, że to przykłady - reszta jest oczywista. Nie będę
    > pisała od nowa. Podałam linki do poczytania.

    To tak, jakbyś na lekcji biologii najpierw opisała rozmnażanie
    prokariotów, a potem, na uwagę o zupełnej nieadekwatności tej wiedzy do
    modelu rozmnażania człowieka, stwierdziła że to przecież oczywiste że
    jest to tylko przykład.

> [...]
    > infekcji i włamań. I ósemka lepsza nie będzie. W każdym razie na pewno
    > jej nie zainstaluję, póki nie zrobią łat po złych doświadczeniach

    Aha, czyli jak inni experci wydajesz autorytatywną opinię aprioryczną.
    Oznacza to że nie mam o czym z tobą rozmawiać.

    > A muszę? - nie chce mi się.

    To czego się mojego czepiasz?