  • 1. Data: 2011-06-26 14:06:12
    Temat: [jak] masowe nanoszenie loga na zdjęcia
    Od: "Tutka" <w...@N...gazeta.pl>

    mam kilkaset zdjęć, i jeden plik loga, chciałabym z automatu nanieść to logo w
    prawym lewym dole zdjęcia,

    znalazłam programik FastStone Image Viever
    wszystko niby super ale logo w oryginale ma rozmiary porównywalne ze zdjęciem,
    a w tym programie nie można zmienić proporcji nakładanego loga i wychodzi jakaś
    kaszana

    Co mi polecicie ? z góry bardzo dziękuję !

  • 2. Data: 2011-06-26 15:40:24
    Temat: Re: [jak] masowe nanoszenie loga na zdjęcia
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Najpierw zmniejsz sobie logo, a potem go nanoś. Zmniejszysz tym samym
    programem.
    Edycja/zmień rozmiar

  • 3. Data: 2011-06-26 20:56:12
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    m0w napisał:
    > Najpierw zmniejsz sobie logo, a potem go nanoś. Zmniejszysz tym samym
    > programem.
    > Edycja/zmień rozmiar

    Może jednak lepiej nie. Niech OP znajdzie sobie logo w formacie
    wektorowym, zmniejszy odpowiednim programem (nawet darmowym Inkscape),
    wypluje w formacie bezstratnym (tif, png) i dopiero wtedy nakłada.

    m.

  • 4. Data: 2011-06-28 14:49:41
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Może jednak lepiej nie. Niech OP znajdzie sobie logo w formacie
    > wektorowym, zmniejszy odpowiednim programem (nawet darmowym Inkscape),
    > wypluje w formacie bezstratnym (tif, png) i dopiero wtedy nakłada.

    Konia z rzedem temu, kto zauwazy roznice miedzy logo zmniejszonym
    powiedzmy z wymiarow 800 pikseli do np. 50, a wektorowym znakiem,
    zrastrowanym do tych 50 pikseli. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2011-06-28 14:57:56
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tutka napisał(a):
    > mam kilkaset zdjęć, i jeden plik loga, chciałabym z automatu nanieść to logo w
    > prawym lewym dole zdjęcia,

    To w końcu w prawym czy w lewym dole? :-)

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2011-06-28 16:31:33
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat napisał:

    > Konia z rzedem temu, kto zauwazy roznice miedzy logo zmniejszonym
    > powiedzmy z wymiarow 800 pikseli do np. 50, a wektorowym znakiem,
    > zrastrowanym do tych 50 pikseli. :)

    Zależy od loga. Jeśli jest dobrze zrobione to faktycznie nie
    będzie większej różnicy. Jeśli projektant nie przewidział takiej
    sytuacji to różnica będzie widoczna.

    Bardziej przewidujące firmy mają nawet specjalne, ładnie zdegradowane
    wersje na takie sytuacje.

    m.

  • 7. Data: 2011-06-28 18:36:58
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Zależy od loga. Jeśli jest dobrze zrobione to faktycznie nie
    > będzie większej różnicy. Jeśli projektant nie przewidział takiej
    > sytuacji to różnica będzie widoczna.

    W jaki sposob ma byc widoczna? Przeciez czy przeskalujesz bitmape, ktora
    w oryginale jest powiedzmy 10x wieksza czy wektor, to kazdy detal w taki
    sam sposob sie zdegraduje -- przeciez wynikowym i tak jest mala
    bitmapka. Czy bitmapa czy wektor to wszystko na koncu bedzie mialo tak
    samo mala ilosc pikseli. Przy skalowaniu w dol (kiedy celem jest
    bitmapa) nie ma znaczenia czy zrodlem jest tez bitmapa czy wektor -- to
    jest jeden pies. Roznice, w bardzo jednostkowych przypadkach, jakie
    bedzie mozna dojrzec, beda na takim poziomie, ze roznic sie beda jakimis
    kilkoma pikselami, ale nie bedziesz w stanie ocenic czy te roznice
    powoduja ze pierwsze jest lepsze od drugiego, czy moze jest calkowicie
    odwrotnie.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 8. Data: 2011-06-28 19:01:19
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    marcin.STIG.saldat napisał:

> [...]
    > kilkoma pikselami, ale nie bedziesz w stanie ocenic czy te roznice
    > powoduja ze pierwsze jest lepsze od drugiego, czy moze jest calkowicie

    Może bym ci uwierzył, ale robiłem takie rzeczy i wiem jak to wygląda.

    m.

  • 9. Data: 2011-06-28 20:00:52
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-06-28 21:01, Mikolaj Machowski pisze:

    > Może bym ci uwierzył, ale robiłem takie rzeczy i wiem jak to wygląda.

    Pokaż przykłady, bo mnie się też nie chce wierzyć w to co piszesz.

    JD

  • 10. Data: 2011-06-28 21:16:26
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Może bym ci uwierzył, ale robiłem takie rzeczy i wiem jak to wygląda.

    "Takie rzeczy" robie ponad 15 lat, wiec tez wiem jak to wyglada. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat