  • 1. Data: 2020-04-09 20:47:56
    Temat: rentgen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak mnie zainteresowalo
    https://weterynarianews.pl/przeglad-aparatow-rtg/

    "wysoka moc 32 kW "
    albo
    "Generator 40 kHz, moc 3.2 kW, 40-100 kV, 30-60 mA 0,32-100 mAs."

    Wspolczesnie chyba nie ma problemow - falownik na 40kHz, czas pracy
    jak widac - ponizej 1.5s raczej ulamek.

    A jak to robili dawniej ?
    30kW z jednej fazy ?

    Bo chyba nie mostek prostowniczy 3f ...

    J.

  • 2. Data: 2020-04-10 01:27:40
    Temat: Re: rentgen
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-09 20:47, J.F. wrote:
> [...]
    > "Generator 40 kHz, moc 3.2 kW, 40-100 kV, 30-60 mA 0,32-100 mAs."
    >
    > Wspolczesnie chyba nie ma problemow - falownik na 40kHz, czas pracy jak

    Zasilany z dwoch faz...

    //mostek byl jeden, (4 diody prozniowe), zalany olejem razem z
    transformatorem w.n. i zarzenia.

  • 3. Data: 2020-04-10 10:02:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-04-09 20:47, J.F. wrote:

    >Zasilany z dwoch faz...

    Tzn miedzyfazowo, czy jakas ciekawsza kombinacja ?

    >//mostek byl jeden, (4 diody prozniowe), zalany olejem razem z
    >transformatorem w.n. i zarzenia.

    Taki zwykly mostek Graetza ?

    W zasadzie ... lampa rtg jest przeciez diodą, i chyba powinna na
    przemiennym napieciu tez dzial, tylko jak wtedy napiecie regulowac :-)
    Ale przeciez mostek tez daje napiecie zmienne ... jakis kondensator
    dodawali ?

    J.

  • 4. Data: 2020-04-10 19:24:30
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.04.2020 o 20:47, J.F. pisze:
> [...]
    > "Generator 40 kHz, moc 3.2 kW, 40-100 kV, 30-60 mA 0,32-100 mAs."
    >
    > Wspolczesnie chyba nie ma problemow - falownik na 40kHz, czas pracy jak

    30 mAs czyli 30 mJ energia, pewnie kondensator

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 5. Data: 2020-04-10 19:26:30
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.04.2020 o 19:24, Cezary Grądys pisze:

    > 30 mAs czyli 30 mJ energia, pewnie kondensator

    Sorry głupote napisałem, 30 mC nie mJ

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 6. Data: 2020-04-10 23:00:46
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-10 10:02, J.F. wrote:
> [...]
    > przemiennym napieciu tez dzial, tylko jak wtedy napiecie regulowac :-)
    > Ale przeciez mostek tez daje napiecie zmienne ... jakis kondensator

    A jaki ma byc mostek...?
    Transformator mial srodek uziemniony, dzieki temu konce cewek w.n. mialy
    po 200 [kV] wzgledem GND a mostek byl dwupolowkowy, stosowny do trafo z
    punktem zerowym.
    Diody prozniowe wielkosci szklanki do picia herbaty wystarczaly by
    poplynal prad rzedu 400 [mA].
    Kilka metrow kabli w.n. z uziemnionym oplotem dostarczalo dosc istotnej
    pojemnosci przy takich napieciach.

  • 7. Data: 2020-04-10 23:02:35
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-04-10 23:00, Izaura wrote:
> [...]
    > poplynal prad rzedu 400 [mA].
    > Kilka metrow kabli w.n. z uziemnionym oplotem dostarczalo dosc istotnej

    i obrazki sa, ale opis w jezyku Mordoru... ;)

    https://tinyurl.com/ujp6alf

  • 8. Data: 2020-04-11 13:12:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Apr 2020 19:24:30 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

    > 30 mAs czyli 30 mJ energia, pewnie kondensator

    J to wiecej, bo razy 100kV ... 3000 J mi wychodzi.

    Wyglada na to ze napiecie jest wazne, a na kondensatorze bedzie sie
    mocno zmieniac.
    No i przelaczanie tych 100kV to nie takie proste ...

    J.

  • 9. Data: 2020-04-11 19:54:50
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale przeciez mostek tez daje napiecie zmienne ... jakis kondensator
    > dodawali ?

    W mostku trójfazwym tętnienia to jakieś 4%, nie potrzeba kondensatora.
    Jeśli był jednofazowy, to nie wiem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-04-12 09:50:30
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.04.2020 o 19:54, Piotr Wyderski pisze:
    > W mostku trójfazwym tętnienia to jakieś 4%, nie potrzeba kondensatora.
    > Jeśli był jednofazowy, to nie wiem.

    Cyba nawet mniejsze, nie pamietam, może ktoś przeliczy na szybko?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl