  • 1. Data: 2011-06-27 11:01:59
    Temat: [pyt] szukam prostego programu do odwracania kolorow
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Cze.

    Szukam programu, legalnego i darmowego. I jeszcze prostego do tego...

    Program ma miec zasadniczo jedna funkcje - odwracanie kolorow pliku do
    negatywu.
    Latwo, czyli albo przy jak najmniejszej ilosci klikniec per foto, albo przez
    zaznaczanie calej grupy fotek.
    Fotki male, ze skanera do negatywow, takiego za kilkaset zlotych.
    Operator srednio kumaty w komputerach.

    Pomozecie?
    Z gory dziekuje.

    --
    Jasio
    Jesli wyszlo ci raz, sprobuj raz jeszcze.

  • 2. Data: 2011-06-27 11:09:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-27 13:01:59 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    > Fotki male, ze skanera do negatywow, takiego za kilkaset zlotych.
    > Operator srednio kumaty w komputerach.

    Należy ustawić w programie do skanera, że ma zapisywać pozytywy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-27 11:19:32
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisała rzekomo
    > Należy ustawić w programie do skanera, że ma zapisywać pozytywy.

    Skaner nie ma takiej opcji.
    Kosztowal, oceniam po jakosci wykonania, tak ze 200zl

  • 4. Data: 2011-06-27 11:26:32
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Skaner nie ma takiej opcji.
    > Kosztowal, oceniam po jakosci wykonania, tak ze 200zl

    To pewnie GIMP bedzie pasowal ;)

  • 5. Data: 2011-06-27 11:27:16
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Skaner nie ma takiej opcji.

    Skaner do negatywow nie ma w oprogramowaniu
    opcji "odwrocenia" kolorow do pozytywu???

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 6. Data: 2011-06-27 11:33:52
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Vituniu <v...@p...fm> napisała rzekomo
    > Skaner do negatywow nie ma w oprogramowaniu
    > opcji "odwrocenia" kolorow do pozytywu???

    To jest taki skaner, ze trzeba skanowac na czas.
    Bo jak sie lampa nagrzewa, to zmienia balans bieli. (:
    High tech.

  • 7. Data: 2011-06-27 11:36:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > Skaner do negatywow nie ma w oprogramowaniu
    > opcji "odwrocenia" kolorow do pozytywu???
    >
    > pozdrawiam,
    > Vituniu

    Może "skaner" jest po prostu duplikatorem do slajdów podłączonym do DSLR?
    :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2011-06-27 12:13:08
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    John Smith <u...@e...net> napisała rzekomo
    > Może "skaner" jest po prostu duplikatorem do slajdów podłączonym do DSLR?
    > :-)

    Nie, widzialem go dwa razy wiec nie pamietam jakiej marki, ale nameczylem
    sie przegladajac menu w poszukiwaniu wspomnianej opcji. Nie bylo.

    O, taki to skaner:
    http://tnij.org/mfg5

  • 9. Data: 2011-06-27 12:21:22
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Bardziej obstawialbym PEBKAC jednak... ;)

    > Nie, widzialem go dwa razy wiec nie pamietam jakiej marki, ale
    nameczylem
    > sie przegladajac menu w poszukiwaniu wspomnianej opcji. Nie bylo.

    Moze inaczej - moze menu pyta czy skanujesz negatyw
    czy slajd i wtedy odpowiednio reaguje?

    > O, taki to skaner:
    > http://tnij.org/mfg5

    No tak sie domyslam, ze o cos podobnego chodzi...
    Ten, ktorym ja sie bawilem od razu zapisywal
    z kolorowego negatywu gotowy pozytywowy jpg,
    bez koniecznosci grzebania w czymkolwiek.

    I tak to powinno dzialac, skoro ustrojstwo
    przeznaczone jest dla gospodyn domowych
    a nie zaawansowanych uzytkownikow PS.

    Jesli to-to zapisuje Ci obrazki negatywow, to
    chyba jednak RTFM sie klania.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2011-06-27 12:35:34
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > Jesli to-to zapisuje Ci obrazki negatywow, to
    > chyba jednak RTFM sie klania.

    Przez telefon zostalem poproszony o wymyslenie rozwiazania tego problemu.
    Mysle, ze rada RTFM bedzie dobra. No, moze RTM bez F. (: