  • 11. Data: 2012-02-20 12:49:09
    Temat: Re: prosty kod sieciowy do gierki
    Od: <k...@w...pl>

    No i mu namieszałeś, chcesz aby on wynajdował koło na nowo -> Implementacja
    Gniazd.
    Po co mu tłumaczysz jak działa stos sieciowy, o tym niech sobie doczyta.

    Do "" poczytaj o gniazdach surowych to podstawa do obecnej komunikacji
    sieciowej.
    musisz sam wymyśleć sobie protokół

    > ok, ale mam szczegolowe pytania (jak nie bedzie odpowiedzi to bee musial
    > sam poszukac, wiadomo, ale pogadac nie zaszkodzi):
    >
    > jaki rozmiar powinny miec te pakiety najlepiej - spodziewam sie
    > ze po jednym bajcie nie warto wysylac, podobnie zapewne nie warto
    > wysylac po jednym gigabajcie - jaki rozmiar najlepiej i jaki to ma
    > wplyw
    To zależy od prędkości i jakości sieci
    Ogólnie TCP/IP ma 0-1024 bajtów w pakiecie, ale tak naprawdę to on decyduje
    ile ma pakiet, jeżeli będzie za duży to zostanie podzielony.

    Jednocześnie gwarantuje że prześle dane lub zerwie transmisje.

    > jak opakowac i odpakowac te pakiety, czy zwykle wysyla sie
    > (zwlaszcza w kontekscie gamedevu) pakiet o takiej samej
    > strukturze czy wysyla pakiety roznych typow ktore pozniej
    > trzeba 'odpakowac' po jakims typie?

    po co? W gniazdach robisz to Send i Recv i to koniec

    Send -> wysyłasz dane
    RecV -> odbierasz dane

    i tyutaj odgrywa rolę twój protokół ... end done

    Tutaj masz namiastkę opisu
    http://pjwstk.dyski.one.pl:81/public/ftp.pjwstk.edu.
    pl/zsuski/zso/04-Gniazda.pdf

    Jest jeszcze
    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/122164/unix-programow
    anie-uslug-sieciowych-tom-1-api-gniazda-i-xti
    to chyba najlepsza pozycja ze szczegółami jak ma działać serwer i klient jak
    rwie się połączenie.
    Linux - Windows nie wiele się różni.

    Ciiii
    http://peb.pl/informatyka/411135-rapidshare-unix-pro
    gramowanie-uslug-sieciowych.html
    tego nie podawałem

    > jak czesto wysylac? czy 30 pakietow (stanow gry) na
    > sekunde to nie za duzo (jak to ustalic?)
    Prawdopodobnie doświadczalnie, ale myślę im mniej ruchu tym lepiej.

    > jak rozumiem
    > to jest obslugiwane na 'oddzielnym watku' przez jakis
    > 'driver' do netu ktury obsluguje programową kolejke,
    > ale czy przy za duzym wysylaniu ta kolejka sie nie
    > przepelni?

    A www się przepełnia?

    To zależy jak ustawisz gniazda, TCP/IP blokujące , nie blokujące -
    asynchroniczne, czy UDP.
    Jedno jest ważne TCP/IP gwarantuje dostarczenie danych w odpowiedniej
    kolejności lub wcale, a UDP nie gwarantuje nic ale przez to jest duzo
    szybsze.

    Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...

  • 12. Data: 2012-02-20 12:56:37
    Od: <k...@w...pl>

    To się nazywa Enkapsulacja
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Enkapsulacja_%28sie%C4%
    87%29

    To co wyślesz przez gniazda to są bajty.
    Może to być rekord, klasa po serializacji, lub cokolwiek tylko chcesz.

  • 13. Data: 2012-02-20 16:43:23
    Od: " " <f...@g...pl>

    <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > szybsze.
    >
    > Ogólnie to zależy od sysstemu, łącza, odległości itp...

    troche niedobrze ze te pakiety moga byc az tak drobione,
    wolalbym miec gwarancje niedrobienia, wysylalbym odbieral
    i sprawa bylaby jasna

    troche poczytalem jak wspomnialem ale teraz mysle czy nie
    zamknac tego tematu do nastepnego razu - bede potrzebowac
    napisac i potestowac taki kod ale jeszcze nie teraz, poki
    co mam inne wazniejsze tematy ktore i tak olewam

    gdybym wygrzebał jakas zlotowke to moze bym sie kopsnal
    po bitelke (tej syfiastej) koli... :-/ hm...

  • 14. Data: 2012-02-21 07:26:02
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > napisac i potestowac taki kod ale jeszcze nie teraz, poki
    > co mam inne wazniejsze tematy ktore i tak olewam

    Jeżeli nie potrzebujesz analizować pakietów, to w gniazdach o nich zapomnij
    i tyle, bez szkody dla programu.
    Jedynym twoim zmartwieniem to czy send wysłało i recv odebrało odpowiednia
    ilość danych.
    Przy dzisiejszych łączach wielkość pakietu nie ma aż tak wielkiego znaczenia
    by się tym przejmować.

  • 15. Data: 2012-02-21 07:35:14
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Dlatego prędkość nie jest tu najważniejszym czynnikiem, lecz opóźnienie, które przy
    domyślnej konfiguracji ogromnej ilości routerów jest zależne między innymi od
    wielkości pakietu, dlatego warto o to dbać.

    AdamK

  • 16. Data: 2012-02-21 07:43:35
    Od: " " <f...@g...pl>

    <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ilość danych.
    > Przy dzisiejszych łączach wielkość pakietu nie ma aż tak wielkiego

    glownie chyba zainteresowalbym sie udp tak ze mowie o udp

    czy nie jest tak ze jesli wysle swoja 'paczke danych'
    i ta podzieli sie na pare pakietow to

    -) nie wiem czy udp sam robi 'skladanie' z pakietow do
    paczki -

    if(NO)
    {
    ja w zadne skladanie recznie nie chce sie bawic
    sklonny jestem wysylac tylko pojedyncze pakiety
    (wiec niedobrze jesli cos mi je moze ciac i wtedy nie
    bedzie dzialac)
    }
    else
    {

    -) bedzie to wolniej bo czas dostarczenia paczki to bedzie
    czas najwolnijszego pakietu

    -) jak jakis sie zgubi to cala paczka nie dojdzie (a
    prawdopodobienstwo tego rosnie z liczba pakietow)
    }

  • 17. Data: 2012-02-21 07:44:04
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    sion-forums@vbai14...
    Dlatego prędkość nie jest tu najważniejszym czynnikiem, lecz opóźnienie,
    które przy domyślnej konfiguracji ogromnej ilości routerów jest zależne
    między innymi od wielkości pakietu, dlatego warto o to dbać.

    Ależ Ja temu nie przeczę. Wątkotwórca nie określił środowiska w którym ma
    program pracować.

  • 18. Data: 2012-02-21 07:49:09
    Od: " " <f...@g...pl>

    <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > między innymi od wielkości pakietu, dlatego warto o to dbać.
    >
    > Ależ Ja temu nie przeczę. Wątkotwórca nie określił środowiska w którym ma

    jakiego srodowiska?

  • 19. Data: 2012-02-21 13:31:10
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    sion-forums@vbai14...

    > jakiego srodowiska?
    A określiłeś w czym piszesz(system, kompilator) ?Ja jakoś nie zauważyłem.

  • 20. Data: 2012-02-21 13:48:36
    Od: " " <f...@g...pl>

    <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A określiłeś w czym piszesz(system, kompilator) ?Ja jakoś nie zauważyłem.

    ogolnie to win-linux-mac-i-reszta a na poczatek to winda i winapi,
    ale nie potrzebuje tego od razu pisac, tylko przymierzam sie do
    tematu i chialbym poznac zasady jakie tu sie stosuje by taka
    komunikacja sieciowa mozliwie dobrze dzialala,
    stad szczegolowe pytania dotyczace udp i metody polegajacej
    na bombardowaniu pojedynczymi pakietami (sama komuniacja
    w stylu p2p - polaczenie typu 'rozmowa przez telefon', np
    kumpel w toruniu podeje mi swoj ip, ja jemu swoj, wpisujemy
    do 'okienka' w grze i zachodzi polaczenie - mam nadzieje
    ze daloby sie tak to zrobic