  • 1. Data: 2011-01-23 00:13:40
    Temat: pytanie do elektyków
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    Aby dobrać do motocykla nowy akumulator, trzeba znać jego pojemność (jaką
    ilość prądu powinien pomieścić). Pojemność mierzy się w amperogodzinach
    (Ah). Wielkość ta, obok napięcia, jest uwidoczniona na skrzynce akumulatora.
    Na przykład skuter OSA jest wyposażony w akumulator 6 V 7 Ah, motocykl
    JUNAK - 6 V 14 Ah. Oznacza to w przybliżeniu, że z akumulatora 14 Ah można
    czerpać prąd o natężeniu 1 A (ampera) w przeciągu 14 godzin lub odpowiednio
    np. 2 A w prze-ciągu 7 godzin. Po tym czasie nastąpi całkowite rozładowanie
    i wyczerpanie zapasów prądu.

    prawda czy fausz ? Przez 14h prad 1 A z aku 14Ah ?

  • 2. Data: 2011-01-23 01:03:19
    Temat: Re: pytanie do elektyków
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-01-23 01:13, NESSO pisze:

    Nie "ilość prądu" a ładunku elektrycznego. A reszta prawda.

    --
    Tom01

  • 3. Data: 2011-01-23 10:22:39
    Od: "news.onet.pl" <d...@p...onet.pl>

    Na tak zadane pytanie : "fausz"

  • 4. Data: 2011-01-23 12:25:46
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    Na tak zadane pytanie : "fausz"

    masz racje :)

  • 5. Data: 2011-01-23 21:42:49
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > prawda czy fausz ? Przez 14h prad 1 A z aku 14Ah ?

    Można tak powiedzieć, pytanie tylko jakiego napięcia oczekujesz
    bo od pewnego poziomu rozładowania spada Ci napięcie. Chyba że
    pytasz czysto teoretycznie o prąd. Napisz do czego to Ci wiedzieć
    jeśli to nie tajemnica ;)

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 6. Data: 2011-01-23 22:13:13
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > pewnego poziomu rozładowania spada Ci napięcie. Chyba że pytasz czysto
    > teoretycznie o prąd. Napisz do czego to Ci wiedzieć jeśli to nie tajemnica

    Mam w moto aku o pojemnosci 12Ah , i zastanawiam sie czy jak podepne stebel
    nautilus horn
    do instalacji alarmowej :D to mi aku po 5 minutach wycia ( taka jest max.
    zwłoka czasowa na wyłaczenie samoczynne alarmu )
    nie padnie to aku w instrukcji klaksona z tego co pamietam pobór pradu 18A a
    dojda migacze i światła . hmm

    http://www.stebel.it/public/stebel.pdf

  • 7. Data: 2011-01-24 08:06:48
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 23 Sty, 23:13, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
    6, tu doktorski;

    i zastanawiam sie czy jak podepne stebel
    > nautilus horn
    > do instalacji alarmowej :D
    Ale przyznaj - pogielo cie, ze chcesz tube podpinac pod alarm, prawda?

    > to mi aku po 5 minutach wycia ( taka jest max.
    > zwłoka czasowa na wyłaczenie samoczynne alarmu )
    > nie padnie to aku w instrukcji klaksona z tego co pamietam pobór pradu 18A a
    > dojda migacze i światła . hmm
    Prosta wyliczanka poboru mocy:

    tuba: 216W
    migacze: 84W
    inne pomijam.

    Razem: 300W, czyli prad 25A.
    Zakladam, ze sygnalizacja pracuje w trybie "blyskowym", 2/2 sekundy. W
    ciagu minuty pracuje zatem 30 sekund; w ciagu 5 minut - 2,5 minuty. To
    jest 0,042 godziny. Zuzycie energii wynosi zatem 300W x 0,042h =
    12,6Wh.
    Twoj wpelni naladowany i sprawny w 100% akumulator oferuje 144Wh.
    Wystarczy wiec 11,42 wlaczen alarmu i akumulator jest rozladowany w
    100%. Zakladam, ze do uruchomienia motocykla wymagane jest 80%
    naladowania akumulatora. A zatem po 2,3 wlaczen alarmu nie odpalisz
    motocykla.

    Inna kwestia to to, ze sama tuba moze pasc po 333,33 cyklach
    alarmowych (50.000 wlaczen).

    Aha - kazde z zalozen odnosnie trybu dzialania alarmu moze byc bledne
    wiec jakby co to sobie przelicz.
    Tak czy inaczej pomysl uwazam za - delikatnie mowiac - niezdrowy.

    pzdr, dr
    14/525

  • 8. Data: 2011-01-24 08:35:06
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    >Tak czy inaczej pomysl uwazam za - delikatnie mowiac -
    >niezdrowy.

    I tego się trzymajmy :) Pomysł od czapy.

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 9. Data: 2011-01-24 09:37:18
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

    ?
    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > A zatem po 2,3 wlaczen alarmu nie odpalisz
    >motocykla.

    złodziej też nie - może o to właśnie chodzi?

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 10. Data: 2011-01-24 10:21:20
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 24 Sty, 10:37, "Andrzej" <s...@w...pl> wrote:

    > z odziej te nie - mo e o to w a nie chodzi?
    Jak go nie odpala to go wezma na deskorolke i wciagna na busa. I
    pozamiatane.

    pzdr, dr
    14/525